عمومی

همه چیز در مورد طرح جهش ملی مسکن در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وحید کرم الهی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اجرای طرح جهش ملی مسکن در لرستان اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم جامعه امروز ما بحث مسکن است، در حال حاضر درصد قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف مسکن، اجاره بها و خرید مسکن می شود.

سهمیه ۸۸ هزار واحدی طرح جهش تولید مسکن برای لرستان

عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد شده، در جهت کاهش این مشکلات قانون جهش تولید مسکن توسط مجلس شورای اسلامی در سال جاری تصویب شد و در 24 شهریور ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در عمل و اجرای قانون جهش مسکن، نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است بیان کرد: استان لرستان نیز به عنوان یکی از استان های کشور با توجه به نیازهای ویژه. ای که دارد، این امر را شروع کرده است.

کرم الهی در ادامه سخنان خود با اشاره به چندیه هایی که در این رابطه برای استان در نظر گرفته شده بیان می شود: با توجه به مطالعاتی که از سوی دفتر اقتصاد مسکن صورت گرفته است، زمینی که میبایست می تواند باشد و حمایتی برای اقشار و درخواستان شود. واجد شرایط در طول چهار سال پیش بینی، به اندازه 88 هزار واحد مسکونی است.

پالایش ۵۱ هزار درخواست

وی با تاکید بر اینکه در این راستا از ابتدای آنلاین ماه 1400، سامانه «سمن» به عنوان طرح جامع حمایت از مسکن برای شهرهای لرستان بازگشایی شد افزود: البته از ابتدا این سامانه برای چهار شهر خرم آباد، پلدختر، کوهدشت و الشتر بازگشایی نشده است که از ۱۸ آنلاین ماه این امر واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: در همه شهرهای استان که دارای اراضی ملی بوده اند، نام متقاضیان شروع شده و تا تاریخ 24 بهمن ماه، حدود 95 هزار نفر در استان ها ثبت نام کرده اند.

کرم الهی داد: به موازات ثبت نام، شرایط قابل قبول در حال حاضر و پالایش است و تا کنون حدود 51 هزار نفر از افراد ثبت نام کننده حائز شرایط تعیین شده اند، در ادامه این به پایان پالایش نیست، کسانی که تا کنون پالایش شده اند و پیامک می کنند. ارسال می‌شود برای تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان و اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کن.

زمین زمین برای 40 درصد از مصرفان

وی با تاکید بر اینکه شرط سکونت حداقل پنج سال در شهر مورد نظر به صورت فیزیکی از سوی همکاران ما در اداره کل راه و شهر بررسی خواهد شد بیان داشت: تا 51 هزار نفر پالایش شده و زمین مورد نیاز این تعداد به طور متوسط ​​. در استان حدود ۸۲۰ متر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: با تلاش‌هایی که از ابتدایی این طرح با تشکیل کارگروههای ویژه زمین ها و جلسات متعددی که با ادارات کل منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک، ویژه چندین نفر و چندین نفر که با ادارات داشته‌ایم، تا امروز حدود ۳۳۰ زمین، معادل ۴۰ درصد زمین مورد نیاز برای ث ها را شناسایی و سازمان کرده‌ایم.

کرم الهی بیان داشت: این 330 زمین از محل تحویل و تحول اراضی ملی داخل حریم شهرها از منابع طبیعی، اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، اراضی ساخته شده که در سنوات گذشته به دستگاه ها داده شده و ساخته نشده، ساخته شده و در مراحل مختلف ساخته شده است. مشاور شهرسازی ژئوتکنیک و طراحی شهرسازی در حال انجام است.

پرداخت ها خودمالکی و بازآفرینی شهری

وی با بیان اینکه برای استفاده از کسری زمینها نیز می تواند از طریق تغییر اراضی دولتی واقع در محدوده شهرها، اراضی مازاد و ساخته نشده سایر دستگاه ها و اراضی ملی حریم شهرها در حال حاضر انجام می شود افزود: امیدواریم که ظرف دو ماه آینده را در این عدد 40 انجام دهد. درصد را افزایش می دهد و قابل قبولی برای زمین پول نقد شده برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه در اجرای عملیاتی طرح جهش مسکن اطلاع رسانی در استان ها برای استفاده از خود مالکی صورت گرفته است گفت: این افراد با داشتن سند و پروانه ساختمان می توانند از این روش ها استفاده کنند.

کرم الهی با بیان اینکه همچنین در بافت های فرسوده با افزایشی که از سوی دولت در این زمینه پیش بینی شده است، متقاضیان ثبت نام کرده اند ادامه داد: سهامی که در سال جاری در حوزه آفرینی شهری قرار می گیرد به آنها پرداخت می شود، هزار و 600 واحد. است که نصف عدد و حدود 800 واحد از آن 9.5 درصد است و نصف دیگر از حمایتی و… خواهند شد.

چالش مقابله با زمین در شهرهای مختلف

وی بیان داشت: نهضت ملی مسکن بر نیاز واقعی و اساسی است که در جامعه ما وجود دارد، از طرف صنعت مسکن و فعالیت در بخش مسکن یک فعالیت کارآفرین، مولد، اقتصادی و … قلمداد می شود.

مدیرکل شهرسازی لرستان و با تاکید بر این مسئله که در اجرای این طرح در استان مشاهده می شود که در دو حوزه عمده زمین و مشکلات اقتصادی جامعه هدف و مسکن مسکن است. نام شهرستانها به شدت با مشکل زمین مواجه است و این امر روند کار را کند می کند، مقوله زمین نیز یک امر پیچیده و سخت است.

کرم الهی کرد: آماده سازی زمین باید محل ارائه درخواستان و یا تسهیلات بانکی باشد که باید خود را بعد از اقساط آن را پرداخت کنند، پرداخت این هزینه ها برای پرداختان به عنوان مبلغی است.

وی بیان داشت: امیدواریم با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهردار یاودار یها… شرایط ملی تبدیل شود تا روند ساخت و اجرای طرح مسکن شتاب لازم را به خودش بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا