عمومی

نقدینگی اضافه در کشور وجود دارد/تبدیل سپرده به اموال بانکی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی صالح آبادی ظهر پنجشنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی فارس: بخش‌هایی از انتظارات به حق نظام بانکی کشور برای کار، تولید و کسب درآمد، اما مسئله اینجاست که باید بانک‌ها هم شنیده شوند.

وی با تاکید بر یکی از این موارد در تولید نقدینگی مشکلی و در کشور نقدینگی داریم، گفت: از موقعیت ها در سطح کلان، کنترل کننده نقدینگی در کشور است، مازاد نقدینگی ارتباط تنگاتنگ با تورم ایجاد می کند و این نکته است که هم راه حل است و هم هم. است.

رئیس بانک مرکزی افزوده: نقدینگی باید به سمت تولید و فعالیت‌های مولد هدایت شود. در نظام مالیاتی در دنیا، سرمایه‌ها به سمت بخش تولید و ایجاد درآمد برای دولت هییت هستند.

صالح آبادی اذعان کرد: ما منابع را داریم، اما باید هدایت شود و فعال المدم ای غیر مولد المای اریم، اما صالح آبادی اذعان کرد.

وی با اشاره به این نکته که، هر بانک مسائل خاص خود را دارد، گفت: بانک مرکزی تمام امور مربوط به کلیه بانک‌ها رصد می‌کند ایراداتی به بانک‌های سیستمی وارد می‌شود که برخی باید در سطح عالی کشور تصمیم‌گیری کنند. گرفتن شود.

رئیس بانک مرکزی با گلایه از شیوه اجرا شده در گذشته اظهار کرد: در کشور ما هم در سطوح دولتی و هم بانک‌ها، مال فروشی کُند و بد اتفاق می‌افتد برخی از بانک‌ها دارای اموال مازاد هستند که باید به فروش برسانند و منابع حاصل از آن را بدهند. به صورت ارائه دهنده.

بانک‌ها اموال مازاد خود را به فروش نرساندند

صالح آبادی در ادامه گفت: اما متأسفانه اموال فروش نرفته، ولی هزینه شدر ادامه گفت: اما متأسفانه ولی هزینه دون اویوی شرح آبادی در ادامه گفت: اما متأسفانه اموال فروش.

وی در ادامه بیان کرد: بانک‌های شخصی را به اموال تبدیل می‌کند و باید به فروش برسد و اگر این امر محقق شود، کارگروهی در بانک مرکزی تشکیل شده است که بانک‌های ویژه بانک‌ها را به صورت ویژه بانک‌های خصوصی را با مزایده گذاشته و پول را به دست می‌آورند. ارائه خواهد شد.

بانک مرکزی در خصوص رصد عملکرد شعب بانک‌ها در کشور اعلام کرد: برای هر شعبه از بانک‌ها در سراسر کشور سامانه‌های درست انجام می‌شود که بر اساس آن می‌توان هر لحظه میزان و مقداری از بانک‌ها را از هر شعبه رای صادر کرد.

خط ویاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه، گفت: باید تکالیف وضع شده، با توان بانکی باشد، 15 درصد از منابع بانکی به کشاورزی، 20 درصد حوزه مسکن و 40 درصد حوزه صنایع تخصیص داده شده 50 درصد است. جی دی پی بانک‌ها، مربوط به حوزه خدمات است.

صالح آبادی در خصوص رفع مشکل افزایش نقدینگی و تورم در کشور اظهار داشت: باید ابزارهای مالی را در کنار ابزارهای پولی، بیشتر از ابزارهای اعتباری استفاده کنیم. مانند اسناد گام که از بهمن ۹۹ تا تیر ۱۴۰۱، حدود ۸.۸ همت منتشر شده است، اما در چهار ماه اخیر این میزان به ۱۹ همت افزایش یافته و تلاش ما بر این است که تا ۲۰۰ همت منتشر شود.

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به اظهارات برجسته فارس در خصوص عدم همکاری بانک‌های خصوصی در شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: بانک‌های خصوصی تافته جدا شده از کشور، بانک‌های دولتی و شبه دولتی زحمات زیادی را جذب می‌کنند و شعب و خدمات را ارائه می‌دهند. بانک مرکزی در کنار بانک‌های خصوصی و نظارت دولتی دارد و مدیریت مدیریت مستقر در بانک مرکزی، به هر دو بانک مرتبط و بانک‌های اختصاصی شورای هماهنگی بانک‌ها یا شورای بانک‌های خصوصی در استان‌ها و موارد نیاز به ارائه و ارائه این خدمات خاص. بخشنامه هم ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آنلاین، «شایان حقیقت» در این نشست به عنوان ارتباط بانک مرکزی با استانه.

دکمه بازگشت به بالا