اجتماع

هزینه‌های درمان اعتیاد در کشور/ میزان گرایش به اعتیاد در نوجوانان

رئیس مرکز مدیریت مدیریت پیوند و درمان بیماری اداره بهداشت ، با اشاره به چگونگی شناسایی و درمان بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد ، گفت: “اطلاعات محدودی در مورد شیوع اختلال مصرف مواد در کودکان و نوجوانان وجود دارد.” با این حال ، مطالعه انجام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تخمین می زند که 1٪ دانش آموزان 13 تا 17 ساله تمایل به اعتیاد دارند.

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با گزارشگر یک وی در مورد وضعیت کمپ های ترک اعتیاد در سراسر کشور گفت: “کمپ های ترک اعتیاد یا محل های درمان اختلال مصرف مواد به دو گروه اجباری و داوطلبانه تقسیم می شوند.” مرکز اسکان اجباری مرکزی است که برای اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر و حمایت از معتادان متجاهر تأسیس شده است. تعداد چنین مراکزی در کشور محدود است و همه در دست دستگاههای دولتی است. در همان زمان ، مطابق با اجرای ماده 15 قانون اعتیاد به مواد مخدر ، یک مرکز اسکان داوطلبانه برای درمان اختلالات استفاده از مواد مخدر ایجاد شده است ، که مصرف کنندگان مواد مخدر را برای درمان اختلالات مصرف مواد مخدر هدف قرار می دهد. این مراکز همگی زیرمجموعه سازمانهای بهزیستی هستند.

نحوه شناسایی و درمان معتادان مبتلا به ایدز یا هپاتیت

وی درباره چگونگی شناسایی معتادان مبتلا به ایدز یا هپاتیت در کمپ های ترک اعتیاد صحبت کرد: بیماری ها به آنها ارجاع داده می شوند و به مراکز تخصصی پزشکی مرتبط با این بیماری ها ارجاع می شوند. بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی یا ایدز که به دلیل اختلال سو abuse مصرف مواد در محل اسکان خود تحت درمان هستند ، می توانند از طریق آموزش و مراقبت های بهداشتی ، درمان ایدز یا هپاتیت را دریافت کنند و نیازی به تشخیص آنها از سایر بیماران نیست.

هزینه درمان اعتیاد در کشور

شادنوش در مورد هزینه های درمان اعتیاد در کشور گفت: “مانند سایر هزینه ها در بخش بهداشت ، هر ساله هزینه خدمات درمانی برای اختلال در مصرف مواد با تعرفه های خاص و به طور جداگانه برای بخش های دولتی ، خصوصی و خیریه اعلام می شود و این مراکز ملزم به رعایت این تعرفه ها هستند. لازم به ذکر است که این خدمات ابتدا تحت پوشش دولت دوازدهم است و دولت حق بیمه خدمات درمان سو abuse مصرف مواد را در قالب برخی از ردیف های بودجه در قانون بودجه سالانه پرداخت می کند. با کمک سایر دستگاه ها ، بسیاری از مشکلاتی که به روشی که بیماران به کمک بیمه پرداخته اند وجود داشته است و باید از این کمک برای دسترسی به خدمات درمان اعتیاد با هزینه کم استفاده شود.

وضعیت فعلی داروهای مرتبط با اعتیاد در کره

استفاده از درمان ترک اعتیاد دیگر به جای متادون را پیشنهاد دهید

مدیر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تمام داروهای عمده ای که برای درمان اختلال سو abuse مصرف مواد استفاده می شود در داخل کشور تولید می شود و از این لحاظ هیچ کمبودی در سراسر کشور وجود ندارد. متادون پرمصرف ترین داروی اصلی است و درمان نگهدارنده متادون نیز برای این بیماران با قیمت بسیار مقرون به صرفه پوشش داده می شود. البته این قیمت پایین مشکلات دیگری نیز ایجاد کرد. به همین دلیل ، توافق شده است که همه افرادی که درگیر درمان اعتیاد در خانه هستند ، باید درمان های غیر دارویی و جایگزینی متادون مانند استفاده از بوپرنورفین را ترویج و گسترش دهند. البته این دارو گرانتر از متادون است و معاون درمان و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت با ستاد مبارزه با دارو در تلاشند تا راه های کاهش قیمت این دارو را بررسی کنند. خوشبختانه شرکتهای دانش بنیان بسیار خوبی در ایالات متحده وجود دارند که می توانند جدیدترین داروهای مورد استفاده در درمان اختلالات مصرف مواد را تولید کنند.

مهمترین مشکلات و چالشهای درمان اعتیاد خانگی

شادنوش افزود: “درمان اختلال مصرف مواد در کشور ما امروز بهتر از هر زمان دیگری است.” سیاست های کلی ، قوانین بالادستی ، ارگان های حاکم و مراکز درمانی همه مشخص هستند. پزشکان ، متخصصان و متخصصان آموزش دیده هیچ کمبودی ندارند. تمام داروهای لازم به مقدار لازم در کشور تولید و موجود است. پروتکل های درمانی نیز شناخته شده و در دسترس هستند. با این حال ، شاید مهمترین مسئله در این زمینه ، اختلاف بین نهادهای مسئول و نظارت ناکافی بر ارائه دهندگان خدمات باشد که امیدواریم طی چند سال آینده حل شود.

آسیب به شریان ویروس کرونا برای شناسایی و درمان معتادان

وی گفت: متأسفانه معتادان به مواد مخدر و افراد بی سرپناه به دلیل مشکلات سلامتی پایین و احتمال بروز همزمان بیماری هایی مانند ایدز سطح ایمنی کمی دارند. بیماری های مختلف ، به ویژه بیماری ویروس کرونا قلب. همچنین این افراد معمولاً با افراد مشابه تماس دارند و اگر یکی از آنها آلوده شود ، بسیاری از افرادی که با آنها تماس می گیرند احتمال آلوده شدن دارند. با توجه به این مسائل در پروژه ای که برای جمع آوری معتادان پس از بیماری ویروس کرونا قلب طراحی شده است ، بیماران ابتدا از نظر بیماری ویروس کرونا قلب آزمایش می شوند و در صورت مشکوک بودن ، آنها را جدا می کنند و قرنطینه می کنند یا از بیماران دیگر درمان می کنند. در هر صورت ، ما امیدواریم که وقتی این افراد با برنامه واکسیناسیون تاجگذاری در برنامه برنامه ریزی شده خود به جامعه بازگشتند ، خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب برای خود و دیگران کاهش یابد.

وضعیت درمان اعتیاد در نوجوانان و نوزادان معتاد متولد شده

شادنوش در ادامه در مورد پروتکل وزارت بهداشت در مورد درمان و ترک کودکان معتاد و افراد زیر 18 سال یا مسمومیت پس از زایمان صحبت کرد: افراد زیر 18 سال که به نوعی درگیر مصرف مواد مخدر هستند حداکثر سه گروه زیر گروه سالهای سگها به 4 تا 12 سال و 12 تا 18 سال تقسیم می شوند که هر گروه پروتکل درمانی خاص خود را دارد. اگرچه مدیریت پزشکی اختلالات مصرف مواد در کودکان و نوجوانان می تواند به راحتی انجام شود ، اما درمان جامع در این گروه جدی است زیرا به مداخله درمانی و حمایت در سطح خانواده نیاز دارد و اقدامات مختلفی را برای درمان و درمان نیاز دارد. من با مشکلی روبرو هستم . بخش پشتیبانی برای ارائه خدمات مورد نیاز است.

مطالعات نشان می دهد که 1٪ از افراد بین 13 تا 17 سال معتاد هستند.

وی افزود: نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به اختلال سو مصرف مواد نیز ممکن است علائم ترک داشته باشند و باید سه تا پنج روز پس از تولد در بیمارستان تحت نظر قرار گیرند و در صورت لزوم داروهای سندرم محرومیت نوزادان به آنها داده شود. البته باید توجه داشت که اطلاعات در مورد شیوع اختلالات مصرف مواد در کودکان و نوجوانان محدود است. طبق مطالعه ای که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده ، تخمین زده می شود که 1٪ دانش آموزان 13 تا 17 ساله تمایل به اعتیاد دارند. همچنین اطلاعات محدودی در مورد نوزادانی که از زنان باردار مبتلا به اعتیاد متولد می شوند وجود دارد. در یک مطالعه در تهران ، این میزان 0.5٪ تخمین زده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا