اجتماع

«وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی»؛ وعده‌ای که نصیب نورچشمی‌ها می‌شود!؟

رئیس سابق کمیته پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با اشاره به وعده های اجتماعی و فرهنگی کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری ، از جمله وعده 500 میلیون تومانی وام ازدواج ، افزایش یارانه های مستقیم و حقوق ، به زنان خانه دار گفت. . مشکلات اجتماعی و فرهنگی مانند ازدواج ، دولت نمی تواند در مدت زمان کوتاهی با شعارهای انتخاباتی حل کند. ایده هایی مانند پرداخت 500 میلیون دلار وام ازدواج بیش از آنکه راه حلی برای حل مشکل ازدواج جوانان باشد ، مضر of است و تنها کار آن جمع آوری رأی است.

حسن بنیانیان در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی گفت: مسائل اجتماعی و فرهنگی مانند ازدواج با اقدام فوری و فوری حل نمی شود ، اما پس از استقرار دولت ، باید در ابتدا علل اصلی این مسائل شناسایی و رفع شود.

500 میلیون وام عروسی و “چراغ”

وی گفت: “با توجه به وضعیت مالی دولت و کسری بودجه ، تجربه نشان داده است که پرداخت 500 میلیون تومان وام عروسی غیرواقعی است و حتی در صورت اجرای آن نیز فقط می توان تعداد محدودی را پرداخت کرد. رسیدگی به مشکل راه حل را پیچیده می کند مگر اینکه در متن یک برنامه جامع است.

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی با تأکید بر اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی با شعار انتخاباتی که انتظار حل سریع مشکل دارد حل نمی شود ، ادامه داد: علی رغم اینکه بسیاری از جوانان نیاز به گرفتن وام ازدواج دارند ، زندگی مشترک را آغاز می کنند. وام عروسی 500 میلیون دلاری که آنها باید به صورت اقساطی پرداخت کنند ، مشکلات زیادی ایجاد می کند زیرا منبع این منابع تولید واقعی نیست و کالایی نیز پس از پرداخت وجود ندارد که در نهایت منجر به تورم و گرانی می شود.

مشکلات ازدواج در یک فضای انتخاباتی ماهیت مسئله را کاهش می دهد

بنیانیان افزود: “فضای انتخاباتی کنونی نامزدهای انتخاباتی بسیاری را درگیر جلب آرا می کند ، به طوری که طراحی و تقاضای برخی از موضوعات ، مانند حل و فصل مسائل ازدواج ، ماهیت حل این مسائل را تا میزان پرداخت وام های خرد کاهش می دهد.” نخبگان دولت و اعضای پارلمان برای اینکه دولت ها بتوانند در قالب برنامه ها مشکلات اشتغال ، موانع نظامی ، فرهنگی و موانع اجتماعی ازدواج پایدار را برطرف کنند. در غیر این صورت شعارها و انتخابات برای حل مشکل برگزار می شود.

رئیس سابق کمیته چسبندگی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اکثر نامزدها باید سعی کنند افراد جامعه را آرام کنند و به طور مداوم نیازهای مادی آنها را تحریک نکنند ، خاطرنشان کرد: بیشتر نامزدها به اقتصاد ، مسکن و حل مشکلات جوانان بستگی دارند . آنها به منابع دولتی مراجعه می کنند و راه حلهایی را برای این موارد مورد نیاز برای تسهیل ازدواج در نظر می گیرند ، در حالی که فقط بخشی از ازدواج به مسائل اقتصادی و سایر موارد به مسائل اجتماعی و فرهنگی اختصاص دارد.

وی معتقد است که مشکل اصلی در زمینه ازدواج جوانان در جامعه امروز ما به دلیل “اختلاف در نیازهای نمایندگان مجلس” و عدم توازن نیازهای ائمه جماعات و سایر نخبگان فرهنگی اجتماعی در کشور است. از آنجا که کارمندان دولت واسطه ای بین مردم و کارمندان دولت هستند ، برای تعیین سهم مردم ، نهادهای اجتماعی و دولت ها باید به تحقیقات میدانی اعتماد کنند.

به گفته بنیانیان ، تحقق این انتظارات غیرواقعی در کشورهایی که بیشتر آنها شامل “کارگزاران” و “اصناف زائد” هستند و تولید واقعی ارزش افزوده کم است ، هنوز روندی است که باعث کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد می شود. از طرف دولت

نادیده گرفتن مسائل اجتماعی و فرهنگی در میان نیازهای اقتصادی

یک کارشناس مسائل فرهنگی اجتماعی به یاد می آورد: “مردم به طور کامل در مورد مسائل اقتصادی و معیشتی از مسئولان دولتی مطالبه می کنند و در این میان خواسته های فرهنگی اجتماعی که باید توسط نخبگان فرهنگی اجتماعی مطرح شود”. رها شده اکنون ، برای چند سال ، دولت مسائل اجتماعی و فرهنگی را رها کرده است ، فقط در مورد مسائل سیاسی ، پولی و مالی بحث کرده و مسائل اصلی کشور را رها کرده است. در شرایطی که تقاضا برای این نخبه اجتماعی و فرهنگی ضعیف باشد ، صرف نظر از اینکه رئیس جمهور بعدی چه کسی باشد ، هیچ مشکل اجتماعی و فرهنگی مانند نفوذ فضای مجازی ، تهاجم فرهنگی دشمن و غفلت از آگاهان وجود نخواهد داشت. آموزش دانش آموزان حل کرد.

ادعاهای بی دلیل برخی متولیان در مورد سنت های ازدواج

بنیانیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به “اظهارات نامناسب” برخی از مقامات کشور در مورد سنت و تأثیر منفی آن در ترویج ازدواج جوانان ، گفت: از آنجا که احتمال اینکه همسر آینده خود را بعنوان پدر و مادر انتخاب کنند کمتر است ، چاره ای جز کمک به جوانان با تأسیس نهادهای جامعه با مشاوران مذهبی و آگاهی از موضوعات علمی روز ندارند. این انتخاب های مهم زندگی را انجام دهید.

به گفته وی ، در حالی که در حال حاضر بین جوانان و والدین آنها اختلاف نظر وجود دارد ، میزان طلاق نیز به دلیل عدم وجود روش های سنتی پاسخگویی به تغییرات اجتماعی افزایش یافته است.

پل زدن شکاف ازدواج با “قرار ملاقات در خیابان و احساسی”

این کارشناس مسائل اجتماعی-فرهنگی معتقد است که جامعه کنونی از نظر فرهنگی مهجور است ، به دلایل زیادی مدیریت کافی در توسعه اجتماعی و فرهنگی شکل نگرفته است و در واقع شکاف های موجود در نیاز به ازدواج از طریق روش های مختلف مانند به عنوان “”. فضای مجازی “و” همسریابی خیابانی و احساسی “و” جذابیت بصری “ایجاد شده برای جایگزینی ازدواج سنتی.

وی همچنین از تأثیر منفی “قرار ملاقات خیابانی و عاطفی” در میان جوانان گفت ، پسران اغلب در این نوع روابط دختران را از نظر جنسی مشاهده می کنند و بسیاری از دختران قربانی این خلق و خو می شوند و آنها را نسبت به ازدواج با مردان بدبین می کند. یا دلتنگ

بنیانیان معتقد است: “مشکل دیگر این دوستی ها این است که آنها گاهی اوقات منجر به” خسته کننده “و افزایش میزان طلاق می شوند ، زیرا جوانی که چندین رابطه دوستی را تجربه کرده است پس از ازدواج از همسر خود انتظار می رود تمام ویژگی های مثبتی را که در دوستی های قبلی تجربه کرده است داشته باشد.”

ما باید مساجد ، مدارس و دانشگاهها را از حالت غیرفعال خارج کرده و مراکز ازدواج ایجاد کنیم.

بنیانیان گفت: “در جامعه اسلامی ما ، مساجد ، مدارس و دانشگاه ها در وضعیت انفعالی فعلی خود داریم که بهترین مشاوران می توانند جوانان را به یکدیگر و جامعه و فرهنگ فعال و قابل اعتمادی را در قلب محله ها و شهرها معرفی کنند. باید به مرکزی برای مدیران و خانواده هایشان تبدیل شود. ” چنین خواسته های جوانان با تجربه خردمندانه مشاوران مرتبط است و انتخاب های صحیح و عاقلانه ای را برای ازدواج انجام می دهد. وقتی این اتفاق می افتد افراد کمتری برای انتخاب همسر خود به فضای مجازی و دوستی خیابانی می روند. تشکیل این م institutionsسسات در کاهش آسیب های مختلف اجتماعی از جمله طلاق ، اعتیاد ، بدحجابی و … تأثیر جدی دارد.

وی معتقد است که این مراکز تطبیق و معرفی دختران و پسران در مساجد ، مدارس و دانشگاه ها باید زیر نظر مشاوران بالغ ایجاد شود. اکنون اقدامات مشابهی در کشورهایی که بسیار محدود هستند و در تمام نقاط کشور انجام نشده اند ، انجام شده است.

بسیاری از دختران کشور از سن ازدواج خود ستم می بینند.

رئیس سابق کمیته پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: “متأسفانه بسیاری از دختران روستایی در اثر مهاجرت پسران روستایی به شهرها مورد خشونت قرار می گیرند و بیش از سن ازدواج به آنها ظلم می شود.”

او افزود: “متأسفانه ، برخی از مسئولان و مدیران مدارس و دانشگاه ها به حرفه ای تبدیل شده اند که در چارچوب مأموریت های ویژه حبس شده اند. ذهن آنها معطوف به جلب رضایت مقامات بالاتر بدون کسب رضایت الهی است. البته برای همه. قرار است اتفاق بیفتد. ”

نیاز به برخورد با متقلب صیغه

بنیانیان در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر لزوم اقدامات قانونی علیه “کلاهبردارانی” که به بهانه دین سایتهای همسریابی صیغه ایجاد کرده اند و لزوم جدایی این سایتها از مراکز خواستگاری را اضافه کرد ، افزود: “متأسفانه ، در سطح کلان ، این مسئله در سطح وزارتخانه است.” مشکل حل نشده است زیرا ما گره خورده ایم. برای حل این مشکلات ، یافتن راه حلی مناسب برای محیط جغرافیایی هر استان ضروری است. به طور طبیعی ، در ابتدای هر راهی ، سو ab استفاده کنندگان از آن بهره فاسد می برند.

وی ادامه داد: “بعضی اوقات این سایت ها و کانال های یافتن صیغه برای تضعیف فرهنگ در خارج از کشور فعالیت می کنند و برخی از فعالیت های آنها بر روی باورهای غلط در مورد” احکام دین “متمرکز است. بسیاری از عوارض جانبی این شبکه ها وجود دارد که به روندی وحشتناک تبدیل شده است. مطمئناً با فعالیت های این شبکه ها باید از نظر قضاوتی برخورد شود و آنها را از مراکز همسریابی متمایز کند.

رئیس سابق کمیته فرعی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اکنون با تأکید بر اینکه باید از همه قدرت های جامعه برای ارتقا marriage ازدواج جوانان استفاده شود ، گفت: ازدواج منطقی یک جوان ، اما راه حل رسمی نیست. “

وی در ادامه با بیان اینکه صیغه ها بسته به نوع صیغه ای که دارند ، نگرش های منسوخ مختلفی دارند ، می تواند راه حل مشکلات ازدواج آنها باشد ، این مرکز صیغه بر مشکلات کشور افزوده و موجب آرامش خانواده می شود. در همین حال ، کارمندان کپی برداری در وزارتخانه ها مسئولیتی در حل مشکلات زناشویی ندارند و خیرین و نخبگان اجتماعی و فرهنگی محلات آنها باید به فکر جهیزیه به جوانان ، رفع موانع مسکن یا شغلی باشند. فعالیت های فرهنگی ، موانع. ایده هایی برای ازدواج و زایمان حل کنید.

وعده های انتخاباتی برای پرداخت به زنان خانه دار نه قابل اجرا هستند و نه معتبر هستند

بنیانیان در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار وعده های انتخاباتی از قبیل حقوق کوتاه مدت به زنان خانه دار ، وعده پیروزی در این شرایط سخت اقتصادی را داد. “قول پرداخت حقوق به یک زن خانه دار اشتباه است. خانم خانه خوشحال است ، اما غیرقابل اجرا است و پرداخت نادرست است. ماهیت پرداخت مستقیم از دولت به دولت اشتباه است. این وعده ها اکنون روابط بین همسر را ایجاد می کند و همسر.

وی به نامزدهایی که این وعده ها را داده اند گفت: “اگر منابع در اختیار دارید ، باید برای حل مشکل اساسی آموزش و پرورش با آنها همکاری کنید.” در قلب محله های فقیرنشین و مسکن آنلاین ، کمبود امکانات مذهبی و ورزشی وجود داشت و از همه مهمتر ، ناکارآمدی محصولات دانشگاه و ایده استخدام نخبگان برای فرار از کشور را از بین برد.

یک کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی با تأکید بر اهمیت حل مسائل فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها گفت: “اهمیت نماز جماعت بر هیچکس پوشیده نیست ، اما برای برخی دانش آموزان ، این فرهنگ را به داشتن نماز مشترک در مدارس تقلیل داده ایم. ” فقط یک گوشه از فرهنگ به نماز جماعت تبدیل می شود. حتی در دانشگاه ها ما با تقلیل دین خدا به مجموعه فعالیت های مذهبی برای برخی از دانشجویان و پشت سر گذاشتن دیگران ، از آنها حمایت می کنیم.

“فاجعه کشور” کسانی که برای بدست آوردن پست مدیریتی در کارزار انتخاباتی شرکت می کنند

رئیس سابق کمیته پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از فعالیت برخی افراد در مبارزات انتخاباتی به عنوان “فاجعه کشور” به منظور تأمین مناصب مدیریتی پس از انتخابات یاد کرد و اظهار داشت: برخی از مردم امیدوارند که پس از انتخابات پست های مدیریتی بدست آورند. “انتخابات در یک کارزار انتخاباتی انجام می شود و رئیس جمهور باید پس از انتخاب به آنها پست های مدیریتی را برای برکناری اعطا کند ، که به طور کلی ارزش تصدی آنها را ندارد. این بر اسلام ، انقلاب و به طور کلی دین تأثیر می گذارد.

وی یادآور شد: “متأسفانه ، در طول انتخابات ریاست جمهوری گذشته ، شاهد چنین رفتاری و در نتیجه افت مدیریت دولتی بودیم.” اما حتی اگر رئیس جمهور منتقد باشد و لهجه روشنی داشته باشد ، باید فرد مناسبی منصوب شود.

مدیرانی که به این کمپین پیوستند و “مدیر” شدند

وی با بیان اینکه برای اداره یک کشور روحیه بالایی لازم است ، اظهار داشت: ما ادعا می کنیم طرحی را برای یک تغییر اساسی در سیستم آموزش و پرورش اجرا کردیم و این نهاد آموزشی مملو از مدیرانی است که در ستاد خود فعالیت می کنند. انتخابات مجلس و … به این مکان آمده است و اکنون معلمان و معلمان از دیدار با این افراد متنفرند. همه این حلقه ها برای ایجاد وضعیت موجود به یکدیگر متصل هستند.

یک کارشناس مسائل فرهنگی اجتماعی به عدم فعالیت و نیاز نخبگان در زمینه مسائل فرهنگی اجتماعی اشاره کرد و نتیجه گرفت. اگر نخبگان با این موضوعات مخالفت می کردند ، شرایط فعلی ایجاد نمی شد. سمت های مدیریت باید به اندازه کافی تمیز باشد که از مردم بخواهد این سمت ها و سمت های مدیریتی را به عهده بگیرند و برای جمع آوری رای با همه ارزش های انسانی بازی نکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا