اقتصادی

میزان واقعی معادن در استان بوشهر چقدر است؟



گزارشگر یک / بوشهر در استان بوشهر 140 معدن فعال با تقریباً 12 میلیون تن سنگ معدن شامل گچ ، سنگ ، سنگ آهک فعالیت می کند.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در پایان سال 2009 تعداد معادن دارای مجوز در استان حدود 239 مورد بوده که از این تعداد 140 در حال حاضر فعال هستند که بیشترین تعداد آنها در این سال است. معادن کوه فعال 80 مین وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی استان بوشهر ، رشید مرادی اظهار داشت: میزان واقعی معدن فعال در پایان سال 1998 12 میلیون تن تخمین زده شده است که شامل مواد معدنی مختلفی همچون گچ ، روکش سنگ ، سنگ پوشش ، سنگ آهک و ترکیبی از کوه و مارن است.

وی افزود: در سال 1998 به 9 پروانه استخراج معدن جدید با ظرفیت استخراج اسمی 900000 تن و سرمایه گذاری تقریبی 66 میلیارد ریال و همچنین 6 گواهی اکتشاف و 3 پروانه اکتشاف اعطا شد که یکی از مهمترین آنها سازمان معدن و توسعه صنعتی ایمیدرو.

رئیس اداره معدن سازمان سمات استان بوشهر با اشاره به پتانسیل معدنی سازندهای زمین شناسی در استان که اکثراً رسوبی هستند ، اظهار داشت: معادن شناسایی شده نیز رسوبی بوده و شامل سنگ آهک ، پوشش ، گچ و … می باشد. مارلا ، نمک و خاکستر و ماسه سنگ مرمر. ” علاوه بر ذخایر زیاد ، سایر مواد معدنی مانند بوکسیت ، قیر و فسفات در استان شناسایی شده و در حال کشف هستند.

انتهای پیام


نوشته های سایت مطابق با سامانه آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، در نتیجه مسوولیت انتشارات سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سایت گزارشگر یک هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا