فرهنگی

«نوشتا»ی جدید منتشر شد – گزارشگر یک

فصلنامه ادبیات-فرهنگ “نشتا” شماره 44 منتشر شد.

به گزارش گزارشگر یک ، یادداشت مدل محمد حسین را در ابتدای این شماره خواندم. شاعر اتفاقاتی را رقم می زند که برای خود و مخاطبانش برای خود و مخاطبانش نامرئی است. البته اگر مخاطبان شما در درجه اول علاقه مند به مشاهده و خواندن متن هستند. اگر برای مشاهده متن نباشد ، هیچ خوانی رخ نمی دهد.

اگر یک قطعه شعر بتواند مخاطب را به خود جلب کند و به دنیای درونی مخاطب برسد ، پس کامل است. بعضی اوقات شاعری فکر می کند شعر خوبی است برای نوشتن. این عمل در شعر اصل شکست شعر است. اما اگر شعر در شعر بجوشد ، خودش را نشان دهد و آنچه را که به روش و زبان خودش می بیند بنویسد ، می تواند به خلق شعر برسد. زیرا آنچه او می بیند فقط در چشم او آشکار می شود نه در دیگران ، و ما به وضوح می دانیم که همه متفاوت هستند. زیرا حتی اگر آنچه می بینید قرمز است ، قرمز مانند هر رنگ دیگری طیف متفاوتی دارد و هر یک از آنها وضعیت خاص خود را تحت تأثیر قرار می دهند. او وقتی آنها را می بیند ، آن را دارد. مانند رژگونه یا رژگونه.

شاعر در دنیایی که زندگی را می شناسد ، می بیند ، می بیند ، می فهمد و تجربه می کند ، هر روز کشف و گاهی شکار می کند. با این حال ، در شعر ، او کلمات خود را به گونه ای بازی می کند که سخنان خود را به حرف مخاطب تبدیل کند. منظور من این است که باید بین شاعر و مخاطب درک متقابل وجود داشته باشد و این همان چیزی است که یاوران گوارا یکدیگر را درک می کنند تا با رسیدن به یک پیوند واحد بین شاعر و مخاطب این اتفاق بیفتد.

اعراب بخشی از شعر را ترانه آواز می خوانند ، اما معنای آن فقط شکل و شمایل قصیده ای نیست که ما آن را می شناسیم ، بلکه هدف لازم برای شعر را در نظر می گیرد. آیا شما سعی ندارید شعر بنویسید؟ منظور من از منظومه شعر نیست ، شعر را به کسی واگذار نکنید که چیزی داشته باشد که خود هدف شعر باشد ، قصد شعر می تواند ساختار شعر ، نحوه ترکیب کلمات و در آخر منطق دیدن و درک چیزی باشد. وجود دارد. قبلاً هرگز ندیده ایم.

در این شماره شعر این شاعر به همراه 27 شعر به همراه یادداشتی درباره شاعر آریا آریاپور که راه را پیموده بود منتشر شد.

«نوشتن» شماره 44 با قیمت 10 هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا