عمومیگزارشگر کسب و کار

هموژنایزر دارویی و صنعت نانو

در تولید داروهای شیمیایی و گیاهی، همگن و مخلوط شدن کاملا یکنواخت مواد اهمیت حیاتی دارد. بر خلاف بسیاری از صنایع، اگر مواد شیمیایی و فیلرهای دارویی به صورت یکنواخت پخش نشوند، فقط کیفیت مواد افت نمی کند بلکه ممکن است خطر جانی هم ایجاد شود. به همین دلیل استفاده از  با کیفیت در تولید دارو بشدت توصیه می گردد.مساله مهم دیگری که درباره میکسر دارویی باید مورد توجه قرار بگیرد، محدودیت در انتخاب متریال و مواد اولیه است. تقریبا در تمام موارد باید روتور، استاتور، لوله های ورودی و خروجی هموژنایزر از جنس استنلس استیل 316 باشند.

هموژنایزر صنعتی

با این توضیحات پیشنهاد ما این است که از میکسرهای هموژنایزر ویژه ما برای صنعت دارویی استفاده کنید. راندمان بالای همگن کردن، طراحی مهندسی و اصولی و کیفیت بالای قطعات دوار و متحرک به شما کمک می کند که از دغدغه های تولید رهایی پیدا کنید و محصول با کیفیتی را تولید نمایید.  جهت سفارش ، خرید ، مشاوره و استعلام قیمت برج خنک کننده صنعتی با شماره های قرار گرفته در سایت شرکت با ما تماس حاصل فرمایید .

هموژنایزر روتور استاتور برای کاربری نانو

صنعت نانو تکنولوژی امروزه جایگاه ویژه ای در میان صنایع بدست آورده و کشور عزیزمان ایران، جایگاه مناسب در فناوری نانو دارد. اندازه ذرات و همگن شدن آنها، برای یک محصول نانو الزامی است.

نانو به موادی گفته می شود که یکی از 3 اندازه اصلی آن(طول، عرض و ارتفاع) بین 1 تا 100 نانومتر باشد. اگر هر متر را به 1 میلیارد قسمت تقسیم کنیم، هر کدام از آن قسمت های یک نانو متر خواهد بود.به عبارت دیگر هر میکرومتر معادل 1000 نانومتر است. البته در بعضی از صفحات فارسی وب، به اشتباه هر نانو را معادل 1 میلیونیوم متر معرفی کرده اند.

نانومواد بخاطر داشتن اندازه بسیار کوچک خواص جالبی دارند. برای مثال با استفاده از محلول های نانو می توانید سطح بدنه یک خودرو را تا حدی ترمیم کنید. و یا در صنایع آرایشی و بهداشتی، برای محافظت از اشعه ماورا بنفش از نانوذرات معدنی مانند اکسید تیتانیوم در ضد آفتاب استفاده می کنیم.

مشخص است که برای رسیدن به اندازه های نانو، باید از پمپ هموژنایزر بسیار با کیفیت استفاده کرد. ما در آراکو با استفاده از توان مهندسی، نرم افزارهای شبیه سازی و تجربه خوب ساخت، می توانیم هموژنایزر های مورد نیاز برای صنعت نانو را تولید کنیم.

دستگاه هموژنایزر

دستگاه هموژنایزر، راکتوری با انرژی بالاست که برای تولید انواع نانوامولسیون ها و توزیع نانو مواد استفاده می شود. در این راکتور با استفاده از فشار بسیار بالا و همچنین به کارگیری نازل با طراحی ویژه، نانوحفرات در داخل سیال ایجاد می‌گردد. این فرایند یک شبیه‌سازی از فرایند آلتراسونیک است.

نانوحفرات ایجاد شده در سیال به عنوان عامل توزیع‌کننده نانوذرات و یا عامل تولید‌کننده امولسیون‌‌های همگن مایع-مایع می‌باشند. با در اختیار داشتن این فناوری می‌توان نانوکلوئید و نانوامولسیون‌‌های گوناگون (برای مثال نفت-آب یا روغن-آب) در مقیاس صنعتی و نیمه‌صنعتی تولید کرد.

این دستگاه در مقیاس های آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی قابلیت هموژنایزر و پاستوریزاسیون سرد را دارد. این روش زیست سازگار بوده و نسبت به سایر روش ها مصرف انرژی پایین تری دارد. همچنین بدلیل توانایی این دستگاه در تخریب سلول و همگن سازی در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال با تخریب میکروارگانسیم های بیماری زا می تواند جایگزین استریلیزاسیون مواد غذایی خصوصا مواد غذایی مایع مثل شیر، آب مرکبات و سس های سالاد گردد زیرا بدون آسیب حرارتی می توان عوامل بیماری زا را از بین برد.

شرایط خاص و نکات مهم هموژنایزر

در کویتاسیون آزمایشگاهی هزینه پاستوریزاسیون 1250000 ریال است. (به دلیل انجام فرآیند CIP با استفاده از الکل و سود، دستگاه شست و شو و ضدعفونی می شود.)درکویتاسیون نیمه صنعتی (صنایع غذایی) هزینه پاستوریزاسیون 1250000 ریال است. (به دلیل انجام فرآیند CIP با استفاده از الکل و سود، دستگاه شست و شو و ضدعفونی می شود.)در کویتاسیون نیمه صنعتی (فرآورده های نفتی) گنجایش مخزن 4 لیتر و دبی 20 لیتر بر دقیقه است.

ویژگی نمونه

  • تهیه نمونه متناسب با حجم مخزن
  • دارای PH خنثی یا نزدیک به خنثی
  • جهت توزیع ذرات جامد در مایع میبایست ذرات به سایز قابل قبول جهت استفاده در دستگاه برسند.

کاربرد دستگاه هموژنایزر

  • تولید نانوامولسیون‌های مختلف صنعتی و شیمیایی برای مثال در حوزه رنگ
  • هموژنیزاسیون مواد مختلف غذایی مانند شیر، دوغ، انواع آب میوه، سس‌ها و …
  • پاستوریزاسیون سرد شیر، آبمیوه و انواع نوشیدنی‌‌ها
  • تولید نانوامولسیون‌های مختلف در حوزه آرایشی و بهداشتی
  • به عنوان یک روش اکسیداسیون پیشرفته در حوزه تصفیه آب و پساب
  • تزریق نانوحباب‌های ازن، اکسیژن و … در حوزه تصفیه آب و پساب

مقیاس دستگاه هموژنایزر

  • ظرفیت نیمه صنعتی با گنجایش مخزن  ۴لیتر و دبی ۲۰ لیتر بر دقیقه
  • ظرفیت صنعتی با گنجایش مخزن ۶۰لیتر و دبی ۵ تن بر ساعت

محدودیت دستگاه هموژنایزر

این دستگاه با توجه به تولید انواع ظرفیتهای مورد نیاز صنعت طبیعتا از نظر دما و فشارهای کاری دارای محدودیت نمی باشد. اما با وجود خورنده بودن برخی از سیالات حساسیتهایی از نظر جنس سیال وجود دارد که پیشنهاد می گردد سیالات دارای PH خنثی یا نزدیک به خنثی باشد.

علاوه برآن به دلیل نوع فیزیک راکتور این دستگاه که دارای محیط متخلخل بسیار ریز می باشد به منظور همگن سازی مواد جامد در محلول این مواد باید ابتدا بوسیله پاورمیل خرد شده تا به سایز مناسب جهت استفاده در دستگاه برسند. انواع پکینگ در برج های خنک کننده رندوم اسپلش از جنس PP مدل R220 ساخته می‌گردد. سطح انتقال حرارت این مدل‌ها برابر 110 تا 170 متر مربع * متر مکعب است.

نمونه های انجام شده

  • بررسی تاثیر فرآیند کویتاسیون هیدرودینامیک بر برخی خصوصیات فیزیکو شیمیایی و میکروبی آب سیب تازه
  • استفاده از جایگزین چربی در خامه صبحانه به کمک کاویتاسیون هیدرودینامیک با هدف هموژنیزاسیون و کاهش بار میکروبی

میکسر هموژنایزر:

نام های مرسوم در صنعت برای میکسر هموژنایزر عبارت است از:

پمپ هموژنایزر، میکسر هموژنایزر صنعتی، پمپ امولسیون، پمپ هموژن، میکسر برشی دور بالا، میکسر روتور استاتور، هموژنایزر دور بالا، میکسر هموژنایزر پیوسته، پمپ هموژنایزر پیوسته، میکسر هموژنایزر تحت خلأ، میکسر هموژن، مخزن هموژن، میکسر موتور استاتور، میکسر برش بالا، های شییر، مگا شییر.

میکسر هموژنایزر صنعتی یکی از دستگاه‌های حیاتی خط تولید سوسپانسیون‌ها و امولسیون‌های مورد استفاده در صنایع  مختلف است. امولسیون و سوسپانسیون شامل دو مایع است که در یکدیگر حل می‌شوند و ذرات مایع اول به‌ شکل قطرات ریز در مایع دوم پراکنده‌ شده است. وظیفه اصلی دستگاه میکسر هموژنایزر صنعتی تولید امولسیون و سوسپانسیون پایدار، خالی از حباب‌های هوا و با زمان ماندگاری طولانی مدت است. این دستگاه نقش موثری در افزایش سرعت عملکرد خط تولید دارد.

دستگاه میکسر هموژنایزر صنعتی دارای یک موتور و یک استاتور است. بخش استاتور ایستا و بخش موتور متحرک است که با چرخش روتور، مکشی در پمپ هموژنایزر ایجاد می‌شود که مواد را به ‌سمت موتور و استاتور هدایت می‌کند.

در این فرایند مواد از فاصله میکرونی بین موتور و استاتور عبور می‌کنند و سایر ذرات به قطعات ریزتر خُرد می‌شوند. این دستگاه فرآیند کامل اختلاط، امولسیون سازی، همگن سازی، گرمایش و سرمایش را در یک ‌دستگاه واحد انجام می‌دهد.

توانایی میکسر هموژنایزر صنعتی در صنایع

میکسر هموژنایزر صنعتی از نظر مکانیزم عملکرد و نوع کاربردها انواع مختلفی دارد. شرکت فاپن نوع تک مرحله و سه مرحله ای میکسر هموژنایزر را طراحی و ساخته است به گونه ای که قابلیت اتصال التراسونیک هموژنایزر را دارد. همچنین امکان اتصال به صورت سری و موازی برای پمپ تک مرحله و سه مرحله ای وجود دارد. با توجه به نیاز صنعت می توان از 300 وات مؤثر تا 7 کیلو وات التراسونیک را به سیستم اضافه نمود.

بالاترین کیفیت پمپ هموژنایر در دنیا فقط می توانند سایز ذرات را تا 5 میکرون پایین بیاورند. و این نیز یک فرآیند آماری است. یعنی باید چندین مرتبه از درون پره های روتور و استاتور عبور کند تا تحت تاثیر تنش برشی ایجاد شده قرار گرفته و ذرات ریزتر درون کلوئید یا امولسیون ایجاد شود.فن برج خنک کننده دارای اهمیت بالایی می‌‌باشد، زیرا هوا را به صورت مکانیکی درون دستگاه به جریان می‌‌اندازد.

دکمه بازگشت به بالا