بین الملل

واکنش کاخ سفید به آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی ایران

ساکی ساکی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “ما این اعلامیه را که ایران غنی سازی 60٪ تحریک آمیز را آغاز می کند و 1 + 5 برای رد آن متحد شوند ، جدی می گیریم.”

“این اقدام جدیت ایران در مذاکرات هسته ای و تأکید بر ضرورت بازگشت به انطباق متقابل با شورای امنیت سازمان ملل را زیر سوال می برد.” ما با ایران یک هدف مشترک داریم که به توافق متقابل با برجام برگردیم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: وی گفت: “ما هفته گذشته حتی به طور غیرمستقیم با ایران گفتگوی سازنده ای داشتیم ، اما انتظار داریم این كار دشوار و طولانی شود.

ساکی گفت: “هیچ هشداری برای تغییر برنامه وجود نداشت.” بنابراین گرچه ما نگران این اعلامیه های تحریک آمیز هستیم ، اما هدف ما هنوز در روند دیپلماتیک است و انتظار می رود اواخر این هفته در وین از سر گرفته شود.

“ما معتقدیم که مسیر دیپلماتیک بهترین راه برای رسیدن به نتیجه است و این بدان معنا نیست که ما از نگرانی های خود صرف نظر می کنیم و گروه 1 + 5 را تشویق نمی کنیم تا نگرانی های خود را توضیح دهند.”

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از پاسخ صریح به انسداد تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سایت ناتانز پرهیز کرد و در مورد علت انسداد اظهار نظری نکرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا