عمومی

هفته‌های آخر به‌یادماندنی لیگ برتر

در فصول گذشته ، تیم هایی که معمولاً هفته گذشته در صدر جدول بودند ، توانستند لیگ را فتح کنند ، اما چند معجزه به یاد ماندنی نشان می دهد که هر اتفاقی که در روز آخر رخ دهد می تواند سرنوشت لیگ را تغییر دهد. جمعه چه اتفاقی باید برای هر دو بازی همزمان بیفتد؟

به گزارش گزارشگر یک ، این روزنامه شرقی پرسپولیس امیدوار است که بالا بردن لیگ تا هفته گذشته قهرمانی آنها را تهدید نکند ، اما سپاهانی ها به معجزه ای امیدوار هستند که قبلاً در چهار فصل لیگ اتفاق افتاده است.

Football 360 در این باره نوشت: قهرمانی زودهنگام می تواند بر هیجان هفته پایانی لیگ برتر تأثیر بگذارد. در هشت فصل از 20 فصل لیگ برتر ، این فصل پس از قهرمانی تیمی تا هفته گذشته به دوازدهمین هفته گذشته رسید. در فصول گذشته ، تیم هایی که معمولاً هفته گذشته در صدر جدول بودند ، توانستند لیگ را فتح کنند ، اما چند معجزه به یاد ماندنی نشان می دهد که هر اتفاقی که در روز آخر رخ دهد می تواند سرنوشت لیگ را تغییر دهد. در روز جمعه همزمان در هر دو بازی چه اتفاقی می افتد.

همه چیز صلح آمیز است

در بیشتر فصلها که لیگ هفته گذشته آغاز شد ، اولین شانس قهرمانی با تیم اصلی توانست جام را به خانه ببرد. در لیگ سوم ، پاس برای پیروزی باید استقلال اهواز را شکست می داد. تیم جلالی به راحتی حریفان خود را با نتیجه 5-0 شکست داد و بالاتر از استقلال قلعه نویی به جام رسید. لیگ پنجم ، استقلال قلعه نویی هفته گذشته برتری داشت. آنها شیراز برچ را با نتیجه 4-1 شکست دادند و توانستند پیروزی را در ورزشگاه آزادی جشن بگیرند. در بخش 6 ، با مربیگری دای ، سایپا هفته گذشته مس کرمان را فتح کرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. لیگ یازدهم سپاهان از هفته گذشته مقابل مس سرچشمه برای کسب عنوان قهرمانی به امتیاز نیاز داشت و برای سومین فصل متوالی با تساوی بدون گل قهرمان لیگ برتر شد. لیگ سیزدهم پس از پیروزی بر پولارد در تبریز در هفته گذشته اجازه نداد رقابت های جام به شهر دیگری منتقل شود. هفته گذشته لیگ پانزدهم استقلال خوزستان با غلبه بر جوهان گل محمدی عنوان نخست لیگ خود را بدست آورد.

شاید شبیه ترین مثال این فصل لیگ هجدهم باشد. فصلی که پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی تا هفته گذشته با هم رقابت می کردند. پرسپولیس هفته گذشته موفق شد با تساوی جام جم جنوبی را از آن خود کند. سپاهان نیز در همان دیدار به مصاف استقلال خوزستان رفت و امیدوار بود که پرسپولیس را شکست دهد. سپاهان توانست استقلال خوزستان را شکست دهد اما پرسپولیس با برتری مقابل پارس جنوبی با گل بودیمیر هت تریک کرد تا عنوان قهرمانی را به دست آورد.

معجزه به یاد ماندنی

در 19 فصل گذشته لیگ ، چهار فصل معجزه بزرگ که هفته گذشته اتفاق افتاد ، ثروت رهبر را تغییر داد. آنچه سپاهانی امیدوار است در این فصل برای آنها تکرار کند. جالب اینکه دو مورد از این چهار مورد در پرسپولیس و یک مورد در سپاهان رخ داده است.

دور اول لیگ ، پرسپولیس ، هفته گذشته به عنوان تیم دوم آغاز شد و تنها زمانی به پیروزی رسید که استقلال مقابل ملوان در انزلی شکست خورد. همین اتفاق در کمال ناباوری روی داد و ملوانان استقلال را شکست دادند. پرسپولیس به لطف گل اسدی در فجرسپاسی تهران فاتح جام شد.

در لیگ هفتم باز هم پرسپولیس با همان سناریو قهرمان جام شد. این بار هفته گذشته دو تیم برتر بین پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم رفتند. سناریویی غیر از پیروزی پرسپولیس به پیروزی سپاهان رای می داد. پرسپولیس در دقیقه 96 با شکست سپهر حیدری با گل سپهر حیدری برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شد.

یک فصل بعد ، استقلال در هفته پایانی جام ذوب آهن قهرمان شد. جوویس چهار گل دریافت کرد ، هر چند برای پیروزی در دیدار برابر پولارد تساوی لازم بود. استقلال با گل جانواریو از مشهد پیام گرفت و قهرمان لیگ شد.

سپاهان آخرین تیمی است که هفته گذشته مسیر جام را تغییر داد. عجیب ترین سرنوشت حوادث قبلی رقم خورد. سپاهان هفته گذشته تیم سوم جدول بود و دو تیم برتر جدول ، تراکتورسازی و نفت در یادگار امام مقابل هم قرار گرفتند. برنده آن مسابقه قطعاً قهرمان لیگ خواهد بود و سپاهان تنها در صورت صعود دو تیم به جام می رسد. دیدار جنجالی تراکتورسازی و نفت با تساوی 3-3 به پایان رسید و سپاهان با برتری مقابل سیفا و کسب جام مقابل اصفهان به میدان رفت. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا