عمومی

واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم

به گزارش ایرنا ، امروز (چهارشنبه) “حسین فهیمی” با اشاره به مراحل مختلف راه اندازی سهام عدالت ، افزود: “اما باید در نظر داشت که طرح آزادسازی مشترک عدالت ، طرح تاریخی ملی سرمایه سرمایه است که اجرا شده است.

فهیمی خاطرنشان کرد: “طبق این طرح ، پنج برابر ورود سهامداران به بورس سهام در 50 سال گذشته است و پس از انتشار سهام تعریف ، سهامداران وارد این بازار شدند و این افراد توانستند از حقوق سهامداران برخوردار شوند.”

وی به برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت اشاره کرد و در مرحله ششم آزادسازی دولت عدالت به مرحله انتخاب هیئت مدیره سهام عدالت رسیده است.

گامهایی برای رهایی عدالت

فهیمی خاطرنشان کرد: دستور افشای سهم عدالت توسط رهبر معظم انقلاب در تاریخ 30 مه 1999 صادر شد و این اطلاعیه برای اجرا به مسئولان بازار سرمایه تحویل شد.

سخنگوی آزادی عدالت افزود: “طرح مشترک آزادی عدالت یک برنامه بزرگ بود و ما مجبور بودیم جهادی تشکیل دهیم تا مردم بتوانند از حقوق خود در این طرح برخوردار شوند.”

وی گفت: مرحله اول آزادسازی سهام عدالت در تاریخ 30 ژوئن 1999 در کمتر از یک ماه در حال اجرا بود که در آن زمان تعداد افرادی که روش سهام مستقیم را انتخاب کردند و تعداد آن به حدود 19 میلیون نفر رسید. در 36 شرکت سهامدار شوید.

30٪ سهام شرکتها را در بورس سهام ثبت و بفروشید

فهیمی گفت: اولین گام در سیستم بورس ثبت شد و گام دوم به سهامداران اجازه داد 30 درصد سهام خود را در بازار بفروشند.

سخنگوی آزادی عدالت با اشاره به احتمال فروش 19 میلیون سهامدار که قانون مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند ، گفت: سیستم مبادله برای فروش سهام با استفاده از روش شمارش سفارش ایجاد شد. بورس اوراق بهادار.

به گفته وی ، اجرای این سیستم وظیفه بزرگی بود که به مرحله عملیاتی رسید. بنابراین ، مراحل اول و دوم سهام عدالت از این طریق اجرا شد.

تعیین تعهدات سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت

فهیمی با اشاره به مراحل مختلف آزادسازی سهام عدالت گفت: در مرحله سوم به 30 میلیون سهامدار رسید که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کردند.

“در این مرحله ، شرکت های سرمایه گذاری محلی از نظر سرمایه و سرمایه دوباره سازماندهی شده اند. یعنی افراد محلی که به جای تعاونی ها موضوع سرمایه هستند ، سهامدار شرکت شدند و در این زمان سرمایه فردی و ساختار سرمایه مرحله هستند ،” او گفت.

وی با اشاره به اینکه طبق اقدامات انجام شده سرمایه جدید ثبت شد ، دارایی ها به سهامداران اختصاص یافت و در سیستم بورس ثبت شد ، افزود: “بسیاری از افراد به دنبال وضعیت سهام خود در بازار بودند و در نهایت ، با وجود تلاش ، مردم می توانند از طریق پورتال این کار را انجام دهند.” به نام sahamedalat.ir آنها اطلاعاتی در مورد آخرین وضعیت و قیمت سهام آنها

تملک و معاملات شرکت های سرمایه گذاری محلی

هوایی می خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم امکان معامله و پذیرش شرکت های سرمایه گذاری محلی حاصل شد و نماد شرکت هایی با استانداردهای لازم بازگشایی شد که امکان فروش به این شرکت ها به جز پنج شرکت فراهم شد. .

سخنگوی افشای سهم عدالت افزود: “در پایان دسامبر 1999 ، مرحله چهارم سهام عدالت انجام شده است ، که به مرحله اجرا رسیده و موفقیت آمیز بوده است.”

دکمه بازگشت به بالا