فرهنگی

نابودی مقصدهای گردشگری با افزایش سطح آب

با افزایش سطح دریا ، برخی از مشهورترین مقاصد گردشگری جهان در خطر نابودی کامل تا پایان این قرن هستند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط هیئت بین دولتی تغییر اقلیم منتشر شده ، سطح آب تا سال 2100 25 درصد افزایش می یابد.

علاوه بر این ، طبق مقاله منتشر شده در سال 2019 توسط Nature Communications ، این تغییرات می تواند منجر به بیش از 600 میلیون نفر بی خانمان شود. بر اساس این مطالعه ، تا سال 2050 ، سالانه بخشی از زمین با 300 میلیون نفر سیلاب می شود.

بسیاری از مکانهای در معرض خطر مقصد گردشگری هستند که از نظر اقتصادی به سفر بسیار وابسته هستند.

فیجی ، مالدیو ، پالائو و سیشل آسیب پذیرترین مناطق جهان هستند. ساکنان این کشورها از قبل با این واقعیت روبرو شده اند که در آینده ای نه چندان دور می توان آنها را مجبور به جابجایی یا کوچ به مکانهای بالاتر کرد.

گرچه بعید است سایر مقاصد مهم گردشگری در جهان به طور کامل از بین برود ، سیل شدید می تواند در شهرهای مشهوری مانند آمستردام ، توکیو ، نیویورک و کیپ تاون رایج باشد.

افزایش یک متر سطح آب ممکن است اهمیتی نداشته باشد ، اما مطمئناً تأثیر مخربی هم بر مردم و هم بر اقتصاد خواهد گذاشت.

برای نشان دادن اهمیت این موضوع ، گروهی از متخصصان تصاویری را ارائه داده اند كه نشان دهنده وضعیت محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان طی 80 سال آینده است.

ونیز ، ایتالیا

ونیز که به آن “شهر آب” نیز گفته می شود ، هم اکنون از اثرات تغییر اقلیم و افزایش سطح آب دریا رنج می برد. در سال 2019 ، سیل در این شهر حدود 1 میلیارد یورو خسارت وارد کرد.

سیل ماه ژوئن گذشته بار دیگر به شهر ایتالیا وارد شد و دانشمندان پیش بینی می کنند که این شهر هر 5 سال یکبار تا سال 2050 و هر 5 ماه یکبار نیز تا سال 2100 دچار طغیان شدید شود.

جزایر مالدیو

ارتفاع بیشتر مالدیو در حال حاضر کمتر از یک متر از سطح دریا است. در صورت ادامه روند فعلی افزایش سطح آب ، پیش بینی می شود بیش از سه چهارم کشور تا سال 2100 دچار آبگرفتگی شوند.

این نه تنها زندگی بسیاری از مالدیو را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه می تواند صدمات زیادی به صنعت گردشگری وارد کند ، که دو سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

نیویورک ، آمریکا

نیویورک می تواند مکانی خطرناک برای زندگی باشد. پیش بینی می شود سطح آب در این شهر 2100 به 1.8 متر افزایش یابد.

همچنین انتظار می رود دهها هزار نفر از ساکنان مجبور به مهاجرت به مناطق کم درآمد ، به ویژه بروکلین و کوئینز شوند.

هنگ کنگ

سالانه حدود 56 میلیون گردشگر از هنگ کنگ بازدید می کنند. در هنگ کنگ پیش بینی می شود تا سال 2100 سطح آب 0.6 تا 1.3 متر افزایش یابد.

افزایش بالقوه سطح آب در هنگ کنگ می تواند تأثیرات مخربی بر زندگی 8.4 میلیون انسان کم درآمد داشته باشد. در این صورت ، خسارت وارده به صنعت گردشگری هنگ کنگ نیز مهلک خواهد بود.

دبی، امارات متحده عربی

افزایش 3 متری سطح آب در دبی می تواند بسیاری از پایه های شهر را از بین ببرد. وقتی سطح دریا به 9 متر می رسد ، دبی می تواند کاملا غرق شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا