سلامت و دانش

مکمل‌ها و ایمنی در برابر کووید-۱۹

به گزارش شفاف عصر روز چیست “به دلیل شیوع اخیر بیماری Covid-19 و این که در حال حاضر هیچ دارو و واکسنی برای درمان آن وجود ندارد ، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی یکی از اقدامات مردم است. در سراسر جهان ، این سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری جلوگیری می کند.

بدن یک مجموعه پیچیده است ، کارهای زیادی در هر زمان انجام می شود و یک مکمل تنها نمی تواند سلامتی 100٪ را تضمین کند و به طور کامل خطر ابتلا به ویروس کرونا را از بین ببرد. حقیقت این است که همه ، صرف نظر از وضعیت سلامتی خود ، در معرض خطر Covid-19 قرار دارند.

یک سبک زندگی سالم که وعده های غذایی و مکمل های مغذی را در صورت لزوم فراهم کند می تواند به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک کند. با این حال ، ما هنوز مکمل و کاربرد آن را از Covid-19 به طور کامل درک نکرده ایم. علاوه بر این ، بیشتر مطالعات بررسی اثرات محافظتی مواد مغذی بر Covid-19 شامل استفاده از دوزهای بسیار بالایی است که از رژیم غذایی به دست نیامده است. بنابراین ، نتایج بدست آمده از تحقیقات ممکن است در زندگی واقعی قابل مشاهده نباشد.

نتایج برخی از مطالعات امیدوار کننده است ، اما شما نیاز به جدا کردن استدلال ها و حقایق قبل از صرف هزینه اضافی برای خرید یک مکمل دارید.

ویتامین

همه برای زنده ماندن به ویتامین ها احتیاج دارند. کمبود ویتامین می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند راشیتیسم (کمبود ویتامین D) ، کوری (کمبود ویتامین A) و اسکوربوت (کمبود ویتامین C) شود.

کمبود ویتامین معمولاً علائم ناخوشایندی مانند خستگی ، سردرد ، ضعف عضلانی ، مشکلات خواب و افسردگی ایجاد می کند. علائم دقیق آن به کمبود ویتامین ها بستگی دارد. مشهور است که ویتامین ها سلامت را تقویت می کنند ، اما برای از بین بردن Covid-19 درمانی نیستند.

ویتامین سی

ویتامین C ماده مغذی مهمی است که نقش متفاوتی در بدن دارد. این ویتامین مسئول سلامت پوست و بهبود زخم ها است. به علاوه ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با التهاب و بیماری کمک می کند.

مطالبه

از آنجا که ویتامین C بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد ، ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر Covid-19 کمک کند.

کشف علمی

ما می دانیم که ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد ، اما تحقیقات در مورد این مکمل ویتامین متناقض است. مطالعات انجام شده در چندین مطالعه نشان داده است که مکمل های ویتامین C میزان سرماخوردگی را کاهش نداده اند ، اما ممکن است کمی سریعتر به درمان بیماری کمک کنند.

در نوامبر سال 2020 ، موسسه ملی بهداشت اعلام کرد که نقش ویتامین C در مبارزه با COVID-19 ناشناخته است.

رشته فرنگی

همیشه بیشتر خوب نیست اگر ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، مصرف این مکمل غذایی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد. ویتامین C زیاد می تواند باعث درد معده ، حالت تهوع و اسهال شود. همچنین ، مقدار زیادی از این ویتامین به جلوگیری از COVID-19 کمک نمی کند.

ویتامین دی

ویتامین D را ویتامین خورشید نیز می نامند زیرا وقتی پوست شما در معرض نور خورشید قرار گیرد می تواند این ویتامین را تولید کند. ویتامین D چندین عملکرد دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است.

مطالبه

ویتامین D سلامت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد زیرا سیستم ایمنی بدن را برای پاسخگویی فعال می کند. ویتامین D همچنین دارای خواص ضد التهابی است. این دو عملکرد ویتامین D را به گزینه ای قدرتمند برای ویروس کرونا تبدیل می کند.

کشف علمی

تحقیقات زیادی در مورد ویتامین D انجام شده است و ما می دانیم که این ویتامین برای سلامت انسان ، از استخوان ها تا مغز مورد نیاز است. ما همچنین می دانیم که کمبود ویتامین D با بیماری های خود ایمنی ، مشکلات تنفسی و سرکوب عملکرد ریه مرتبط است ، بنابراین منطقی نیست که بگوییم ویتامین D می تواند به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با Covid-19 کمک کند. .

تحقیقات در مورد ویتامین D و Covid-19 در حال انجام است و خیلی زود است که بگوییم چگونه این ویتامین خاص با ویروس کرونا متفاوت مبارزه می کند.

رشته فرنگی

واضح است که ویتامین D نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد ، اما مکمل ها فقط در صورت کمبود این ویتامین م effectiveثر هستند. اگر ویتامین D کافی در آفتاب و رژیم غذایی خود دارید ، نیازی به مصرف مکمل نیست.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که افراد می توانند از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت کنند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به تنظیم پاسخ ایمنی کمک می کند و کمبود ویتامین E می تواند به ایمنی سلولی آسیب برساند.

مطالبه

به دلیل نقش شناخته شده ویتامین E در عملکرد سیستم ایمنی ، این ماده مغذی ممکن است در جلوگیری از اپیدمی کوید -19 نقش داشته باشد.

کشف علمی

تحقیقات در مورد ویتامین E و اثر محافظتی آن در بیماری های تنفسی متناقض است. به عنوان مثال ، مطالعات انجام شده بر روی ساکنان خانه سالمندان مبتلا به عفونت های ریوی نشان داد که مکمل های ویتامین E فقط برای افرادی که ژنوتیپ خاصی دارند مثر است. همچنین ، مصرف مکمل های ویتامین E ممکن است خطر ذات الریه را در برخی از افراد سیگاری افزایش دهد.

از طرف دیگر ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که ویتامین E ممکن است آسیب اکسیداتیو مرتبط با آسم ، سرطان و سایر بیماری ها را کاهش دهد.

رشته فرنگی

سطح کافی ویتامین E برای سلامت کلی انسان و سیستم ایمنی بدن مهم است ، اما تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش ویژه ویتامین E برای Covid-19 لازم است. همچنین ، ویتامین E هنگام مصرف در رژیم غذایی به جای مکمل ها ، م moreثرتر خواهد بود.

آب گازدار

مواد معدنی مانند ویتامین ها برای بقای انسان ضروری است. کمبود مواد معدنی می تواند منجر به خستگی ، کاهش اشتها ، گرفتگی عضلات ، ضعف سیستم ایمنی بدن و انواع دیگر عوارض جانبی شود. برخی از مواد معدنی خاصیت تقویت ایمنی دارند.

منیزیم

منیزیم به تنظیم فرآیندهای مختلف بدن کمک می کند. در واقع ، این ماده معدنی یکی از عناصر دخیل در بیش از 300 سیستم آنزیمی است. بدون منیزیم ، بدن انسان نمی تواند فرآیندهای اساسی مانند انقباض عضله ، کنترل فشار خون یا کنترل فشار خون را انجام دهد.

مطالبه

مدت هاست دانشمندان و پزشکان می دانند که منیزیم در جلوگیری از بیماری های دستگاه تنفسی و سایر قسمت های بدن مهم است. همچنین ، فعال شدن ویتامین D نیاز به منیزیم دارد ، بنابراین حتی اگر منیزیم کافی مصرف کنید ، مقدار کافی منیزیم می تواند بدن را از استفاده از این ویتامین ناتوان کند.

کشف علمی

مطالعه منتشر شده در سپتامبر سال 2020 نشان داد که مکمل های ویتامین D ، ویتامین B12 و منیزیم می توانند شدت اثرات Covid-19 را در بزرگسالان مسن کاهش دهند. یک مطالعه در حال انجام در دانشگاه مینه سوتا با هدف بررسی اینکه آیا مکمل منیزیم می تواند از مرگ ناگهانی قلب در بیماران Covid-19 جلوگیری کند ، است. از آنجا که منیزیم کنترل قند خون را بهبود می بخشد ، مکمل ها می توانند به کاهش شدت عوارض در افراد دیابتی کمک کنند.

رشته فرنگی

تحقیقات در مورد منیزیم و اثر محافظتی آن در برابر ویروس کرونا ویروس جدید ادامه دارد. خیلی زود است که بگوییم منیزیم می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر Covid-19 تقویت کند یا در صورت بیماری از شدت اثرات آن بکاهد.

فلز روی

روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است. روی باعث رشد و تقسیم سلولی ، تجزیه کربوهیدرات ، ترمیم زخم ، عملکرد انسولین و حتی حس بویایی و چشایی می شود. روی همچنین در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

مطالبه

روی به عنوان حامی سیستم ایمنی شناخته می شود و به عنوان مقابله با سرماخوردگی شناخته می شود ، بنابراین این ماده معدنی به عنوان ماده محافظتی در برابر Covid-19 پیشنهاد شده است.

کشف علمی

تحقیقات گذشته نشان داده است که روی به مبارزه با سرماخوردگی که غالباً ناشی از ویروس کرونا است (که باعث Covid-19 نمی شود) کمک می کند. با این حال ، مطالعات دیگر این یافته ها را پیچیده کرده است. مطالعات سیستماتیک نشان می دهد که مصرف 75 میلی گرم یا بیشتر روی در روز ، مدت زمان سرماخوردگی را کاهش می دهد و هیچ مطالعه ای اثرات دوزهای پایین روی را نشان نمی دهد.

علاوه بر این ، زمان صرف شده روی نیز می تواند تأثیرگذار باشد. متاآنالیز نشان می دهد که برای روی در برابر سرماخوردگی موثر است ، مکمل باید در 24 ساعت اول پس از ظهور علائم مصرف شود.

با این وجود ، متخصصان بهداشت هنوز در فکر گزینه های امیدوارکننده هستند. یک مطالعه روی روی و کرونا 19 در ژوئیه 2020 نشان داد که مواد معدنی ممکن است به جلوگیری از بیماری کمک کرده و یا از شدت علائم بکاهند. مطالعات غیرمستقیم مبتنی بر شواهد همچنین نشان داده است که مکمل ها می توانند یک اقدام محافظتی بالقوه برای افراد مبتلا به کمبود روی باشند.

رشته فرنگی

مانند سایر مواد مغذی ، مصرف زیاد روی ممکن است به جلوگیری از Covid-19 کمک کند. بدن شما به هیچ چیز اضافی نیاز ندارد و مواد مغذی کافی مهم هستند. هنگام مصرف مکمل های روی ، بهتر است برای جلوگیری از عوارض جانبی ، دوز قابل قبول بدن را دنبال کنید.

سایر مکمل ها

علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، بدن شما برای سالم ماندن به مواد مغذی دیگری نیز نیاز دارد. به عنوان مثال ، آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند تا با بیماری مقابله کند.

کوئرستین

کوئرستین رنگدانه ای است که در گیاهان و فلاونوئیدها یافت می شود. فلاونوئیدها ، از خواص آنتی اکسیدانی گرفته تا خواص ضد سرطانی ، فواید مختلفی برای سلامتی دارند.

مطالبه

کوئرستین یک اثر محافظتی قدرتمند بر بدن دارد و آن را به عنوان یک درمان کمکی برای افراد مبتلا به Quid-19 پیشنهاد می کند.

کشف علمی

مطالعات کوئرستین و چندین مطالعه در مورد عفونتهای تنفسی نشان داده است که این می تواند گزینه موثری برای کاهش فراوانی و مدت زمان عفونتهای تنفسی باشد. با این حال ، محققان خاطرنشان کردند که قبل از توصیه کوئرستین به عنوان درمانی برای Covid-19 ، تحقیقات بیشتری لازم است.

گزارش دیگری نشان داد كه كورستین از نظر نظری می تواند در تكثیر ویروس SARS-CoV-2 تداخل ایجاد كند ، اما این گزارش مجدداً تأیید كرد كه برای تأیید این اثرات به تحقیقات بیشتری نیاز است.

رشته فرنگی

کوئرستین نوید خود را به عنوان ابزاری بالقوه در مبارزه با کوید -19 نشان داده است. با این حال ، کوئرستین یک معجون جادویی نیست. دانشمندان از عملکرد دقیق این ماده در برابر ویروس Covid-19 مطمئن نیستند ، بنابراین قبل از مصرف به عنوان مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا -3 ، به ویژه اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) ، اثرات ضد التهابی شدیدی بر بدن دارند. هر دو در غذاهایی مانند غذاهای دریایی یافت می شوند.

مطالبه

اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل تأثیرات قوی آنها روی سلولهای ایمنی بدن ، می تواند به بدن شما کمک کند تا با Covid-19 مبارزه کند.

کشف علمی

برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های اسید چرب امگا 3 می تواند به مقابله با طوفان سیتوکین ناشی از Covid-19 کمک کند. سیتوکین ها گروهی از پروتئین های سیگنالینگ هستند که رشد و فعالیت برخی سلول ها از جمله سلول های ایمنی را کنترل می کنند. طوفان های سیتوکین تولید بیش از حد سیتوکین های التهابی است که منجر به آسیب بافتی و از کار افتادن اندام می شود. از آنجا که اسیدهای چرب امگا 3 خاصیت ضد التهابی دارند و سلولهای ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می دهند ، مکمل های امگا 3 پتانسیل درمان پیشگیری را دارند.

رشته فرنگی

واضح است که اسیدهای چرب امگا 3 بر روی سیستم ایمنی بدن تأثیر دارند. خوردن غذاهای مقوی برای دریافت مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد و به سیستم ایمنی بدن شما به طور صحیح عمل کند. همانند سایر مواد مغذی ذکر شده در این مقاله ، مقادیر بیش از حد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند اثرات مخربی داشته باشد ، و اثربخشی مکمل های غیر رژیم غذایی در برابر Covid-19 هنوز ناشناخته است.

چگونه خود را در برابر Covid-19 محافظت کنیم

سازمان های بهداشتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی بهترین اقدامات را برای جلوگیری از COVID-19 انجام داده اند. این دستورالعمل ها ابزارهای شناخته شده ای برای کاهش سرعت و جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی مانند Covid-19 هستند.

ابتدا بفهمید Covid-19 چگونه آزاد می شود. این بیماری از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود ، اما ویروس از طریق آئروسل (ذرات کوچک موجود در هوا) ، تماس مستقیم (مانند بوسه) و سطوح آلوده نیز قابل انتقال است.

تا آنجا که ممکن است از افراد بیمار دور باشید. اگر موظف به مراقبت از بیمار هستید ، اقدامات احتیاطی دیگری را انجام دهید.

در فضای باز ، باید حداقل 2 متر از دیگران فاصله داشته باشد.

در فضای باز از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان خود استفاده کنید. هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با پارچه یا دستمال بپوشانید.

دستان خود را به طور مرتب بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نیست ، از یک ضد عفونی کننده دست استفاده کنید که حداقل حاوی 60٪ الکل باشد.

سطوح تماسی مانند کلیدها ، دستگیره درها ، تلفن های همراه و شیرآلات را مرتباً ضدعفونی کنید.

همچنین مراقب سلامتی خود و سایر اعضای خانواده باشید. در صورت مشاهده علائم Quid-19 بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت مشاهده علائم جدی مانند تنگی نفس یا درد قفسه سینه ، به دنبال کمک فوری پزشکی باشید.

دکمه بازگشت به بالا