بین الملل

هشدار آژانس انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپروژیای اوکراین

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به گلوله‌باران نیروگاه اتمی زاپروژیا در کرای گرکی این در شرایطی است که ارتش نظام مدعی است که روسیه به ده‌ها شده در مقدمه ندر.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از خبرگزاری رویترز، جنگ بدون مرز که از ۲۴ فوریه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آغاز شد، در حال حاضر حاضر عمدا در شرق و جنوب این کشور است.

اما درگیری بر سر نیروگاه‌های زاپروژیا در جنوب کشور که در کنترل نیروهای روسیه است، اما هنوز تکنیسین‌های محلی در آن کار می‌کنند، چشم‌انداز یک فاجعه بزرگتر را ایجاد کرده است.

رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: با شنیدن اخبار گلوله‌باران در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که بر خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای است، نگران‌کننده است.

هر دو طرف را به دست داشتن در «تروریسم هسته‌ای» کرده‌اند. شرکت دولتی انرژی اتمی مردمی موسوم به «انرگواتم»، روسیه را مسئول خسارات وارد دانست، در حالی که وزارت دفاع روسیه نیروهای نظامی را به گلوله‌باران این نیروگاه کرد.

آمريكا، روسيه را مي‌خواهد كه از آن نيروگاه به عنوان «سپر هسته‌اي» استفاده مي‌كند، در حالي كه وزارت دفاع روسيه مي‌گويد كه به لطف «اقدامات ماهرانه، توانمند و توانمند» واحدهاي آن از آسيب به اين نيروگاه‌ها مي‌گويد. .

گروسی، که دیده‌بان‌های سازمان ملل متحد را رهبری می‌کند، از همد نطروث کَارواد شد ازمان ملل متحد راروسی، که دیده‌بانان سازمان ملل متحد تا شد.

روز جمعه، گلوله‌هایی به یک خط فشار برق در این تأسیسات اصابت کردند و اپراتورهای آن وادار شدند تا یک راکتور را علی‌رغم که نشتی رادیواکتیو شناسایی نشده است، قطع کنند.

در همین حال ارتش ارتش شامگاه شنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه ده‌ها شهر در خط مقدم درگیری‌ها را گلوله‌باران کردند و برای حمله به شش بخش مختلف در منطقه دونتسک برنامه‌ها اما فعالان منطقه‌ای را به کنترل خود درآورند و نیروهای مردمی آنها را عقب رانده‌اند.

خبرگزاری رویترز قادر به تایید ادعاهای دو طرف در مورد تحولات میدان جنگ نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا