ورزشی

نامه AFC به فیفا علیه ایران و ۵کشور؛ کرونا و جنگ دارند، VAR ندارند

طبق این گزارش شفافاکنون ، دو ماه مانده به آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا ، فدراسیون آسیا نامه جدیدی را به بهانه این موضوع به فیفا ارسال کرد.

مقامات فدراسیون فوتبال ایران که در دور قبل به دادگاه عالی ورزش مراجعه کرده بودند اما نتیجه ای نگرفتند ، متأسفانه هنوز اقدامی اجرایی برای رفع این کمبود بزرگ در میزبانی کشورها و باشگاه های بزرگ و شاید سازمان فوتبال آسیا انجام نداده اند. در صورت تکرار تصمیمی که مغایر منافع باشد ، کلیه مسئولیت ها به عهده مربی سابق فدراسیون و لابی سنگین عرب گروه است.

نامه AFC به فیفا در مورد ایران و 5 کشور. آنها در حال جنگ با کرونا و بدون VAR هستند

بدون شک ، مهدی تاج ، محمدرضا ساکت ، محمود اسلامیان و دیگر مقامات ارشد فدراسیون سابق نیز در فقر شدید امکانات روز جهانی فوتبال شرکت می کنند ، اما در ماه پنجم مسئولیت خادم ، پرونده می تواند به عنوان یک ملی مطرح شود نیاز وجود دارد امروز یک مقام عالی رتبه است که نباید مورد سو the نیت تیم ملی ایران قرار بگیرد.

البته AFC ماه هاست که تلاش می کند تا فیفا میزبان فینال جام جهانی باشد و حتی با دستکاری منسوخ در رده بندی تیم های آسیایی ، عربستان سعودی و امارات با هم گروه نمی شوند.

اولین سعی؛ شیوع ویروس کرونا
بهانه های زیادی برای AFC برای تقسیم حقوق میزبانی بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) وجود داشت. شیخ سلمان بحرینی در اولین نامه نگاری خود با فیفا ویروس کرونا را به ادعای تغییر نحوه برگزاری مسابقات متهم کرد. AFC معتقد بود که بیماری همه گیر ویروس کرونا در آسیا هنوز کامل نشده و امواج جدید ویروس در بسیاری از کشورها وجود دارد و برگزاری مسابقات در چنین کشورهایی خطرناک است. این ادعا دور از واقعیت نیست ، اما فیفا به زودی این موضوع را رد می کند و اعلام کرده است که مسابقات مقدماتی جام جهانی در ماه سپتامبر برگزار می شود و تا آن زمان واکسیناسیون آغاز می شود ، کشور از نظر تاجگذاری و تیم ها بهبود می یابد. پروتکل بهداشتی ، با مشکلی روبرو نخواهید شد.

بهانه دوم؛ جنگ سیاسی و نظامی ملی

کنفدراسیون فوتبال قاره حتی پس از اولین فشار به فیفا و بعد از مدتی ارتباط خود را با فیفا از دست نداد.

این بار مشخص شده است که برخی از کشورهایی که به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی رسیده اند در جنگ هستند ، به همین دلیل سفرهای تیم های دیگر به چنین کشورهایی خطرناک است. این بار فیفا درخواست AFC را رد کرد و اعلام کرد که بازی عراق و سوریه که دارای چنین شرایطی است ، به صورت بی طرف برگزار می شود و لبنان اعتقاد ندارد که شرایط خاصی وجود دارد.

تلاش سوم؛ عملکرد VAR این بار
این بار طبق گفته هواداران AFC ، هدف آن سیستم پشتیبانی از داوران ویدئویی بود و طبق ارتباط اخیر با فیفا ، اعلام شد که از 12 کشور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 6 کشور از 6 کشور واجد شرایط شرکت در VAR نیستند. باید به صورت VAR برگزار شود.

نامه AFC به ایران و 5 کشور به فیفا آنها در حال جنگ با کرونا هستند و هیچ VAR ندارند

این بار فدراسیون ما نیز شرکت می کند. ایران ، سوریه ، لبنان ، عراق ، ویتنام و عمان شش کشور بدون VAR هستند. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پنج کشور از جمله ایران را به عنوان کشورهای فیفا بدون سیستم داوری ویدیویی معرفی کرده و ادعا می کند این کشورها واجد شرایط مسابقات مقدماتی جام جهانی نیستند.

همان بهانه هایی که تابناک قبلاً ابراز نگرانی کرده بود و سکوت مقامات ارشد فدراسیون را در پی داشت.

در بخشی دیگر از نامه خود به فیفا ، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که شش کشور به دلیل مدت زمان کمی که تا المپیک باقی مانده قادر به تجهیز ورزشگاه های خود به VAR نیستند. این بار مسئولان AFC امیدوارند فیفا با برنامه های آنها موافقت کند و بازی به صورت متمرکز برگزار شود.

خوشبختانه AFC در مورد عدم توانایی در ارسال تبلیغات و سیگنال ها از داخل ایران به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران و امتناع این شرکت از شرکت در قرارداد توضیحی نداد.

در کدام کشورها بازی های مورد تایید FIFA انجام می شود؟

برنامه AFC این است که پس از تأیید فیفا ، بازی ها به طور متمرکز همزمان با قبل برگزار می شوند!

امارات متحده عربی کاندیدای میزبانی گروه اول و عربستان سعودی کاندیدای میزبانی گروه دوم است. به این ترتیب ، همه تیم ها در ماه های سپتامبر ، اکتبر ، نوامبر ، فوریه و آوریل سال آینده به امارات و عربستان سعودی سفر می کنند ، در تاریخ های اعلام شده (2 مسابقه در هر فصل) بازی و بازگشت می کنند.

در همین حال ، استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی علاقه مند به این موضوع هستند که امارات و عربستان سعودی در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کنند و در این صورت ، آنها به AFC پیشنهاد داده اند که بازی های المپیک در قطر برگزار شود. با این حال قطر میزبان جام جهانی از این میزبانی بهره ای نخواهد برد و کشوری بی طرف برای هر 12 تیم محسوب می شود.

شایعات عجیب در مورد تقسیم میزبانی بین عربستان و امارات متحده عربی

البته زمزمه های میزبانی مرحله گروهی ایران در عربستان و مرحله گروهی عربستان در امارات نقض حق ایران برای بازی در یک کشور متخاصم نیست زیرا تیم های سعودی همچنان از بازی در استادیوم های ایران منع شده اند. به دلایل خیالی و سیاسی.

آیا تیم های آسیای شرقی جلوی مظلومیت تیم ملی ایران را می گیرند؟

نکته منفی دیگر این سیستم این است که تیم آسیای شرقی سفرهای طولانی و زیادی به خاورمیانه انجام می دهد که باعث خسته شدن آنها در طول مسابقات می شود ، خصوصاً که این پرواز باید 5 بار تکرار شود!

یک بازی رفت و برگشت یا سفر به یک نقطه خسته کننده مانند مشکلی است که AFC اکنون باید آن را حل کند و این بار به نفع ایران نیست ، شیخ سلمان باید با رقبای آسیای شرقی روبرو شود. چرا ژاپن ، استرالیا ، چین و ویتنام باید به آسیای غربی بیایند تا با عربستان روبرو شوند و از سفر تیم ملی عربستان به شرق دور جلوگیری کنند؟

نامه های AFC FIFA به ایران و 5 کشور آنها در حال جنگ با کرونا و بدون VAR هستند

10 روز برای تصمیم گیری نهایی در مورد مجوز فیفا

سرانجام ، هنوز مشخص نیست که این مسابقه به صورت دور رفت برگزار می شود یا اینکه فیفا با درخواست AFC موافقت می کند و مسابقات متمرکز خواهد شد. طی 10 روز آینده ، مذاکرات بین کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و 12 تیم منتخب مقدماتی جام جهانی برگزار می شود و نتایج نهایی اعلام می شود.

البته با توجه به شرایط موجود ، وضعیت میزبانی در ایران مشخص نیست ، حتی اگر بازی رفت و برگشت داشته باشد. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از تحریم ها ، قوانین گمرکی ، سیستم های پشتیبانی از داوران رادیویی و ویدئویی و بهانه هایی برای عدم همکاری شرکای تجاری استفاده کرد و از میزبانی تیم ملی خودداری کرد. آنها در آخرین نامه خود به فدراسیون حتی ادعا کردند که حق حمایت از بازیهای ایرانی را دارند که به میزبانی کشورهای دیگر برگزار می شود تا از شرکای تجاری فدراسیون حمایت کنند.

نویسنده: صادق لودریچ

دکمه بازگشت به بالا