گزارشگر کسب و کار

نور خطی روکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نور خطی روکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ های بلند یکی از وسایل نورپردازی مدرن هستند که به دلیل تطبیق پذیری و نصب آسان، توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب می کنند. ممکن است خطوط نور متفاوتی را در برخی از فروشگاه های بزرگ، شرکت های خرده فروشی و محیط های معماری مدرن دیده باشید. این چراغ های سقفی به دلیل تولید نور به صورت متعادل می توانند به روشنایی بهتر محیط کمک کنند. نورپردازی خطی نما و نورپردازی با این روش یکی از بهترین و مناسب ترین کارهایی است که امروزه در نورپردازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از این نور در پروژه های مختلف مانند فضاهای اداری، مراکز خرید، مغازه ها، ادارات و سایر بخش ها استفاده کنید.

شرح نور خطی با سطح

لامپ خطی که به صورت صورت کار می کند و همچنین نور با این روش یکی از بهترین و مناسب ترین کارهایی است که امروزه در ایجاد نور در ساختمان استفاده می شود. شما می توانید از این چراغ های خطی در پروژه های مختلف مانند فضای اداری، مراکز خرید، فروشگاه ها، ادارات و سایر بخش ها استفاده کنید. البته بدون شک دریافت مشاوره و بررسی دقیق کار شما را آسان می کند. با استفاده از این محصول از یکی از جدیدترین تکنیک های نورپردازی بهره مند شوید.

روشنایی خط چیست؟

شاید اولین سوالی که در این زمینه با آن مواجه می شوید این باشد که روشنایی خط چیست؟ در واقع این چراغ ها دارای یکسری ویژگی هستند که آنها را برای فضاهای مدرن با معماری پیشرفته مفید می کند. به علاوه هماهنگی بیشتری با معماری داخلی خواهند داشت.

چیزی که باید به آن توجه کنید این است که این چراغ ها واقعا تزئینی هستند و می توانید نور مورد نیاز خود را با آنها داشته باشید. شدت نور ماژول های استفاده شده در این چراغ ها متفاوت است. نورپردازی خطی سطحی یکی از انواع روشنایی خطی است که در داخل خانه نصب نمی شود و در واقع تاثیر بصری دارد.

پاک کردن خط صورت:

اغلب می توانید از این چراغ ها در سقف، روی زمین و یا روی دیوار استفاده کنید، بنابراین می توان گفت از نظر نورپردازی بسیار نرم هستند. گاهی اوقات لامپ خطی وجهی این انعطاف را در نوع استفاده دارد. استفاده از دستان طراحان و معماران مختلف نور این امکان را به شما می دهد تا با توجه به نیاز خود از هنر نورپردازی های مختلف در پروژه های مختلف استفاده کنید.

در این قسمت می توان گفت که چراغ های خطی وجهی یا چراغ های ال ای دی یکی از راه حل های خوب برای ایجاد سیستم های روشنایی هستند زیرا با معماری ها و طرح های مختلف قابل استفاده هستند. از این رو می توان گفت با مشاوره در این قسمت می توانید از بهترین آنها بهره مند شده و بهره مند شوید.

نور خطی روکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نور خطی روکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نور مورب چیست؟

روشنایی خطی فرورفته همانطور که از نامش پیداست مستقیماً از سقف یا از بیرون دیوار نصب می شود. این فیکسچر اغلب با پیچ روی دیوار یا سقف نصب می شود و محل نصب آن قابل مشاهده است اما به زیبایی محیط آسیبی نمی رساند. در واقع تمامی اجزای نصب روشنایی سطحی خطی بخشی از دکوراسیون محیط هستند.

لامپ های خطی و روکش های 3، 6 و 9 سانتی متری قابل سفارش است.

انواع چراغ های خطی وجهی

لامپ خطی آویز

نور خطی سقفی

نحوه نصب چراغ روی سطح خطی

برای نصب لامپ خطی وجهی نیازی به برش سقف نیست، می توان آن را به راحتی جدا کرد یا با نوع دیگری از چراغ های روشنایی جایگزین کرد. برای نصب این چراغ خطی ابتدا باید دیوار یا سقف و محفظه لامپ را سوراخ کنید. سپس با کمک پیچ محل اتصال پروفیل را به دیوار یا سقف ثابت می کنند. در نهایت استخراج کننده در محفظه قرار می گیرد و دیفیوزر پروفیل آلومینیومی محفظه را می پوشاند تا مراحل نصب کامل شود.

کاربردهای روشنایی سطحی خطی

لامپ خطی روکار در هر محیط مدرن و حتی سنتی قابل استفاده است. بیشترین کاربرد این نوع روشنایی به موارد زیر مربوط می شود:

شرکت های اداری و تجاری. در شرکت ها و ادارات تجاری در ارتباط با لزوم نمایش مدرن بودن فضا از این نوع لامپ استفاده می شود. نورپردازی زیبای محیط یکی دیگر از دلایل استفاده از این لامپ خطی است.

فروشگاه بزرگ در فروشگاه های بزرگ مانند هایپر مارکت ها یا فروشگاه های پوشاک که محصولات زیادی در فروشگاه دارند، استفاده از نورپردازی سقفی به جلب توجه مشتریان به محصولات خاص کمک می کند.

استفاده در نمایشگاه های اتومبیل از نور سری در این نمایشگرها برای تزئین خودروهای لوکس استفاده شده است.

خانه ها و منازل مسکونی. در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، هتل ها و … می توانید از نور خطی برای تزئین محیط استفاده کنید. از این نورپردازی می توان در لابی ها و راهروهای مجتمع ها و هتل ها حتی در برخی محیط های بیمارستانی استفاده کرد. در خانه برای بالای میز غذاخوری، جزیره و پیشخوان بسیار مفید است.

نورپردازی خطی نما در معماری

توجه به این نکته ضروری است که در این مرحله باید از یک تامین کننده قابل اعتماد کمک بگیرید. نور خطی سطحی کاربردهای زیادی در معماری دارد. برای استفاده از این نوع چراغ ها در بخش های مختلف باید با معماری و نحوه قرارگیری دقیق آنها آشنا باشید.

هر یک از تامین کنندگان در این زمینه این چراغ ها را در اندازه های مختلف به شما عرضه می کنند بنابراین باید در نظر داشته باشید که قبل از هر عملیات قدرتمندی در این زمینه باید بتوانید اطلاعات فنی در مورد چراغ ها در مراحل مختلف از جمله دریافت ابعاد دقیق از خود به دست آورید. تامین کننده . سپس می توانید محصول مورد نظر را انتخاب کرده و به مرحله تکمیل انتقال دهید.

روشنایی نور خطی نما چقدر است؟

چیزی که باید به آن توجه کنید این است که چقدر نور نور سطحی خطی است و به نظر شما چقدر از این نور؟ این محصول به طور معمول با ماژول های مختلف نصب می شود. از طرفی می توان گفت که امکان نصب آنها در قسمت های مختلف به جز نما که شامل توکار و آویزان می شود نیز مجبور به داشتن قسمت های مختلف می باشد. این محصول معمولاً برای روشنایی عمومی و روشنایی استفاده می شود.

مزایای استفاده از نورهای خطی وجهی

استفاده از نورپردازی خطی نما مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

ذخیره انرژی. به لطف ایجاد نور اصلی در نقاط مختلف محیط، دیگر نیازی به استفاده از چراغ ها و لامپ های زیاد در مکان های دور نخواهد بود. در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

نداشتن محدودیت در محیط برای روشنایی. با توجه به اینکه لامپ خطی روکار به زیرساخت بیشتری نسبت به لامپ توکار نیاز ندارد، این نوع لامپ در هر مکانی قابل استفاده است.

نور یکنواخت ایجاد کنید. استفاده از نورپردازی خطی فاست نورپردازی همگن و یکنواختی را در فضای مورد نظر ایجاد می کند.

معایب استفاده از لامپ های خطی وجهی

لامپ های سطحی خطی علاوه بر مزایایی که دارند می توانند معایبی نیز داشته باشند. اگرچه نمی توان این معایب را جزو معایب این محصول دانست، اما در برخی موارد نمی توان آنها را نادیده گرفت.

محدودیت در شکل، اندازه و رنگ. شکل، اندازه و رنگ بسیار کمی در بازار وجود دارد. شاید بتوان این مشکل را با ترکیب این نور با سایر وسایل و لامپ های انواع دیگر حل کرد.

گران. تجهیزات و حتی نصب این چراغ خطی در برخی موارد می تواند گرانتر از انواع دیگر چراغ ها باشد. از طرفی در اکثر مواقع چراغ های خطی به صورت سفارشی ساخته می شوند که باعث افزایش قیمت این محصول می شود. در مواردی که نیاز به استفاده از تعداد زیادی چراغ خطی سطحی در یک محیط باشد، باید هزینه را نیز در نظر گرفت.

نبود وسایل لازم برای تعمیر لامپ ها. اصلاح این نوع نورپردازی خطی کار آسانی نیست. علاوه بر تماس با یک متخصص، باید بدانید که گاهی اوقات مشکل به سادگی قابل حل نیست، کل ماژول داخل لامپ باید تعویض شود.

همچنین برای خرید اوسرام، ما به شما فروشگاه ثامن را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا