عمومی

واکنش ها به حمله هوایی آمریکا به حشد الشعبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح گفت: “حملات وحشیانه و تجاوزگری جنگنده های آمریكایی علیه موقعیت نظامی بسیج توده ای در منطقه مرزی عراق و سوریه. انزوای بسیج توده ای پس از رژه وحشتناک بود ، به این معنی که بسیج این ثابت کرده است که این یک نیروی رسمی است که از مردم خود دفاع می کند.

اسدی افزود ، “خونریزی به خشم عراقی ها علیه هر متجاوز سرکوبگر تبدیل خواهد شد.” در حملات هوایی آمریکا در غرب عراق چهار نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

به مناسبت هفتمین سالگرد تشکیل ارتش بسیج مردمی عراق ، رژه برگزار شد. اولین پیام رژه نیروهای بسیج مردمی زنده ماندن در راه شهید سردار “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس و شهید “ابومهدی المهندس” جانشین این واحد بود.

در پاسخ به حمله آمریکا به محل الشباب در مرز عراق و سوریه ، “کتاب شهدای عراق” همچنین اعلام کرد که ما از این پس جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی را آغاز خواهیم کرد و بنابراین هواپیماهای آمریکایی را هدف قرار خواهیم داد. من کردم. آسمان های عراق.

پس از حمله آمریكا و حملات هوایی به مواضع نظامی در مرز عراق و سوریه ، كتاب سید الشهدا نیز بیانیه ای صادر كرد كه در آن حادثه تعداد زیادی از سربازان كشته شدند.

این گروه در بیانیه رسمی اعلام کرد ، در ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه ، 28 ژوئن) ، جنگنده های آمریکایی پایگاه تیپ 14 الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را هدف قرار دادند و در نتیجه چندین جنگنده کشته شدند.

در این بیانیه تأکید شده است که نیروهای تیپ در حالت آماده باش کامل بوده و منتظر دستور فرمانده برای پاسخ به حمله و انتقام هستند.

به دنبال الجزیره با استناد به منابع امنیتی عراق ، چهار حمله هوایی و انفجار در یک زرادخانه در منطقه الحرا در بوکمال سوریه در حوالی ایالت انبار عراق با استناد به منابع امنیتی عراق انجام شد.

این حملات هوایی چندین خانه غیرنظامی را هدف قرار داد و در نتیجه یک کودک سوری کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

ABC (ABC) نیز به نقل از یک مقام واشنگتن اعلام کرد که جنگنده های F-15 و F-16 آمریکایی حملات را با استفاده از موشک های زمین به هوا انجام دادند و افزود: این جنگنده ها از مقرهای ایالات متحده پرواز کردند.

پنتاگون صبح دوشنبه با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله جنگنده ها به منطقه بوكمال در مرز عراق و سوریه را بر عهده گرفت. پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های آمریکایی به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع نبرد بوک مال در مرز سوریه و عراق انجام دادند.

پنتاگون گفت این حمله در پاسخ به حمله ستیزه جویان به پایگاه های آمریكا و نیروهای مستقر در عراق بوده است.

دکمه بازگشت به بالا