عمومی

هوای اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم است/ قطعی ۱۲ ایستگاه پایش – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، دستگاه سامانه برخط کنترل و پایش هوای اصفهان، کیفیت هوای این کلانشهر ر ایاه خیابای باه باش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ۱۳۰ نار (ناسال رای های س عکس) جی و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۹۴ و ۱۶۵ برای عموم مردم ناسالم است.

همچنین در سه روز گذشته ۱۲ ایستگاه پایش در خیابانهای احمدآباد، استانداری، انقلاب، باغ غدیر، پروین، بزرگراه خرازی، دانشگاه، رودکی، رهنان، کاوه، میرزا طاهر و کردآباد در شرایطی که علت نفوذ توده گردوخاک هوای بسیار آلوده است، قطع می شود. ساخته شده است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان تا روز سه شنبه بر اثر نفوذ این توده گردوخاک، هوای مناطق شرقی، مرکزی و شمال اصفهان افزایش می‌یابد و به کاهش افقی در عوامل مواصلاتی شرق می‌شود.

ساعت یک بامداد امروز باعث ورود توده گردوخاک به اصفهان شاخص کیفی هوا می شود برغم قطعی ۱۲ ایستگاه با شاخص ۲۲۱ به شرایط بسیار ناسالم رسید و این وضعیت تا صبح امر.

در این شرایط به ویژه افراد دارای مشکلات خاص و معالجه، سالمندان، زنان باردار و کودکان سنین کمتر از پنج سال توصیه می‌شوند که از فعالیت در فضای باز و تردد غیرضرور بپرهیزند.

امروز ایستگاههای شهر صنعتی سگی، اکه و ش اهی قط ا ات ی ای ی ای یای ه ه د ا ا ا ، جف جف جف آ ا اش خی ال ا ائ ا ائ.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۱۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) ویژگی هایی است که دارای آلاینده های مختلف در هوای مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) هستند. که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبلدویل میهوکردی یهوکرد ی وض

دکمه بازگشت به بالا