سلامت و دانش

موفق شدیم تا مواد اولیه ای تولید کنیم که در ساخت داروهای مختلفی کاربرد دارد

موفق شدیم تا مواد اولیه ای تولید کنیم که در ساخت داروهای مختلفی کاربرد دارد. زمانی که خبری از ویژگیهای وضع شده توسط سازمان ACS نیست، مواد شیمیایی با بالاترین میزان خلوص موجود استفاده میشوند. در این لیست انواع داروها موجود میباشد که با کمک محققان و پزشکان حدود شصت در صد از این لیست مواد اولیه در ایران ساخته میشود. این مواد غالباً از سالها پیش در لیست تحریم قرار داشت و کشور باید حتماً همه این مواد را تولید کند. مسکنهای غیر مخدر، تببرها و داروهای ضد رماتیسمی، اولین دسته داروهای ایجادکننده مسمومیت در ایران هستند و پس از آن داروهای دسته اعصاب و روان مانند داروهای خوابآور و ضد صرع قرار دارند. یکی از شایعترین انواع مسمویت مربوط به مسمومیت دارویی است در جهان خوابآورها، مسکنها و داروهای ضد افسردگی که سیستم اعصاب مرکزی را تحت تأثیر قرار میدهد در زمره مهمترین داروهای مسومیت آفرین قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی گزارشگر یک، در مورد پیشگامان شیمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در حوزههای مهمی مانند دارو طرحهای منتخب و اساسی را مورد حمایت ویژه قرار میدهد. مهمترین وجه تمایز شرکت های گروه داروسازی آوه سینا با سایر شرکتهای صنعت دارو توانمندی این شرکت در زمینه تحقیقات است که طبیعتا منجر به امکان تولید داخلی جدیدترین داروها با داشتن بالاترین کیفیت محصولات دارویی است.همچنین تعداد ۸۳ ثبت اختراع بین المللی و مقالات علمی متعدد در معتبرترین نشریات علمی در زمینه تولید مواد موثره دارویی و داروهای پژوهش محور بودن این شرکت را به نسبت سایر شرکتهای صنعت دارویی متمایز می سازد. به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیمین زمانیزاده نجاری مدیرعامل شرکت دانشبنیان آریانا شیمی گیاه تیر ازیس گفت: ما در این شرکت بر اساس فرایندهای علمی، کار خالصسازی ترکیبات موثره گیاهان مختلف را انجام میدهیم. در سفارش تهیه مواد اولیه تمامی مواد از قبیل ماده موثره و مواد جانبی در نظر گرفته می شوند. تولید داروی با کیفیت و استمرار تولید آن یکی از دغدغه های خیلی از کشورها میباشد که با توجه به شرایط و زمان همیشه در معرض تهدید یا تحریم است.

در واقع میتوان گفت که هر بیماری حاصل به هم خوردن نظم طبیعی یکی از چرخههای فعالیت بدن است، بنابراین با دانستن اینکه کدام چرخه بدن از نظم طبیعی خود خارج شده است، میتوان دارویی را به کاربرد که دوباره آن را به حالت اولیه بازگرداند. اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرپرست “دفتر سیاست ملی کنترل مواد دارویی” کاخ سفید در روز پنجشنبه گفت که مرگ و میر ناشی از مواد دارویی در طول 6 ماهه اول همهگیری کرونا در آمریکا به طرز چشمگیری بیشتر شده و تقریباً 27 درصد در مقایسه با سال 2019 افزایش یافته است. بخاطر همکاری گمرک جمهوری اسلامی آن دسته از کالاهایی که برای ترخیص آنها فوریتی وجود دارد و نباید که بیشتر از یک روز در گمرک انبار شود، ترخیص دارو و ترخیص مواد دارویی جز این دسته بحساب می آیند. موضوع مواد اولیه با گرید دارویی یک موضوع مهم است که باید در مورد آن آشنایی داشت.

بروجردی در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر، گفت: پیوند میان دانشگاه و مراکز صنعتی و دارویی کشور یک ضرورت جدی است و لازم است این ارتباط و تعامل در دیگر رشته ها نیز اتفاق افتاده و گسترش پیدا کند. فرآیند تولید داروها در مقیاس صنعتی توسط شرکتهای صنایع دارویی انجام میشود. در گذشته در ترکیب داروها تنها از گیاهان و حیوانات استفاده میشد، اما امروزه همانطور که در صفحه https://irchem.ir/pharmaceutical توضیح داده شده است صنایع دارویی بخشی از صنایع شیمیایی به حساب میآید و مواد اولیه داروسازی از طریق فرایندهای شیمیایی تهیه و تولید میشوند. در دوران قدیم دارو ها تنها از گیاهان و حیوانات تامین می شد اما امروزه دارو ها از راه فرایند ها و طی مراحل شیمیایی تولید می شوند بنابراین مواد اولیه گوناگونی برای تولید دارو مورد استفاده فرار می گیرد. نتایج بهدستآمده از نقش قدرت چانهزنی واسطههای کانال توزیع در رابطة بین تولیدکننده و مصرفکننده حکایت دارد و همچنین لزوم توجه به برندسازی ملی در قالب شرکتهای مادر قوی برای توسعة بازار خارجی را نشان میدهد. مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان افزود: در این طرح موفق شدیم تا مواد اولیه ضروری در شرکتهای داروسازی را تهیه کنیم. این محلولها به شکل مستقیم مطابق با استانداردهای NIST یا مواد گرید استاندارد اولیهای که موجود هستند، استاندارد میشوند.

دکمه بازگشت به بالا