حوادث و رویداد

همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برای تاسیس مدرسه امداد و نجات

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر از اهتمام جمعیت هلال‌احمر برای تاسیس مدرسه کار و دانش امداد و نجات با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، پیمان صابریان در جلسه مشترکی که امروز در ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر با حضور تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد، گفت:‌ تاسیس هنرستان کار و دانش در رشته امداد و نجات از اهداف هلال‌احمر است و در صورت همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان این مدرسه نجات در ارتفاع، نجات در سطح و نجات در عمق را فرا میگیرند و نیروی متخصص نجات برای کار در هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد هلال احمر این است که آموزش‌ها در این مدرسه به صورت دو زبانه باشد تا امکان کار پس از تحصیل آسان‌تر فراهم شود، گفت:‌ جست‌وجو و نجات در سوانح، آواربرداری، دوره کوهستان، شنا در سیلاب، کار با دستگاه زنده یاب، آموزش نجات افراد در حوادث حمل و نقل زمینی و هوایی از جمله مهارت‌هایی است که در صورت راه‌اندازی این مدرسه به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر تاکید کرد: رویکرد ما در برگزاری آموزش‌های تخصصی مهارت محوری است. اگر این آموزش ها تحت عنوان آموزش رسمی‌به افراد ارائه شود، قطعا تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت. این رشته‌ها دارای بازار کار مناسب در داخل و خارج از کشور است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، صابریان گفت: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که سوانح و حوادث طبیعی و انسانی در دنیا به دلایلی از جمله تغییرات اقلیمی در سال‌های آینده رو به افزایش باشد؛ بنابراین تربیت افراد دارای تخصص برای مواجهه با سوانح بیش از پیش دارای اهمیت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا