اقتصادی

موضوعی مهم‌تر از چینش کابینه اقتصادی

همانطور که یک اقتصاددان گفت: “ترکیب تیم اقتصادی آینده مهم است ، اما مهمتر از همه ، رویکرد اقتصادی را تعیین می کند. از آنجا که با بیان شعاری که سالهاست مطرح می شود ، رشد اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد.

در مصاحبه با گزارشگر یک ، ویژگی یک رئیس کارآمد کابینه دولت چیست؟ وی گفت: “ابتدا باید رویکرد اقتصادی دولت جدید مشخص و تیم اقتصادی مناسب تعیین شود ، اما اکنون اقتصاد ایران بلاتکلیف است و مشخص نیست که به سمت اقتصاد بازار حرکت خواهد کرد یا اقتصاد ملی و به زودی.”

وی افزود: طی 30 سال ، 13 کشور می توانند رشد اقتصادی بیش از 8 درصد را تجربه کنند. “اولین قدم برای حفظ رشد اقتصادی بیش از 8٪ در کره جنوبی استفاده از پتانسیل اقتصاد جهانی است. مدیریت اقتصادی با تحریم ها غیرممکن است.

وی با بیان اینکه “هیچ اقتصادی بدون سازوکارهای بازار نمی تواند رشد اقتصادی را تجربه کند” ، گفت: سومین عاملی که رشد اقتصادی پایدار را در هر کشوری تضمین می کند حاکمیت و یک دولت توسعه محور است. بنابراین مهم نیست که چه کسی وزیر اقتصاد یا رئیس کل بانک مرکزی می شود تا اینکه در چند سال آینده رویکرد اقتصادی کشور تصمیم گیری شود.

مولوی ادامه داد: “در اقتصاد ایران ، بسیاری از سهامداران دارای منافع متضاد هستند و این تضاد منافع به سنگ بنای اقتصاد تبدیل شده است.” زیرا در بازارهای دیگر نیز وجود داشته است. “

وی در پایان سخنان خود گفت که مشخص نیست اقتصاد ایران به کجا می رود و همچنین چشم انداز روشنی برای آینده ندارد. در این میان ، ترکیب تیم اقتصاد آینده نیز مهم است ، اما صحبت از شعاری که طی این سالها مطرح شده است ، تعیین رویکرد اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا رشد اقتصادی اتفاق نمی افتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا