اقتصادی

هدفگذاری برای اشتغال روستائیان و فارغ التحصیلان در سال 402

هدفگذاری برای اشتغال روستائیان و فارغ التحصیلان در سال 402

گزارشگر یک/سمنان استاندار سمنان از هدفگذاری برای اشتغال روستائیان و فارغ التحصیلان در سال 1402 در این استان خبر داد و گفت: اولویت کاری استان در سال جاری در حوزه کارگروه تخصصی اشتغال، توجه به بحث تقویت اشتغال روستایی و ایجاد ثروت در روستاهاست.

سید محمدرضا هاشمی استاندار و رئیس شورای اشتغال استان سمنان امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ، اظهار کرد: حفظ فرصت های شغلی موجود در واحدهای فعال و حفظ سرمایه گذاران در سطح استان برای ما از اولویت های اصلی و اساسی است.
وی افزود: با اقدامات صورت‌گرفته‌ پس از ۱۸ سال در زمستان ۱۴۰۱، نرخ اشتغال استان به ۵.۷ درصد رسید.
هاشمی خاطرنشان کرد: توجه به فارغ التحصیلان دانشگاهی و توجه به اشتغال در سطح روستاها از رویکرد های جدی ما در حوزه اشتغال در سال جاری است.
وی تصریح کرد: استان سمنان آمادگی دارد تا به عنوان پایلوت برای اجرای طرح اشتغال روستایی (توانمند سازی روستاها) در راستای ایجاد ثروت، تقویت اقتصاد و جلوگیری از مهارت در روستاها، اقدام کند.
استاندار سمنان گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بخصوص در سطح روستاها، علاوه بر تقویت اقتصاد روستا و همچنین‌ خانواده ها، در بحث ایجاد ثروت در روستاها تاثیر شایانی دارد.
وی همچنین در جلسه دیگری در استانداری سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و تداوم خشکسالی ها در استان گفت:۹۹.۴ درصد مساحت استان سمنان با خشکسالی روبرو بوده که از این‌ میزان ۸۰ درصد آن شدید و بسیار شدید است.

هاشمی ادامه داد: علاوه بر وقوع خشکسالی، میزان بارندگی در سطح استان نیز کاهش یافته و بر گرمای هوا در سطح استان طی چند سال گذشته افزوده شده است.
رئیس شورای اشتغال استان افزود: در خصوص کمبود منابع آبی در سطح استان با ۵۱۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در حوزه شهری و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه در حوزه روستایی مواجه هستیم.
هاشمی تاکید کرد: ما در سطح استان توان تامین بسیاری از کالاهای مورد نیاز سایر استان های کشور را داشته و آمادگی جذب ۲۰ هزار نیروی کار در واحد های صنعتی و تولیدی استان را داریم.
استاندار سمنان گفت: اولویت ما تامین آب شُرب است و لازم است تمامی امکانات و تجهیزات استان برای تامین آب شُرب مورد نیاز استان بکار گرفته شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا