بین الملل

موافقت ۶۵ درصدی مردم بلاروس با تصویب اصلاحات قانون اساسی

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، امروز (دوشنبه) گفت، بیش از 65 درصد از شهروندان این کشور طی همه‌پرسی که در 27 فوریه (8 اسفند) برگزار شد، به اصلاحات قانون اساسی رای مثبت دادند.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، 65.16 درصد از شرکت کنندگان در این همهپرسی به نفع اصلاحات اصلاحات اصلاحات و الحاقات اساسی بلاروس رای قانون دادند. ۱۰.۰۷ درصد از شرکت‌کنندگان نیز با تصویب این اصلاحات مخالفت کردند.

بر اساس قانون اساسی بلاروس، اگر بیش از بلاروس، اگر بیش از نیمی از شرکتکننندگان در یک همهپرسی، به یک تصمیم برای رای دهندگان، موضوع مورد نظر تصویب نظر تصویب خواهد شد.

میزان مشارکت در همهپرسی روز یکشنبه بیش از 78 درصد کاهش و تصمیم گیری در این همهپرسی، 10 روز پس از انتشار نتایج رسمی لازم الاجرا خواهد بود.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس که در بحبوحه تحریم های فلج کننده غرب علیه دولت به دلیل سرکوب اعتراض های داخلی، بیش از پیش به روسیه نزدیک است، پیشتر گفته بود، مطمئن بود که کشورش از این اصلاحات که به او اجازه دهد در قدرت تا سال باقی بماند. ۲۰۳۵ را می‌دهد، حمایت می‌کنند.
این اصلاحات همچنین وضعیت بی‌طرف بلاروس را لغو کرده و راه را براری همکاری نظاری نظامی یو روسیه پیشتر نیروهای ارتش را به منورهای نظامی در خاک بلاروس مستقر کرده و سپس با آغاز حمله به ارتش از بامداد روز پنجشنبه (5 اسفند)، آنها را وارد خاک خاک کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا