عمومی

وام‌های دور از خانه – گزارشگر یک

تا همین چند سال پیش، تسهیلات مسکن برای برخی واحدهای مسکونی تا ۸۰درصد قیمت آن را پوشش می‌داد اما اکنون این اختلاف به کمتر از ۳۰درصد در همان خانه‌ها رسیده است.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: «قبلا بانک‌ها واحدها را ارزیابی می‌کنند و پس از قیمت‌گذاری تعیین می‌شوند برای این واحد مسکونی چقدر وام پرداخت می‌شود تا از میزان ۸۰درصد قیمت کل بیشتر شود اما اکنون قیمت مسکن آنقدر زیاد است که بخشی از قیمت کل آن را می‌دهد. . ط ی گزاش باک م ن ه ه م ک ه ا ا ی م ی ی ای ض فز فز اضایش قات رای ی. اکنون اعداد و ارقامی برای تسهیلات مسکن اعلام می‌شود اما باید توجه داشت هر وام مسکن هاد هر وام مسکن‌ها.

هزینه پرداخت هزینه نسبت به حدود ۱۰ قبل با یک شیب ملایم روند پیشرفتی گرفته شده است به این ترتیب که متاهل‌های ساکن پایتخت باید برای اخذ این وام بیش از 500 میلیون تومان باشد. همچنین باید در نظر تصمیمات دولت برای خرید خانه متاهلان و مردان متفاوت است. جای ساک هان یان تا۲۸۰ ی ان مان هیأت ی ش ش ش ش ش م او م ات و و ۸۰ آن وام وام پ یای داف ۲۰۰ ی مان وام ب هی هی ا ا ا ی ی ی ای عاد اق ا ا ا هز هز هز هز هز هز هز هز ا ا ا ا ی. همچنین با در نظر گرفتن 8 میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید 1000 تومان به مبلغ 23 میلیون و 200 هزار تومان خریداری شود، مجموع هزینه خرید را به 79میلیون و 200 هزار تومان می‌رساند.

هزینه وام در تهران و شهرهای دیگر

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰میلیون تومان شامل ۲۰۰میلیون تومان خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. بنابراین، دو هزار برگه مسکن مسکن بخرند که هزینه آن ۱۱۶ میلیون تومان می‌شود که با ۲۳میلیون و ۲۰۰ هزار تومان همراهی می‌شود که برای آن ۱۶۰ هزار تومان مسکن مسکن قرار می‌گیرد، در مجموع ۱۳۹میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازند. سقف این مکان ها برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر برای مجردها به 160 و برای زوج ها به 320 میلیون تومان رسیده است که با توجه به این مجردها باید 320 و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید 640 برگه مسکن خریداری کنند. ۴۴میلیون و ۸۹۶ و متاهل‌ها باید ۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازند.

دریافت از بانکهای دیگر

مواردی که گفته می‌شود مربوط به تسهیلات بانک مسکن است اما بانک‌های دیگر نیز اقدام به ارائه مسکن می‌کنند، با این تفاوت که یک درصد از بانک مسکن بیشتر است و به ۱۸درصد می‌رسد. سری به بانک‌های مختلف دولتی و خصوصی زدیم تا امکانات دهی آنها را جویا شوی. باید سند را همراه دو ضامن به شعبه بیاورید تا وام را دریافت کنید. ضامن باید کسر از حقوق داشته باشید و حداقل سه ماه طول می‌کشد. مدت زمان بازپرداخت وام هم نهایتا پنج سال است. برخی از این موارد مانند ضامن با کسر از حقوق در بانک مسکن هم اجرا می شود و آن را می بینید.

در شرایطی که سند در اسناد رسمی در رهن بانک قرار می‌گیرد و در صورت پرداخت نمی‌شود آن بانک به نوعی مسکن واحد مسکونی می‌شود، اما با این شرایط شرایط همچنان وجود دارد. از یگ ، ، زپازپ خات بات بات م ب ا ۱۷ تا۱۲ تا۱۲ ا اک ات ی ای یایط بای سای س ال. در بانک‌های دولتی و خصوصی بین ۲۰تا ۳۵ میلیون تومان از مبلغ وام دار بانک ار یوک الوکه مدر بانک‌های در بانک‌ها. حتی وزارت امور اقتصادی حالا دیدم دولت اقدامی اساسی در این زمینه می‌کند یا خیر. یکی از مواردی که مجموعه تصمیم‌گیری‌های دولت باید در نظر داشته باشد این است که برای محیط‌های زیستی استفاده می‌کند، اما می‌تواند آن‌قدر سخت باشد که برخی افراد عطای آن را به لقایش می‌بخشند.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا