سلامت و دانش

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی تولید شده برای درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب خواهیم پرداخت و به س frequالات متداول پاسخ خواهیم داد.

واکسن کرونا چه خصوصیاتی دارد؟

در حال حاضر ، سه نوع واکسن برای سه شرکت دارویی وجود دارد. بیون‌تک -فایزر، مال ما و آسترازنکا ساخت اروپا و ایالات متحده است و اخیراً در چندین کشور راه اندازی شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را نشان می دهد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

در ادامه جزئیات بیشتر مشخصات این واکسن ها را بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

اخبار تولید در تاریخ 16 نوامبر منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و میزان کارایی آن در حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن های مدرن را می توان در دمای اتاق تا 30 روز و در -20 درجه سانتی گراد تا 2 ماه نگهداری کرد. در واقع می توانید آن را در یک فریزر معمولی نگهداری کنید. این واکسن تا پایان امسال در 20 میلیون واحد تولید می شود.

اثر بخشی این واکسن در برابر اشکال جدی بیماری نیز خوش خیم است و در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. مشاغل مدرن به دنبال سودهای چشمگیر هستند!

واکسن Astraznka

این واکسن در تاریخ 23 نوامبر منتشر شد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) بر خلاف دو واکسن کاملاً سنتی دیگر بر اساس ماده فعال AZD1222 مبتنی بر ویروس سرماخوردگی شامپانزه ضعیف ساخته شده است. این ویروس برای انسان کاملاً بی ضرر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بسته به دوز تزریق ، 91-60 درصد است. این واکسن هیچگونه عارضه جانبی جدی در موضوع نداشت.

اگر همه افراد در هر سنی تزریق کنند ، همین اثر را می توان بدست آورد. نکته جالب در مورد واکسن آکسفورد این است که باعث کاهش شیوع و انتقال بیماری های عفونی می شود.

قیمت آنها 4 تا 4 دلار است و از این نظر که حمل آنها آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری هستند از دو مورد قبلی برتر هستند. البته نباید از اثر کمتر آن چشم پوشی کنید! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفت که آنها پس از پایان اپیدمی کرونا ، سودآوری را در نظر دارند.

آیا مقاله ای دارید که فکر کنید می تواند در یک مجله معتبر علمی منتشر شود؟ حتی هجی های کوچک یا غلط املایی می توانند تمام تلاش شما را تلف کنند ، بنابراین اگر ترجمه مقاله علمی را به یک متخصص بسپارید ، متخصص می تواند آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کند. بدون شک بهترین نتیجه را می توان از تخصصی ترین بهترین روش ها به دست آورد. Transis یک بستر ترجمه حرفه ای آنلاین است که در آن می توانید از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و خدمات ترجمه متن و مقاله ISI بهره مند شوید.

واکسن Pionizer Biontech

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت تولید واکسن کرونا را اعلام کرد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار می گیرد. این گروه فقط کد ژنتیکی را شامل می شود نه مواد ژنتیکی ویروس. میزان تولید به طرز چشمگیری زیاد است زیرا برای ساخت این نوع واکسن نیازی به ویروس واقعی نیست. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

اثربخشی این واکسن مشخص نیست. یعنی به طور قطعی نمی توان گفت که آیا بدن را در برابر اشکال جدی بیماری محافظت می کند یا خیر. یکی از اشکالات واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد 16 سال به بالا تأیید شده و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد از این طریق درآمد خوبی کسب کند. حدود 50 میلیون واکسن تا پایان سال 2020 تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

افراد مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا نباید واکسینه شوند. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این امر در مورد بیماران و افراد قرنطینه شده نیز صدق می کند. تا زمانی که ممکن است فرد به ویروس آلوده شده باشد ، باید منتظر بماند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا دوست دارید در مورد آخرین تحولات زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و تاج بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید. معتبرترین و تأثیرگذارترین مقالات در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را به روز نگه دارند. اگر مهارت های زبانی شما کافی نیست ، می توانید این کار را به یک مترجم حرفه ای بسپارید!

تفاوت بین متخصص مترجم زیست شناسی و مترجم عمومی متخصص متون زیست شناسی روشن است. Transis شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات را با بالاترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را دریافت کند؟

چه کسی نیاز به واکسیناسیون دارد به تشخیص پزشک بستگی دارد. به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلاً دچار شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک شده اند ممکن است واکسینه نشوند.

هر کسی که قبلاً بیماری مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف داشته باشد ، باید فوراً واکسینه شود ، که خطر ابتلا به بیماری جدی بیماری کرونا قلب را افزایش می دهد.

اگرچه استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار مشکلی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم واکسن بزنید.

عوارض واکسن کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض جانبی آن است. این موارد در 3 روز اول رخ می دهد و پس از حدود 2 روز از بین می رود. در صورت بدتر شدن این عوارض ، باید با مرکزی که تزریق کرده اید تماس بگیرید تا اقدامات بیشتری برای درمان سریعتر انجام شود.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا