اقتصادی

موافقت آمریکا با صادرات گاز مایع به ونزوئلا

وزارت خزانه داری ایالات متحده با صادرات و صادرات مجدد گاز مایع (LPG) به ونزوئلا موافقت کرده است که توسط دولت ترامپ ممنوع شد.

به گزارش گزارشگر یک ، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مجوزی را صادر کرده است که به دولت ونزوئلا اجازه می دهد در معاملات با شرکت دولتی نفت PDVSA یا شرکت هایی که بیش از 50 درصد سهام این شرکت دارند ، گاز صادر کند. استیک. این مجوز اجازه پرداخت به صورت نفت یا فرآورده های نفتی را نمی دهد.

به گفته رویترز ، بسیاری از مردم ونزوئلا از گاز مایع برای پخت و پز استفاده می کنند ، اما با عمیق شدن بحران اقتصادی در آمریکای لاتین ، تامین گاز مایع کم است. تحریم های ایالات متحده علیه PDVSA سرمایه گذاری های این شرکت در مجتمع های پتروشیمی را ممنوع کرده و باعث سوختن درختان توسط مصرف کنندگان می شود که این امر می تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

بسیاری دولت بایدن را آغازی تازه برای ونزوئلا می دانند. نمایندگان صادرکنندگان سوخت ونزوئلا ، واردکنندگان و فعالان نفت ونزوئلا از دولت بایدن خواسته اند که ممنوعیت مبادله دیزل در کشورهای آمریکای لاتین را لغو کند. این گروه خواستار لغو کامل تحریم ها یا از سرگیری دیپلماسی با دولت مادورو نیست. مبادله گازوئیل برای نفت خام ونزوئلا در دولت ترامپ تا سه ماهه چهارم سال 2020 قانونی بود ، اما پس از لغو معافیت دولت قبلی ، تأثیر آن بر ونزوئلا به سرعت آشکار شد. کشاورزان ونزوئلائی هشدار داده اند که عدم ساخت و ساز مانع برداشت و کاشت شکر است

ونزوئلا به تازگی ادعا کرده است که علیرغم تحریم ها و بحران شدید وخیم تر با شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در سال گذشته ، تولید نفت خود را چهار برابر کرده و تا پایان سال 2021 به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. تمام پمپ بنزین ها در سراسر کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا