اقتصادی

 ورود مصالح ساختمانی ایرانی به بازار اروپا با برند ترکیه

علیرضا جنتی در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت و ساز پروژه نهضت ملی دولت اظهار داشت: دولت اگر نگاه کیفی سازی در ساخت پروژه نهضت ملی مسکن وجود نداشته باشد، تجربه مسکن آنلاین تکرار خواهد شد و باید در این پروژه شاهد داشتن و تخصص فنی و حرفه ای باشیم. مهندسی کشورمان وگرنه هزینه ای که در مسکن آنلاین بر دوش دولت بود در نووت کراری مسکن هم مهندسی کشورمان وگرنه هزینه ای که در مسکن داشت.

وی ادامه داد: شاهد آن بودیم که به دلیل استفاده از مصالح و تاسیسات غیر استاندارد چه مشکلاتی در مسکن آنلاین ایجاد شد از این رو دولت در پروژه نهضت ملی مسکن باید از مصالح و تجهیزات و تاسیسات استاندارد و با کیفیت و دارای ضمانت و بیمه استفادع کند. .

عضو انجمن صنایع تاسیسات ساختمانی با تاکید بر ساخت و تولید مصالح نوین ساختمانی در داخل کشور گفت: 20 سال گذشته 97 درصد مواد اولیه برای تولید مصالح ساختمانی و انواع تاسیسات و تجهیزات داخلی بودند اما امروز 97 درصد از این مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شوند. وابسته به خارج بسیار کاهش یافته است.

جنتی افزود : امروز این امکان وجود دارد که دولت از تجهیزات روز و نوین در داخل کشور در ساخت و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن استفاده کند و کیفیت و ساختمان را افزایش دهد.

عضو انجمن انبوه سازان کشور درباره تولیدات تاسیساتی و مصالح ساختمانی کشورمان گفت: در حال حاضر در ترکیه، سوریه، عراق، گرجستان، ارمنستان قابل توجه است اما نکته قابل توجه این است که به دلیل تحریم ها برخی از مصالح ساختمانی تولید ایران با نام و برند ترکیه وارد بازار هلند و یونان می‌شود و در حالی که این اقلام قابل توجه در این کشور اروپایی است اما ردی از نام ایران در آن دیده نمی‌شود.

وی درباره افزایش قیمت‌ انواع مصالح و اقلام ساختمانی ادامه داد: سود هر تولیدکننده مصالح ساختمانی در بالاترین حالت، رکورد 10 درصدی را می‌بیند و اگر امروز افزایش قابل توجه قیمت‌ها وجود دارد به این دلیل است که قیمت مواد اولیه افزایش یافته و دولت با حمایت از آن. زنجیره تولید مصالح ساختمانی می‌تواند به بازار ساماندهی و قیمت کمک کند.

بیشتر بخوانید:

خانه های نوساز بیمشتری/ دلالی به جای ساخت مسکن؟

220 256

دکمه بازگشت به بالا