سلامت و دانش

وجود کروناویروس در مغز و قلب مبتلایان به کووید-۱۹ طولانی

به گزارش شفاف به نقل از دیلی میل، علت این عوارض هنوز مشخص نیست، اما اکنون تحقیقات جدید ممکن است به کشف این راز کمک کند.

محققان مؤسسه ملی بهداشت (NIH) ادعا می کنند که ویروس می تواند در عرض چند روز به قلب و مغز سرایت کند و ماه ها در اندام ها باقی بماند.

محققان در این مطالعه که در ژورنال نیچر منتشر خواهد شد، بافت‌های ۴۴ نفری را که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، بررسی کردند.

آنها شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ویروس به خارج از مجاری تنفسی گسترش یافته و تا 230 روز پس از عفونت در اندام‌های متعدد از جمله قلب و مغز وجود دارد.

دانیل چرتو، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که ویروس SARS-CoV-2 معمولاً در مجاری تنفسی و ریه‌ها بیشترین شیوع را دارد، اما ویروس می‌تواند در اوایل عفونت در سراسر بدن پخش شود.» او گفت. سلول های بدن و مغز عالی کار می کنند.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، مدت زمان بهبودی از COVID-19 در افراد مختلف متفاوت است.

او توضیح می دهد که بسیاری از افراد در عرض چند روز یا چند هفته بهبود می یابند و بیشتر آنها در عرض 12 هفته به طور کامل بهبود می یابند، اما برخی از افراد علائمی دارند که مدت طولانی تری دارند.

کوویدیوم طولانی مدت در ابتدا به نظر نمی رسد با شدت بیماری مرتبط باشد و افراد مبتلا به کوویدوز خفیف می توانند در دراز مدت به کوویدوس مبتلا شوند.

اگرچه مدت‌ها تخمین زده می‌شود که کووید از هر 20 نفر 1 نفر را مبتلا می‌کند، اما بار ویروسی خارج از مجاری هوایی و مدت زمانی که طول می‌کشد تا از بین برود هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

در این مطالعه که در Bethesda، مریلند انجام شد، محققان بیوپسی وسیعی از بافت 44 بیمار را انجام دادند که در طی کالبد شکافی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

تجزیه و تحلیل آنها وجود ویروس SARS-CoV-2 را در چندین اندام به مدت 230 روز پس از شروع علائم نشان داد.

محققان در این مقاله نوشتند، “نشان می‌دهند که ویروس SARS-Cow-2 حتی در بین افرادی که بر اثر کووید-19 بدون علامت یا درجه پایین جان باخته‌اند و این ویروس در بافت‌ها تکثیر شده است، گسترش یافته است.” – ریه ها در ابتدای بیماری وجود دارند.

ما همچنین وجود مناطق ویروسی را در چندین ناحیه تشریحی، از جمله مناطق مغزی که تا 230 روز پس از علائم اولیه باقی مانده بودند، یافتیم.

علت هنوز ناشناخته است، اما محققان می گویند اندام های غیر تنفسی ممکن است پاسخ ایمنی کمتر موثری به ویروس داشته باشند.

محققان توضیح می‌دهند که این میزان پاکسازی کم از بافت غیر ریه ممکن است به دلیل پاسخ‌های ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​ضعیف خارج از راه‌های هوایی باشد.

این مطالعه هنوز در دست بررسی است و در حال حاضر مرگ و میر ناشی از کوید را پوشش می دهد، نه بیماران مبتلا به کوید طولانی مدت.

اما دانشمندان این یافته ها را «غافلگیرکننده» می دانند.

زیاد العالی، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی در سیستم مراقبت بهداشتی سنت لوئیس که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «این مطالعه بسیار مهم است.

برای مدت طولانی، ما نمی دانستیم که چرا کووید طولانی مدت بر اندام های زیادی تأثیر می گذارد. این مقاله ممکن است کمی روشن کند و توضیح دهد که چرا کووید در دراز مدت حتی در افراد مبتلا به بیماری خفیف یا بدون علامت رخ می دهد.

دکمه بازگشت به بالا