اقتصادی

نان و مرغ و گوشت در صد شکایات مردمی

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در پنج ماهه گوشت این استان بیشترین شکایات در گروه کالایی نان، مرغ و میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر و خودرو مربوط به گرانفروشی است. کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.

سعید محمدی پور در گفت‌وگو با گزارشگر یک، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۳۱۷ هزار و ۸۸۴ بازرسی از صنوف توزیعی و خدماتی در استان تهران انجام می‌شود و در نتیجه ۳۱ هزار و ۲۱۰ جرم جرم به ارزش ۵۷۳ میلیون تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان است. صمت تهران تشکیل و جهت بررسی و تعیین تکلیف به مراجع مربوطه ارجاع شد.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۱ هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی در زمینه کالای خرید انجام شده است، بیان می‌کند: در نتیجه این بازه ۲۴۸ پروند به ارزش ۶۴ میلیون تومان ساخته شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه در این مدت 2000 و 918 مورد مشترک با نظریات حکومتی، بازرسین اتحادیه ها، بهداشت و درمان و امنیت امنیت اقتصادی و غیره برگزار می شود، ارزش پرونده های حاصل از گشت های مشترک را تشکیل می دهند. ۱۳۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

محمدی پور همچنین از ارسال تعداد ۵۴ هزار و ۷۰۸ شکایت در پنج ماه امسال به معاونت بازرسی خبر داد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۸۷ مورد متخلف و ۲۸ هزار و ۴۲۱ مورد غیر متخلف بوده‌اند.

به گفته این مقام در مدت یاد شده، بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور و در گروه کالایی مربوط به نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر، و خودرو بوده است. است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (124)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و اپلیکیشن “آپ” شکایت خود را مطرح می کنند.

طبق نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور قانون از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا