عمومی

هشدار جدی! در ایران فقط پرفسور نشوید

تنظیم محدودیت پرداخت مورد تایید کنگره در واقع باعث تحریک اساتید جوانی شد که می خواستند به سطوح علمی بالاتر ارتقاء یابند. باید بداند در ازای آن هیچ درآمدی دریافت نخواهد کرد. به خصوص تحصیلات عالی و پایه و ارتقای سالانه آن شخص.
مثلا ساده تر بگویم برای کل معلم مثلا بالای 30 اشتباه نکنم. آیا مایلید آن را به دولت محترم خود ارائه دهید؟ همچنین آیا مدیریت پروژه های مرتبط با صنعت، آموزش، حقوق مشارکت، حقوق پژوهشی و حقوق مربی واقعا پرداخت نمی شود؟! رشته ای از میهن پرستی و سکولاریسم که کارنامه پرافتخار بین المللی را حفظ می کند و بدون مهاجرت در ایران می ماند تا چرخ علم و دانش در کشور شما نچرخد.

9 ماه گذشت و شأن این اساتید اگر به خواست خدا توسط وزیر محترم علوم بیان نمی شد آنها را از بیان یا به کار بردن این کلمه باز می داشت.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: اگر سقف تعیین کنیم، افزایش حقوق اساتید تمام وقت جواب نمی دهد.

همکار یکی از اساتید گفت که قانون تدریس تصریح می کند که اظهارات بی ادبانه به همکار یا رئیس می تواند منجر به کاهش رتبه شود. حداقل گفت که دیگر از زندگی من پشیمان نیست …

در یک کلام، معلمان عزیزم در کشور، خیلی ساده تر، اگر کاری نکنید، اوضاع بهتر می شود. خدمت نمایندگان محترم ایران اسلامی و گسترش عدالت؟ فقط حواستان باشد که آنچه از کشور ما باقی مانده به لطف شهدا و اساتید بزرگ کشورمان است که با انگیزه های بسیار مشابه در هر شرایطی از کشور ما دفاع کردند!

* استاد برجسته مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران ایران و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا