اجتماع

میوه هایی که پوست مردم قم را کنده اند

گزارشگر یک / قم قیمت میوه های قم اخیراً سر به فلک کشیده است.

اوضاع امروز بازار میوه قم ، اگر از سال گذشته وارد بازار نشده باشید ، بدون شک صحنه جالبی از سری اشرف کهف را به یاد خواهید آورد.

سال گذشته قیمت نارنگی ، خیار و پرتقال تقریباً یک سوم قیمت فعلی آنها است ، اما امروز این قیمت ها برای بسیاری از پدران فرزندانشان شرم آور است.

اکبر اسدی از مردم قم در گفتگو با ما گفت: قیمت میوه قم راهی است که ما آن را باور نداریم. قیمت نوول در بازار 20000 تومان است. باورتان می شود برای خرید میوه جدید باید 20 هزار تومان هزینه کنیم؟

او اضافه کرد: سال گذشته با همان 20 هزار تومان امکان خرید حداقل 3 کیلوگرم میوه در شرایط گران وجود داشت. میوه زمستانی ارزان بود ، اما تصور آن امسال دشوار است ، زیرا بازار غنی از میوه است که به ما امکان تولید میوه های غنی از ویتامین را حداقل در زمستان می دهد.

خدیجه امانی نیز در گفتگو با ما گفت:

“من دیشب برای خرید رفتم ، اما ناامیدانه به خانه آمدم.” از آنجا که قیمت هر کیلوگرم نان شیرین 50 هزار تاه بود ، من آن را نخریدم ، از بچه ها خواستم میوه بخرند. به مغازه میوه فروشی کنار شیرینی فروشی رفتم و قیمت آن بسیار سرخورده بود. آیا می توانید باور کنید که 2 کیلوگرم پرتقال 50000 تاه است؟

“امسال آنها گفتند كه میوه به عراق صادر نخواهد شد و خوشحال هستند كه محصولی مملو از آب و نوع محصولی دارند كه بدیهی است محصول خوبی است.” چرا بسیاری از میوه ها باید گران باشند؟ یک کیلوگرم موز حدود 30 هزار تاتامی است. یعنی با دستمزد روزانه می توانید فقط چند کیلو میوه بخرید.

قیمت بالای میوه قم اخیراً فشار زیادی به فقرا وارد کرده است. در عصری که کشور از بسیاری جهات تحت فشار است ، ما باید از طریق مدیریت خوب در برابر رانت ، صادرات ناعادلانه و بی پروا ، ذخیره سازی و غیره به مردم خود در این شرایط ویژه زندگی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا