اجتماع

نقش اعضای شورای شهر در مناسب سازی معابر/مناسب سازی حدود ۱۰۰ بوستان از ۱۲۰۰ بوستان تهران

مدیر هماهنگی و سازگاری کشور در مورد انتخابات شورای شهر گفت: یکی از وظایف اصلی که شورای شهر باید انجام دهد ، قابلیت دسترسی است. دسترسی یک مشکل جدی است که در بسیاری از کشورها حل شده است ، اما هنوز در کشور ما عقب است.

ابراهیم کاظمی مومن سرایی در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی با اشاره به اینکه ایجاد شورا در بحث منظر و فضای شهری بسیار مهم است ، گفت: برنامه ریزی و کار: آنها در چندین مرحله به جلو حرکت می کنند و سازگاری در حال انجام است. به عنوان مثال ، منطقه یزد اولین شهر آزمایشی سازگاری است و در حال حاضر گزارش و تحرکات جدیدی را انجام می دهد.

وی در ادامه گفت: “این نشان می دهد حتی اگر یک نفر در شورای شهر بخواهد حرکت کند ، می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.” از این گذشته ، یکی از افکار هر عضوی که می خواهد وارد شهری شود این است که باید برای افراد جامعه قابل دسترسی باشد.

مومن سارای با بیان اینکه مشکل سازگاری برای افراد معلول نیست ، بلکه مشکلی است که مختص همه افراد جامعه (افراد معلول ، جانبازان و افراد مسن) است ، گفت: “با توجه به وضعیت کشورهایی که جامعه در حال پیری است ، نیاز به سازگاری وجود دارد و برای دسترسی به مواردی درست اقدام کنید: حتی افراد سالم مانند زنان باردار و مادرانی که دارای فرزند خردسال هستند باید تا حدی سازگار شوند و عدالت اجتماعی و شهروندی باید فضاهای شهری را متناسب با همه استفاده کنند.

مدیر دبیرخانه ملی هماهنگی و سازگاری ؛ وی افزود: یکی از چالش های اصلی که شورای شهر باید به آن بپردازد ، قابلیت دسترسی است. وی افزود: “دستیابی یک مشکل جدی است که در بسیاری از کشورها به آن پرداخته شده است ، اما در کشور ما عقب است.”

وی یادآور شد: بسیاری از افراد معمولاً قانون را در زمینه شهرداری دور می زنند. بسیاری از ایالت ها بودجه دقیقی برای سازگاری ندارند. در برخی از استان ها ، شهردار می تواند بودجه را با مشورت شورا تخصیص دهد ، اما در برخی از استان ها اینگونه نیست.

در بخش دیگری از گفتگو ، مومن سارای گفت که رئیس رئیس شورای محلی ، که از میان این شوراها انتخاب شده است ، یکی از تأثیرگذارترین افراد در ستاد ملی سازگاری است که می تواند هر ماه در جلسه شرکت کند و مسائل سازگاری را مطرح کند. جلسات و کمیته ها: کمیته عالی استان ماهانه جلسات و کمیته های مختلف دارد. چنین کمیته هایی می توانند وظایف خوبی را در شورای عالی محلی انجام دهند.

مدیرکل ستاد هماهنگی و پیگیری سازگاری ملی با بیان اینکه شهرداری ها و شوراهای شهر می توانند 70 درصد از مشکلات سازگاری ملی را برطرف کنند گفت: یکی از وظایف شهرداری ها تسطیح و ایجاد جاده های مخصوص معلولین بینایی در پیاده روها است. عابران پیاده باید تخت باشند و همه به راحتی در دسترس باشند. مسئله دوم مجوز ساخت مجموعه هایی است که با سازگاری مطابقت ندارند و قانون نباید پایان کار مجموعه هایی را که با اقتباس ها مطابقت ندارند صادر کند.

از طرف دیگر ، در حال حاضر 1200 پارک در شهر تهران وجود دارد. اگر پارک ها را بررسی کنید ، ممکن است حدود 100 پارک از 1200 پارک تبدیل شده باشد. مغازه های مدنی متعلق به شهرداری ها ، بازارهای میوه و تره بار ، پارک ها ، صومعه ها ، پایانه ها ، ایستگاه های اتوبوس و مترو نیز به شهرداری برمی گردند. نوسازی مترو ، ایستگاه های اتوبوس ، پارک ها و پارک ها به جانبازان معلول اجازه می دهد تا در خانه بنشینند و از فضا استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا