اقتصادی

وزیر صمت: قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شد

وزیر تجارت، صنعت و نیرو در گفت و گوی تلویزیونی از واگذاری قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد و بررسی قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شد و این موضوع در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار می گیرد. دفاتر مرکزی.

سید رضا فاطمی امین در گفت وگو با گزارشگر یک، بر حمایت همه جانبه دولت از صنعت خودرو تاکید کرد و گفت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی این وزارتخانه با همکاری سایر ارگان ها و تلاش خودروسازان کشوری افزایش توزیع و تولید خودرو است.

وی با اشاره به روند اخیر قیمت خودرو گفت: بررسی قیمت خودرو را به ستاد تنظیم بازار واگذار کردم و این موضوع در ستاد تصمیم گیری می شود.

اظهارنظر وزیر تجارت، صنعت و نیرو در بالا این سوال را ایجاد می کند که آیا مجددا شورای رقابت رسما از قیمت گذاری خودرو خارج شده است؟

این هم از معاونت حمل و نقل وزارتخانه های مذکور. تخصیص قیمت خودرو به واحد صامت موضوع تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. در این راستا، سازوکار اتخاذ شده برای قیمت‌گذاری خودرو به این صورت است که قیمت خودرویی برای فروش در جایی که تولید خودروساز افزایش می‌یابد، با در نظر گرفتن هزینه و سود قانونی که توسط رگولاتوری تایید می‌شود، محاسبه می‌شود. . نکته مهم این است که این افزایش قیمت تا پایان سال جاری شامل وعده های خودروسازان نمی شود. فقط نرخ تورم بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی اعمال می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا