اقتصادی

هزینه سبد معیشت کارگران بالاخره مشخص شد!

کمیته دستمزد شورای عالی کار هزینه های ماهانه سبد معیشت کارگران را 6 میلیون تن و 895000 تن تعیین کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، پنجمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که امروز با حضور نمایندگان وزارت کار ، کارفرمایان و دولت های وزارت کار برگزار شد ، با اعلام 6 میلیون و 895 نفر به پایان رسید. هزاران ده هزار هزینه زندگی ماهانه.

بسیاری از کارشناسان و فعالان کارگری که بر اهمیت تعیین هزینه زندگی به عنوان مبنای تعیین حداقل دستمزد تأکید می کنند ، امیدوارند در جلسه امروز در مورد تصمیم گیری درباره هزینه زندگی و کمیسیون عالی کار 1400 دستمزد بحث کنند. هر چه سریعتر.

پیش از این نمایندگان کارگران شورای عالی کار هزینه سبد معیشت کارگران را تنها 9 میلیون نفر برآورد کرده و اعلام کرده بودند که این رقم در شهرهای بزرگ مانند تهران به 11 میلیون نفر می رسد در حالی که کارفرما معتقد بود این رقم 8 میلیون خواهد بود. سرانجام در جلسه امروز اعضای شورای دستمزد پس از جمع بندی ارقام ، گزارش ها و جداول آمار بر سر این ارقام به توافق رسیدند.

به گفته مقامات کارگری ، 6 میلیون و 890،000 نفر از برآورد گروه کارگری فاصله دارند و به عدد مورد نظر کارفرما نمی رسند ، اما به نظر می رسد زمان تعیین حداقل دستمزد محدود باشد. اعضای کمیته آینده دستمزد بقیه کارگران با این رقم موافقت کرده و آن را پذیرفتند.

ارقام 6 میلیون و 895 هزار تومانی با هزینه سبد معیشت کارگر توسط کمیسیون دستمزد تعیین شد در حالی که اخیراً بانک مرکزی 10 میلیون تومان معیشت اعلام کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، سال گذشته کمیته دستمزد شورای عالی کار هزینه سبد زندگی یک کارگر را 4 میلیون تن و 960 هزار تن تعیین کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا