اجتماع

ناپایداری ذخایر خونِ تهران/ فراخوان مردم برای اهدای خون و پلاسما

کمیسر انتقال خون استان تهران با اشاره به ذخایر خون در تهران و بی ثباتی محصولات آن گفت: ذخایر خون ما ناپایدار است و هر زمان می توانیم وارد شرایط بحرانی شویم و از نظر فرآورده های خونی خود با مشکل روبرو شویم لطفاً.

در مصاحبه ای با گزارشگر یک ، دکتر محمدرضا مهدی زاده وی در مورد ذخایر خون تهران و وضعیت محصول گفت: یک سال پس از فصل تعطیلات ، چهارمین تاج گذاری خود را در کشور جشن گرفتیم و در پایان ماه آوریل ماه مبارک رمضان را جشن گرفتیم. این باعث شده است که ما نتوانیم با موج اهدای خون که هر ساله با آن روبرو هستیم ، مقابله کنیم. احتباس خون اندکی کاهش می یابد.

عدم ثبات ذخایر خون در تهران

“البته مردم در ماه مبارک رمضان به خوبی از مرکز اهدای خون بازدید کردند. از همه تشکر می کنیم اما ایجاد ذخایر خون خوب برای ما کافی نبود. احتباس خون تقریباً ناپایدار است. “البته ، در حال حاضر مشکلی در تأمین فرآورده های خونی وجود ندارد ، اگر این روند در مراجعه افراد ادامه یابد ، طی چند روز و هفته آینده از نظر تأمین فرآورده های خونی مورد نیاز 167 بیمارستان تهران با چالش های زیادی روبرو خواهیم شد.

مرکز فعال خونگیری تهران در عید سعید فطر

برای اهدای خون با خانواده خود ملاقات کنید

مهدی زاده ادامه داد: مرکز ما در عید سعید فطر فعال است. عید سعید فطر چهار مرکز فعال را شامل می شود ، از جمله دفتر انتقال خون تهران در خیابان وصال شیرازی که از ساعت 8 صبح تا 8 شب به مدت دو روز ، چه پنجشنبه و جمعه یا جمعه و شنبه ، فعالیت می کند. علاوه بر این ، سه مرکز جامع خونگیری در مناطق 4 ، 5 و 20 تهران از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر باز است. بنابراین ، ما از مردم برای اهدای خون می خواهیم تا در فصل تعطیلات عید فطر که مرکز ما به دلیل ممنوعیت سفر باز است ، از این فرصت استفاده کنند. همچنین ، در صورت امکان ، شما باید به عنوان یک خانواده بیایید و خون سالم خود را اهدا کنید.

وی تاکید کرد: از مردم می خواهم اهدای خون را فراموش نکنند. همانطور که گفتم ذخیره خون ما ناپایدار است و در هر زمان می توانیم در وضعیت خطرناکی قرار بگیریم و با محصولات خون خود مشکل داشته باشیم. بر این اساس ، ما از مردم می خواهیم که به آنها در ادامه اهدای خون کمک کنند. دائما به خون نیاز است و حوادثی رخ می دهد. از طرف دیگر ، افراد زیادی داریم که مرتباً از محصولات خونی مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی استفاده می کنند که زندگی آنها به تزریق فرآورده های خونی بستگی دارد. همچنین برخی از فرآورده های خونی مانند پلاکت ها ماندگاری 3 روز دارند. همه اینها باید به شما عزیزان کمک کند تا مرتباً به مرکز اهدای خون مراجعه کرده و خون خود را برای تأمین خون مورد نیاز مرکز پزشکی اهدا کنند.

مهدی زاده تأکید کرد. در ایالت تهران 167 بیمارستان وجود دارد که خون مورد نیاز شما را تأمین می کند. در بسیاری از این بیمارستانها ، اینها بیمارانی هستند که تحت عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی قرار گرفته اند یا از استانهای دیگر به تهران ارجاع شده و در بیمارستان بستری شده اند. بیماران ارجاعی معمولاً کسانی هستند که به فرآورده های خونی ضروری هستند و همه اینها با مصرف محصولات خون در تهران کار ما را دشوار می کند.

همه گروه های خون ، به ویژه گروه های منفی و مثبت ، مورد نیاز هستند.

وی گفت: “من در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز دارم. هرکسی که واجد شرایط باشد به مرکز ما می آید ، اما همیشه بیشتر به گروه های خونی منفی و مثبت نیاز داریم و اکنون ما به این گروه های خونی بیشتر احتیاج داریم.” البته اکنون افراد با هر گروه خونی در صورت داشتن شرایط می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

کاهش ذخایر پلاسما و کاهش فراوانی بیماری کرونا قلب

مهدی زاده گفت: “در گذشته ذخایر پلاسما خوب بود ، اما از زمان مواجه شدن با موج چهارم ، مصرف محصولات پلاسما افزایش یافته و اکنون ذخایر پلاسما کاهش یافته است.” در گذشته ، 2٪ از افرادی که بهبود یافته اند برای اهدای کروناپلاسما معرفی شده اند ، اما در حال حاضر کمتر از 2٪ است. بنابراین ، تعداد اهدای پلاسما کاهش یافته است. بر این اساس ، وی از بیماری عروق کرونا رنج می برد و بهبود یافته و به مدت یک ماه در حال بهبودی است و برای کمک به بیماران با اهدا plas پلاسما به مرکز بسال شیرازی یا مرکز نوآوری مستقر در سازمان انتقال خون ایران به برج میلاد مراجعه می کند.

وی گفت: “از کسانی که به بیماران با مناطق حساس کمک کردند ممنونم.” این روز در حال حاضر یک روز مهم برای انتقال خون است. باشد که عزیزان شما طی دو روز عید سعید فطر برای اهدای خون بیایند.

وی تأکید کرد: پس از ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر ، 12 مرکز دائمی جمع آوری خون در تهران وجود دارد که ساعات کار و آدرس آنها در سایت وزارت امور عمومی تهران ذکر شده است. حتی پس از این تعطیلات ، مردم برای کمک به اهدای خون سالم همچنان به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا