اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تامین مواد اولیه تولید تاکید کرد

وزیر بازرگانی ، صنعت و انرژی بر نقش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید تأکید کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به نقش بخش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید ، با تأکید بر لزوم استفاده از توانمندی های بخش خصوصی برای شناسایی و رفع موانع موجود در بخش صادرات ، گفت: در سه مرحله وزارت صمت وزارت ، دولت و شورای اسلامی.

به گزارش گزارشگر یک ، با قدردانی از صادرکنندگان و ایجاد بیشترین فشار بر صادرات ، به نقل از شاتا ، علیرضا رزم حسینی در سمپوزیوم برنامه توسعه صادرات با حضور اعضای شورای اسلامی ، وزارت صمت و مدیران بخش خصوصی. تحریم ها و جنگ های اقتصادی. وی گفت: از 40 میلیارد دلار واردات مواد خام ، 35 میلیارد دلار از بخش صادرات بود و بدون تلاش بخش صادرات و صادركنندگان ، ما قادر به بهره برداری از بسیاری از كارخانه های تولیدی در كشور نبودیم.
وزیر تجارت ، صنعت و انرژی گفت كه یكی از مأموریت های وزارت صمت رفع موانع و حل مشكلات در بخش صادرات است و مصوبات مختلفی را برای حمایت از این بخش و بسیاری از مسائل صادر كرد. در این زمینه مورد خطاب قرار گرفته است. این کنفرانس برای شناسایی موانع موجود در بخش صادرات و دریافت اطلاعات و نکات موثر برگزار شد و وزارت صمت ما به طور جدی در حال رفع موانع موجود در بخش تجارت بین الملل است.
رزم حسینی در ادامه سخنان خود ، بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع در بخشهای مختلف اقتصادی تأکید کرد. “از همان ابتدا ، ما سعی کرده ایم بخش خصوصی را در چارچوب اختیارات قانونی درگیر تصمیم گیری کنیم. بلافاصله پس از ثبت نام و انتخاب شعار سال در اول آوریل ، اخلال در تولید و حمایت از مسائل با جدیت بیشتر دستور کار منفی خاموش ، و این یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تهیه بسته پیشنهادی است.
وی توضیح داد که در اختیارات بخش خاموش ، در مرحله اول ، بخشنامه ای در زمینه پیشگیری و حمایت از تولید صادر و آن را به زیرمجموعه ها منتقل کرد و افزود که بسته دوم مربوط به فعالیت های سایر کشورها است. وزارتخانه ها و سازمان ها بسته سوم مربوط به قوانین آزار دهنده در این زمینه است و برای رئیس محترم شورای اسلامی ارسال شده است ، امیدواریم با تعامل و همکاری خوب بتوانیم فعالیت صادرکنندگان را افزایش دهیم. بین بخشهای مختلف راه اندازی شده است.
در پایان سخنان ، سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر اهمیت فعالیت های صندوق ضمانت صادرات ، استفاده از ظرفیت صندوق برای پیشبرد تجارت بین المللی و اشاره به نمایشگاه دبی تأکید کرد. تأثیر صادر کنندگان در سال جاری توضیح داد که نمایشگاه بین المللی در زمینه صادرات مثبت بوده و از صادرکنندگان خواسته است تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا