اجتماع

همکاری آموزش و پرورش و آتش‌نشانی تهران در حوزه ایمنی/اهمیت زمان در ماموریت‌ آتش‌نشانان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برضرورت حضور به موقع در صحنه حوادث تاکید کرد.

به گزارش گزارشگر یک، قدرت‌الله محمدی در مراسم انعقاد توافق نامه آموزشی بین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و اداره‌کل آموزش پرورش تهران که پیش‌از ظهر امروز برگزار شد، به اهمیت زمان در ماموریت‌های آتش‌نشانی اشاره کرد و اظهارکرد: اگر زمانی همکاران من ۱۰ دقیقه‌ای به محل حریق می‌رسیدند اتفاق ناخوشایندی رخ نمی‌داد و اطفاء راحت انجام می‌شد، اما اکنون شرایط تغییر کرده و همکاران من در عرض سه دقیقه به صحنه می‌رسند و اگر در این زمان در صحنه حاضر نشوند گویی یک ساعت از حریق گذشته و این امر فاجعه بار و زیان بار است.

محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه آموزشی سازمان آتش نشانی شهر تهران با آموزش و پرورش شهر تهران، افزود: این اتفاق بی نظیر است که هنوز در کشور رخ نداده است. انشالله این اتفاق در تهران سبب خیر برای ۳۱ استان دیگر شود و ما شاهد اجرای آن در شهرهای دیگر باشیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه بهترین نسل از آموزش و پرورش رشد می‌کند و دانش آموزان آینده ساز کشور هستند، توضیح داد: این رویداد آموزشی باعث می‌شود خانواده‌ها خوشحال شوند که مکان آموزشی ایمن است و دانش آموز به سلامت به خانه برمی‌گردد. حوادثی از این دست داشتیم که نمونه آن شین آباد است و تلخی داستان هنوز در ذهن‌ها مانده است. در ژاپن فرزندان تا دو سالگی آموزش ایمنی و رفتاری می‌بینند.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، آتش‌نشانان در مدارس شهر تهران حاضر شده و اقدام به آموزش ایمنی به دانش‌آموزان و مسئولان و معلمان مدارس کنند. همچنین وضعیت ایمنی مدارس نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی می‌شود که قطعا نتیجه آن ارتقا ایمنی مدارس و دانش و آگاهی دانش آموزان خواهد بود.

محمدی به موضوع فرهنگ ایمنی نیز اشاره کرد و گفت:‌اکنون اگر کسی برای خرید خانه‌ از آپارتمان بازدید می‌کند به ایمنی توجه نمی‌کند. ما باید به روزی برسیم که ایمنی حرف اول را بزند و این موارد مورد توجه قرار بگیرد. فرهنگ ایمنی چنین چیزی است که ما در راستای آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا