فرهنگی

وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر فجر پیام داد

وزیر رهبری پیامی را به جشنواره تئاتر فجر ارسال کرد.

در آغاز سی و نهمین جشنواره تئاتر پازر ، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ، در تئاتر و در پیام مردم به این رویداد ، هنر تئاتر را صحنه ای برای بیان عقاید مردم برای عبور از موانع دانست. .

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از گزارشگر یک ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با آغاز تبلیغات سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ، پیامی را به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نوشت.
“هنر نمایش بیانگر اعتقادات کسانی است که سعی در غلبه بر دشواری ها و تلاش های مهیج نمایشنامه نویس برای غلبه بر تاریکی و ویرانی دارند و قلم و کنش های نمایشنامه نویس صحنه را زنده می کند.
شواهد زیادی در تاریخ تئاتر باستان وجود دارد که نشان می دهد این هنر اصیل از طریق انتقال فرهنگی و سازنده از گلوگاه آغاز شده است. خواه علت این وضعیت یک رویداد طبیعی باشد یا یک رفتار پیچیده انسانی ، ماهیت این اقدام جمعی بازنمایی پیروزی تاریخی انسان بود ، از ناامیدی تا امید ، از رکود تا پویایی.
ظهور خلاق هنرمندان ایرانی به عنوان پاسداران روح و نشاط مردم این سرزمین همیشه منادی بقای فرهنگی جامعه بوده است و هیچ مانعی برای زندگی اجتماعی این سرزمین هنری وجود نداشته است.
با وجود نوزدهمین سال شیوع ویروس کووید و همه چالش های آماده سازی تئاتر ، اقدامات فعال و خلاقانه هنرمندان تئاتر در سراسر ایران در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نشانه روشنی از گشودگی فرهنگی این روشنفکران است. افراد و مخاطبان این هنر که پیشگام هستند و راه های جدید و زمینه های جدید ارتباطی را امتحان می کنند ، بسیار ارزشمند هستند.
تفاوت ویژه این دوره جشنواره با دوره قبل ، عزت هنرمندان تئاتر ایران را بیش از هر زمان دیگر آشکار می کند و این واقعه پر برکت فرصتی است که همه اعضای ایران و جامعه اسلامی با هم همکاری می کنند تا ایمان و آینده را جشن بگیرند. “بگذارید توفیق همراه کسانی باشد که این جشن را در فضای آرزوی ماه به یادماندنی باخمان در ایران جشن می گیرند.”
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از 11 تا 20 بهمن ماه با حمایت مالی حسین مسافر آستانه برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا