استان ها

ورود دانش بنیان ها به حوزه کشاورزی پیچیده و سخت است

سید مجتبی خیام‌نکویی رئیس سازمان تات و معاون وزیر جهاد کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری گزارشگر یک درباره مشارکت دانش بنیان ها در حوزه کشاورزی اظهار داشت: حوزه کشاورزی یکی از حوزه‌های پرهزینه است که نیازمند تسهیلات و فضاهای مناسب برای توسعه است. متاسفانه پارک‌های علم و فناوری امکان در اختیار گذاشتن عرصه‌های لازم برای دانش بنیان ها را ندارند.

وی ادامه داد: اخیرا در سفری که با حضور هیئت دولت به استان سمنان داشتم، دیدم که دانش‌بنیان ها نمی‌توانند به سادگی عرصه‌های لازم برای کشاورزی را به دست آورند و این باعث محدودیت‌های جدی برای توسعه و مشارکت دانش‌بنیان ها در این منطقه می‌شود.

رئیس سازمان تات افزود: شرایط ورود به بخش کشاورزی برای این شرکت ها به دلیل پیچیدگی و مشکلات موجود، بسیار سخت‌تر است. این افراد نیازمند حمایت و توجه بیشتری هستند تا بتوانند به خوبی و با موفقیت وارد این حوزه شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای رفع این مشکلات، باید اقداماتی انجام شود که به تسهیل ورود به بخش کشاورزی کمک کند. از جمله این اقدامات می‌توان به تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

 رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی ادامه داد: لازم است هماهنگی بیشتری بین این بخش‌ها صورت گیرد تا نیازها و مشکلات دانش بنیان‌ها به‌خوبی شناسایی شود و راه‌حل‌های مناسب ارائه شود.

خیام‌نکویی با بیان اینکه ارائه حمایت ویژه‌تر به دانش‌بنیان ها می‌تواند باعث افزایش انگیزه آن‌ها شود گفت: ارائه دانش مجانی و ایجاد فرصت‌های انجام کارهای ویژه در حوزه کشاورزی می‌تواند اشخاص را تشویق کند تا با اعتماد به نفس بیشتر و با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان ساخت: توجه بیشتر به نظرات و نیازهای دانش بنیان‌ها و ارائه حمایت‌های لازم می‌تواند به ارتقای این حوزه کمک کند و به شرکت ها امکان دهد تا احساس کنند که می‌توانند با اطمینان و موفقیت در بخش کشاورزی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا