حوادث و رویداد

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف و باران و کاهش دما در ۱۲ استان

عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی‌باش امدادگران برای حوادث احتمالی از شدت برف و باران و کاهش دما در ۱۲ استان کشور خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با گزارشگر یک، با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش شدید برف و باران و وزش باد در برخی از استان های کشور در روز شنبه، گفت: برابر پیش بینی سازمان هواشناسی در روز شنبه شاهد بارش شدید باران و وزش شدید باد در تمام یا مناطق استان های ایلام بود. کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه بود. همچنین در این روز شدید برف و کاهش شدید دما برای تمام یا برخی از مناطق در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مرکزی، همدان، کردستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سرما و بارش شدید برف در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان خواهد بود، گفت: با وجود این سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان ها به حالت آماده باش درآورده و همه پایگاه های ثابت و سیار امدادگران را دارند. آمادگی لازم برای احتمال احتمالی وجود دارد.

معاونت عملیات سازمان ام و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: لازم است افراد نیز برخی از تمهیدات را رعایت کنند، با توجه به اینکه از انجام اقدامات غیرضروری در مناطق سردسیرو برفگیر پرهیز کنند. ارتفاعات حتی به کوهنوردان حرفه‌ای توصیه نمی‌شود. پرهیز از اسکان در برابر مسیل‌ها و رودها نیز از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است.

مرادی‌پور همچنین به رانندگان نیز هشدار داد که حتما قبل از شروع سفر از وضعیت جوی جاده‌ها باخبر شوند. از سالم بودن برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایش وسایل نقلیه خود مطمئن می‌شوند و اگر در طول مسیر از گردنه‌های برفگیر گرفته می‌شوند، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:‌


در روزهای سرد مراقب گازگرفتگی باشید


توصیه‌ها و هشدارهایی به عابران و مسافران در روزهای برفی و بارانی

وی در پایان با اعلام شماره ۱۱۲ سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مردم خواستند که در صورت وقوع حادثه در طول مسیر و همچنین مناطق خارج از شهر با این تماس گرفته شده و درخواست امدادرسانی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا