عمومی

واکسن ایرانی بالای ۹۰ درصد مؤثر است

امشب دکتر حمیدرضا جمشیدی ، برنامه تیتر گزارشگر یک ، گفت: در دنیا از 8 روش (سیستم عامل) برای ایجاد واکسن استفاده می شود که یکی از آنها استفاده از خود ویروس Crona است. با استفاده از یک ویروس ضعیف شده ، ما از ویروس غیرفعال برای تولید واکسنی استفاده می کنیم که امروز با تزریق سه نفر آزمایش شده است.

دکتر. این واکسن در موش ها استفاده می شود و به زودی روی میمون ها آزمایش می شود.

دبیر ستاد کرونا گفت: “دو روش دیگر برای استفاده از پروتئین آزمایشگاه پاستور برای ساخت واکسن وجود دارد.”

یکی از اعضای ستاد مبارزه با فساد کرونا تأکید کرد که تقریباً تمام روش هایی که به عنوان بستر ساخت واکسن در جهان استفاده می شود ، در ایران نیز انجام می شود.

“در هر صورت ، تمرکز بر تولید واکسن کرونا باعث بهبود پایگاه علمی کشور خواهد شد ، چه نتیجه گیری شود یا نه ، و این تهدید تاج فرصت های جدیدی را برای کشور ایجاد می کند.”

D برای لحظه ای ، “در انتظار نتایج واکسن.” بازرسی می شوند

“واکسن های ما 100٪ ایرانی از 0 تا 100 است. ما بعضی اوقات فراموش می کنیم که چه زیرساخت هایی برای تولید واکسن در این کشور داریم. ما افراد بزرگی مانند میرشمسی فقید داشتیم و امروز میرشمسی جوان بسیار باهوش است و آنها 24 ساله هستند. ما تمام وقت کار می کنیم و امروز واکسن های دیفتری ، کزاز ، هپاتیت و فلج اطفال تولید و مصرف می کنیم.

“ما زیرساخت های لازم برای تولید واکسن را داریم ، بنابراین باید عملکرد بهتری داشته باشیم و هنوز هم باید به نقطه مورد نظر خود برسیم.”

دبیرکل ستاد ملی کرونا گفت: “ما روی علم کار می کنیم و آزمون و خطا داریم.” ما امیدواریم که از حیوانات و همچنین برای انسان نتیجه بگیریم.

برای لحظه ای ، دی گفت: “تولید واکسن گاهی 10 سال طول می کشد ، اما وضعیت اضطراری جهان این مسیر را کوتاه کرده و آن را به تجربه ای عالی برای همه تبدیل کرده است.”

وی درباره تولید انبوه واکسن و آغاز واکسیناسیون گفت: “ما نمی توانیم تاریخ دقیقی را پیش بینی کنیم ، اما امیدواریم که ظرف شش تا هفت ماه آینده به نقطه تولید نیمه صنعتی برسیم.”

ستاد ملی کرونا گفت: “ما علاوه بر ساخت واکسن ، در مورد نصب خط تولید بحث کرده ایم و یک خط تولید نیمه صنعتی داریم که قادر به تولید 1.5 میلیون ظرفیت است ، اما باید منتظر نتایج آزمایش واکسن باشیم.”

در مورد جهش در ویروس و اثر بخشی واکسن ، دکتر دی لحظه ای گفت: “به نظر می رسد استفاده از ویروس کرونا برای ساخت واکسن در برابر جهش ویروس ، همان نوع واکسنی که ما ساخته ایم ، بهتر عمل می کند.”

دکمه بازگشت به بالا