اقتصادی

نظارت به تنهایی کافی نیست!

دانشکده پژوهشکده ها و م corporateسسات تحقیقاتی شرکت ها معتقدند که با کنترل و نظارت بر قیمت ها ، استفاده از استانداردهای قیمت و حتی استفاده از حداکثر عرضه در بازار ، مشکلات و چالش های تورم حل نمی شود.

به گزارش گزارشگر یک ، شرایط بازار کالاهای اساسی به ویژه روغن ، مرغ ، میوه و تخم مرغ در ماه های اخیر آشفته بوده است. یک مقام مسئول از وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) از افزایش 25 درصدی تولید نفت خبر داد ، اما بر اساس گزارش های میدانی ، مردم هنوز در تهیه نفت به ویژه روغن جامد که یک کارت ملی است ، در تلاش هستند. مرغ حداقل 10 هزار تومان گرانتر از قیمت مصوب ارائه می شود و مردم برای تحمل خطر ابتلا به بیماری Covid 19 در صف های طولانی قرار می گیرند تا مرغ را با قیمت 20000 و 400 تومان تهیه كنند و اجازه دهند مرغ تنظیم شده توسط بازار به آنها برسد. شما باید بایستید. . میوه ها نیز بسیار گران هستند ، بنابراین گزارش هایی در مورد خرید دانه های میوه اخیر گزارش شده است. این در حالی است که حداقل برای تهیه مرغ ، تخم مرغ و روغن از ارز دولتی استفاده شده بود.

در همین حال ، وزارت جهاد کشاورزی و اداره سکوت ، دو سازمان متولی کالاهای اساسی ، همیشه به طرف مقابل اشاره کرده اند. اداره خاموش گفت اداره جهاد آن را تأمین نکرده است و اداره جهاد گفت که مشکل نظارت بی صدا است. اخیراً رئیس جمهور دوباره موضوع وزارت بازرگانی را مطرح كرد و عدم تشكیل آن را عامل برهم زدن بازار دانست.

عوامل موثر بر موفقیت دولت در تنظیم بازار

در همین رابطه ، فهیمه بهرامی ، استادیار و استاد انستیتوی تحقیقات مدیریت به گزارشگر یک گفت که “اساساً دولتهایی با اهداف اقتصادی ، اجتماعی یا سیاسی می توانند در بازار مداخله کنند.” بازار کالا یکی از بازارهایی است که دولت ها با رویکردی در آن وارد می شوند که حداقل رفاه و دسترسی به گروه های مختلف جامعه ، به ویژه گروه های کم درآمد و آسیب پذیر را تضمین می کند. میزان موفقیت دولت در دستیابی به این هدف تحت تأثیر عوامل مختلفی است. برخی از آنها به زیرساخت ها و عوامل اقتصادی و برخی دیگر به عوامل اجتماعی و میزان اطمینان عمومی به برنامه های حاکمیت بستگی دارند.

عوامل موثر بر قیمت کالاها

وی گفت: شرایطی که دولت یا نهاد مسئول تحت حمایت برنامه های نظارتی قرار می گیرد تحت تأثیر عواملی قرار می گیرد که برخی از آنها ممکن است توسط دستگاه های مذکور کنترل شوند ، در حالی که برخی دیگر از محدوده کنترل و مدیریت مستقیم نیستند. آنچه برای درک و دانستن در این زمینه بسیار مهم است این است که شکل گیری قیمت اقتصاد نتیجه تعاملات ، عملکردها و تصمیمات دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف با توجه به عوامل تأثیرگذار داخلی است. سیاست های تجاری کشورهایی که اساساً تحت کنترل و مدیریت نهادهای مسئول نیستند ، یعنی رفتار جهانی تقاضای قیمت در مورد عوامل خارجی (جنبه های اجتماعی و فرهنگی غالب است ، اما تورم بر عملکرد نهادهای مسئول ، به ویژه در زمینه تنظیم بازار و رفاه تأثیر انتظارات و اعتماد به نحوه وقوع غیرقابل انکار است: با تهیه بازیگران از انواع طبقات توزیع ، آنها نه تنها در هزینه های کالا بلکه در نوسانات قیمت و تقسیم قیمت ها نیز نقش بسیار مهمی دارند.

نظارت و حداکثر تأمین به تنهایی کافی نیست.

بهرامی نه تنها تحت تأثیر مدیریت طرف عرضه و بازیگران توزیع و توزیع نه تنها تحت تأثیر مشکلات فعلی اقدام قیمت ها (از جمله نوسانات ، سطح بالای قیمت و البته تقسیم قیمت ها) در بازار کالا ، به ویژه در کالاهای اساسی است. سیستم عرضه ، او همچنین دارای تأثیر بر بازار در این منطقه نیز تحت تاثیر قرار. “در چنین شرایطی ، مجموعه فعلی و هدف تعیین شده برای سازمان عرضه یا حمایت محصول توسط نهادهای نظارتی مانند حوزه اختیارات و ستاد تنظیم بازار که بیشترین تأثیر را بر آن سازمان دارند ، بیشترین تأثیر را بر موضوع از آنجا که مشکلات و چالش ها تنها با کنترل و نظارت بر قیمت ها ، با استفاده از معیارهای قیمت گذاری و حداکثر عرضه کالاها در بازار ، قابل حل نیستند.

طبق دانشکده انستیتوی مطالعات و تحقیقات بازرگانی ، زیرساخت های توزیع ، تدارکات ، زیرساخت نظارت بر محصول ، زیرساخت اطلاعاتی بر اساس تقاضا ، تغییر در موجودی و الگوی تقاضا تحت شرایط خاص ، قوانین مثبت و منفی در زنجیره ارزش کالا باید : برای جلوگیری از اضافه شدن هزینه های غیر ضروری ، یعنی افزایش هزینه مبادله کالا. در این زمینه ، حضور هوشمندانه عملکرد و عملکرد تنظیم کننده ها و تنظیم کننده ها موثر خواهد بود. در غیر این صورت ، تحت شرایط سیستم عامل موجود ، انتظارات از ناظران یا ناظران با چالش های کوچکی روبرو خواهد شد ، مسائل تورم و تقسیم قیمت یا چالش گسترش قدرت تنظیم کننده ها و ناظران را با مشکل روبرو می کند.

نقش دلالان در آشفتگی بازار

بهرامی در پاسخ به سوالی در مورد وجود کارگزار به عنوان عاملی که مانع تنظیم بازار می شود ، گفت: “وقتی صحبت از بازارهای مرغ یا کالاهای اساسی می شود ، وضعیت هزینه کالاها نشان می دهد که در رفتار واسطه ای شکاف و کاستی وجود دارد. اگر واکنش مردم به اخبار اقتصادی می تواند این مشکل را حل کند ، صادقانه می توان گفت که چنین اقدامی تقریباً غیرممکن است. در این رابطه ، کالاهای اعطا شده ارز دولتی دلیل اصلی این اتفاق نیست و باید با قیمت پایین به دست مصرف کنندگان برسد. من فکر می کنم شما نیاز دارید ابتدا باید فهمید ، عدم اطمینان از رفتار غیر اقتصادی باعث آن می شود. حال ، چرا افراد با رفتار غیر اقتصادی وجود دارند؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا