اقتصادی

ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا، پیشنهاد ایران‌خودروست/ چیزی هنوز قطعی نیست

به دنبال بحث‌های ارائه شده در مورد عرضه دو محصول ایران‌خودرو (پژو ۲۰۶ و پژو پارس) در بورس کالا، وزارت صمت، ضمن اینکه موضوع پیشنهاد این دو محصول پیشنهادی گروه صنعتی بعدی ایران‌خودرو است و هنوز وزارت صمت تصمیم خود با آن را دارد. اعام ا اس، راطه ب ا ض ش ش شاه وار و یاف هگی زه زه ات و ل ا شف اف.

خی سای هاو ش ه اجای ض ع ضه ص ل ی ی ایان خ (پژ ۲۰۶ یپ ۲ پژ پژ پاس) در این رابطه امید قالیباف در گفت‌وگو با گزارشگر یک، شفاف‌سازی کرد و گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو پیشنهاد کرده است که در گام بعدی، دو محصوبن پژو ۲۰۶ یی این موضوع بایستی مورد بررسی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد. بنابراین این موضوع فعلا تنها پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو مطرح است.

مهلت اخذ شناسه برای قطعات یدکی پایان یافته؛ اما قطعات یدکی بدون منشاء بایستی تا ۱۵ آنلاین تعیین‌تکلیف و تا ۱۵ آذر از چرخه اما قطعات یدکی بدون منشاء بایستی تا ۱۵ آنلاین

شایان ذکر است که روز گذشته (سه شنبه)، در بررسی اجرای درست و حسن کار طرح وزارت صمت در حوزه قطعات یدکی خودرو، محمدمهدی برادران- معاونت صنایع عمومی وزارت صمت- از شرکت ایساکو (شرکت فروش قطعات و خدمات پس از فروش محصولات) ایران‌خودرو)، بازدید و کدهای شناسه قطعاتی که در چندین اصالت‌سنجرودر رازدید و کدهای شناسه قطعاتی که در خارج از اصالت‌سنجرودر آن‌ها در ایران‌خودرو قرار دارند.

وی در جریان این بازدید ضمن اشاره به اینکه از نیمه مرداد ماه، 55 گروه قطعه بایستی با کد رهگیری به بازار عرضه و تولید کننده موظفند این گروه های خود را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه می کنند، می گوید: برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود هستند، فرصت داده شده تا کد رهگیری دریافت کنند. در این رابطه شایان ذکر است تا پیش از ۱۵ مرداد ماه، فرصت شناسنامه دار کردن کالاها و دریافت کد رهگیری به پایان رسید و بر اساس تاریخ، قطعات بدون شناسه و کد رهیگری ممنوع اعلام شد. بدین ترتیب موضوع تمدید مجدد فرصت دریافت کد رهیگیری از سوی وزارت صمر مورد پیگی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه ضمن تایکد براینکه هیچ تمدیدی صورت نگرفته است، اظهار کرد: در رابطه با قطعات خودروها، تا 15 مرداد ماه گذشته است که شناسه کالا اخذ شده است. اما در مورد قطعات یدکی که در زنجیره توزیع و اصناف وجود دارد اما منشاء آن‌ها مشخص نیست، برای این دست لوازم یدکی‌ها تا ۱۵ آنلاین ماه، اصناف فرصت در نظر گرفته شده تا درخواست شناسه شده و شناسنامه را دریافت می‌کنند. در حالی که تنها مجاز هستند آن قطعات یدکی را به مصرف کننده نهایی آن عرضه کنند.

ی افز: پ از ۱۵ ه اه، شاه یای رای قط ا ش ش ش ش ش ش ص ص ار خ ه ه ی ی ای قطات تات آش خاش خار خار خاه خاه خاه. بابای رای قطات کی ی خاد واد قات ق ا15 تاد م ات و ب ای ت ای ی ات قام و آه و صاه و صاد. اما آن دسته از لوازم یدکی با منشاء نامعلوم که در اصطلاح کف بازار و فروشگاه باقی مانده است، به منظور جلوگیری از آسیب دیدن این قطعات، تا ۱۵ آنلاین ماه شناسه برای صدور می‌شود و بعد از این تاریخ دیگر شناسه‌ها صادر می‌شوند و از ۱۵ آذر ماه هم می‌شوند. این کالاها نبایست در چرخه موجود باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا