عمومی

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

در واقع بنا به دلایلی کار ما در جلسه متوقف شد. وگرنه در این مدت به کار ادامه می دادیم. همچنین موزه ای برای چهره های ماندگار در مجموعه فرهنگی سعدآباد ایجاد کردیم. البته دولت قبل بهانه تعمیرات را بست و الان در وضعیت بدی است.
آقای مهندس از ابتدا همزمان با مدیریت رسانه ملی ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری استان موزه را بازگشایی کرده و به فعالیت خود ادامه دهیم.
بعد از جلسه موزه بسیار موثر بود. البته تاثیر آن به اندازه کنفرانس نبود، اما هفت هشت سالی بود که موزه گردهمایی های علمی و تخصصی برگزار می کرد و سعی می کرد مشاهیر را به علاقه مندان معرفی کند. اساتیدی مثل دکتر دینانی برای سخنرانی به موزه آمدند.

علت توقف جلسه اجرایی را باید از مسئولان صدا و سیما جویا شد. در این مدت سعی کردیم جلسه را دوباره شروع کنیم، اما هر بار که به جایی می رسیدیم، رئیس جلسه عوض می شد و کار به جلسه بعدی می رفت.
هر پروژه می تواند معایبی داشته باشد. اما ما همیشه سعی کرده ایم فارغ از مسائل سیاسی، اجتماعی و جناحی به وظیفه خود عمل کنیم. این پروژه بازخورد بسیار خوبی از جامعه دریافت کرده است. او از نام خود سوء استفاده کرد و حتی به نام تجلیل از یک فرد افتخاری از هر قشری اخاذی کرد. خوب، اگر این جلسه و بازخوردهای آن موفقیت آمیز نبود، چنین توجه یا سوء استفاده ای وجود نداشت.
اکنون این بخش مساعد است و ما می توانیم امیدوار باشیم که دوباره آن را ادامه دهیم. رئیس جدید رسانه دولتی دکتر جبلی می تواند نقش مهمی در تسهیل این امر داشته باشد. در هر صورت تمرکز مالی و تدارک رویداد بر عهده صدا و سیما است. امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و بتوانیم آگاهی را ببینیم.

* طراح و مجری پروژه «چهره های ماندگار».
* گفتگو با هوراسان شیمبون

دکمه بازگشت به بالا