بین الملل

نگاهی به عوامل اصلی شکل‌گیری تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا

براساس اخبار آنلاین ، محمد مسجدجامعی ، سفیر پیشین و پژوهشگر واتیکان در جامعه کلامی و مذهبی ، درباره اعتراضات آمریکا علیه نژادپرستی گفت:قتل جورج فلوید از دو منظر قابل بررسی است. یکی درباره ایالات متحده و مشکلات داخلی آن است و پیامدهای این قتل کوتاه مدت و طولانی مدت است.

بعد دوم به تأثیرگذاری در زمینه های اجتماعی ، فکری و فرهنگی در خارج از ایالات متحده مربوط می شود. البته این به معنای کشورهای توسعه یافته خارج از ایالات متحده است و تأثیر کمی در کشورهای توسعه نیافته و جهان سوم ندارد.

تبعیض علیه آمریکایی های سیاهپوست در سالهای اخیر در امور داخلی افزایش یافته است. طبق آمار سال 2016 ، تبعیض سیاه پوستان حدود 51 درصد و در سال 2019 به 76 درصد افزایش یافته است. سیاهپوستان از زمان تأسیس ایالات متحده همیشه با مشکلات روبرو بوده اند. به ویژه از دهه 50 این مشکل آشکارتر شد. بنابراین ، این مشکل ریشه در 70 سال دارد ، به جز سابقه تاریخی ، و در سالهای اخیر به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. اینجا دوتا مشکل داریم. یکی اصل تبعیض و دیگری احساس تبعیض است. این احساس تبعیض به صورت نمایی افزایش یافته است. قبل از داستان جورج فلوید ، عموم سیاهان دیگر نیز به عمد كشته شدند. پس از مرگ فلوید ، میشل اوباما و باراک اوباما خود نامزد سیاهپوستان شدند که عمداً در ماه های اخیر کشته شدند ، اما در مورد کشته ها به طور گسترده ای گزارش نشده است.

بحث بعدی در مورد ترامپ و نحوه انتخاب وی و ویژگی های هواداران وی است. در پاسخ ، ترامپ یک توییت ارسال کرد و موضع گیری کرد. سپس واکنشهای افرادی مانند جیمز ماتیس ، وزیر دفاع و ترامپ را دیدیم که پس از بردن ترامپ به کلیسا عذرخواهی کردند.

اطلاعات بیشتر در مورد این گفتگو را در اینجا بخوانید.

311311

دکمه بازگشت به بالا