سلامت و دانش

نشانه های هشدار دهنده فشارخون بالا

فشار خون بالا فقط به افراد میانسال محدود نمی شود و افراد بالای 20 سال برای سالم ماندن باید فشار خون خود را مدیریت کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، خطرناک ترین نکته در مورد فشار خون بالا این است که ممکن است سالها مورد توجه قرار نگیرد زیرا با هیچ علامت قابل توجه و آشکاری همراه نیست. این بیماری تنها زمانی تشخیص داده می شود که به سطح خطرناکی برسد و سایر قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می تواند مشکلات جدی مانند حملات قلبی و مغزی ایجاد کند.

Times of India برخی از علائم فشار خون را گزارش می کند که در صورت مشاهده نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

تنگی نفس: افراد مبتلا به فشار خون ریوی معمولاً به راحتی دچار تنگی نفس می شوند و در انجام فعالیت های روزمره مشکل دارند. با این حال ، احساس خفگی ناگهانی نیز می تواند نشانه سکته مغزی و حمله قلبی باشد. فشار خون بالا در طولانی مدت می تواند باعث خستگی و تنگی نفس شود.

اگر لکه های خون را در چشم خود مشاهده کردید: لکه های قرمز چشم که خونریزی نیز نامیده می شوند ، ممکن است نتیجه فشار خون بالا باشد. وارد آمدن فشار بیش از حد به دیواره شریانی باعث کشیدگی و آسیب دیدن بافت در طول زمان می شود. همچنین اگر به مدت طولانی درمان نشود ، می تواند به عروق و اعصاب چشم آسیب برساند. بعضی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی لکه های خون در چشم وجود دارد و در هر صورت معاینه توسط متخصص ضروری است.

سرگیجه: سرگیجه ناگهانی و از دست دادن تعادل یا هماهنگی اندام ها علائم هشدار دهنده سکته مغزی است و در طولانی مدت از علائم شایع فشار خون است. دلیل آن این است که سرعت اکسیژن رسانی به مغز را کند می کند. سرگیجه همچنین می تواند با داروهای فشار خون بالا ایجاد شود.

نا آرام: فشار خون بالا می تواند باعث اضطراب شود. اضطراب شدید می تواند علائمی مانند تنگی نفس ، تعریق و لرز ایجاد کند. همه این علائم نیاز به توجه پزشکی دارند. اضطراب همچنین می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد ، که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روحی و جسمی شما داشته باشد.

استفراغ: فشار خون بالا می تواند علائمی مانند استفراغ ایجاد کند. مشاهده این علائم فشار خون نشان می دهد که شما باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. علائم دیگر فشار خون بالا شامل سرگیجه ، خونریزی بینی و تاری دید است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا