عمومی

وقتی صبحانه موجب افزایش وزن می‌شود

خوردن یک صبحانه مغذی و متعادل یکی از مواردی است که بسیاری از متخصصان تغذیه و کارشناسان به طور مداوم توصیه می کنند از یک سری مزایا مانند کاهش وزن بهره مند شوند. یک صبحانه خوب می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری و سیری کنید ، مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کرده و انرژی مورد نیاز را در طول روز تأمین کند.

عصر ایران به نقل از ITS گزارش داد که “صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روز است ، اما برخی اقدامات می توانند این وعده غذایی مفید را به یک عامل افزایش وزن تبدیل کنند.”

پروتئین کافی برای صبحانه نیست

پروتئین ناکافی در صبحانه می تواند احساس گرسنگی در طول روز ایجاد کند. به گفته متخصص تغذیه مکنزی بورگس ، این وضعیت در نهایت می تواند منجر به کالری اضافی در طول روز شود. غذای صبحانه مورد علاقه خود را با پروتئین کم چربی ترکیب کنید تا برای مدت طولانی احساس سیری کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک موز با کره جوز هندی سرو کنید یا یک کاسه غلات صبحانه که با تخم مرغ آب پز سرو می شود.

غذاهای سرشار از قند بخورید

به گفته مربی شخصی ادیسون اونیل ، بهتر است از مصرف غذاهای پر قند یا چربی اشباع خودداری کنید زیرا این امر می تواند بر سلامت کبد بعد از بیدار شدن تأثیر بگذارد. همچنین به افزایش متابولیسم بدن در طول روز کمک می کند ، بنابراین شما باید غذاهای سالم و کامل بخورید.

فقط کربوهیدرات بخورید

به گفته مولی کیمبال ، متخصص تغذیه ، یک صبحانه متمرکز بر کربوهیدرات ، یا فقط کربوهیدرات ، می تواند شما را خیلی سریع گرسنه کند. حتی گزینه هایی مانند غلات صبحانه ، شیر ، میوه ، اسموتی های میوه ای ، چندین مارک ماست و گرانولا با ظاهر سالم معمولاً دارای کربوهیدرات بالا ، پروتئین کم و چربی کم هستند.

البته ، کربوهیدرات ها نیز بد نیستند ، اما باید به مصرف پروتئین و چربی نیز توجه کنید. ما اغلب می توانیم با کاهش میزان کربوهیدرات ها و افزودن پروتئین و چربی به صبحانه از مزایای آن استفاده کنیم. به عنوان مثال ، به جای دو وافل با شربت بدون شکر ، می توانید یک وافل غلات کامل با کره یا یک تکه نان غلات کامل با آووکادو و تخم مرغ انتخاب کنید.

شما صبحانه نمی خورید

به گفته سیندی بریکو ، متخصص تغذیه یونان ، حذف صبحانه همیشه منجر به افزایش وزن نمی شود ، اما اگر صبحانه نمی خورید ، می توانید در وعده بعدی پرخوری کرده و در نهایت وزن خود را افزایش دهید. اگر صبح گرسنه نیستید ، خوردن یک میان وعده را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند با ناهار احساس سیری کنید و خطر پرخوری را کاهش دهید. اگر صبح وقت کافی برای صبحانه ندارید ، میان وعده ای را در نظر بگیرید که می توانید در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید ، مانند اسموتی یا نان سبوس دار با آجیل. این می تواند خطر پرخوری در طول روز را کاهش دهد.

رژیم متعادل نخورید

یک صبحانه نامتعادل می تواند منجر به افزایش وزن شود. به عنوان مثال ، فقط پنکیک خوردن پروتئین یا فیبر کافی نخواهد داشت. پروتئین و فیبر به شما کمک می کند احساس سیری کرده و از پرخوری در طول روز جلوگیری کنید. غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ و سوسیس و غذاهای سرشار از فیبر مانند موز می توانند با افزودن آنها به پنکیک با عسل به جای شربت شیرین ، یک وعده غذایی کامل باشند.

فقط غلات صبحانه بخورید

به گفته سیلویا کالی ، متخصص تغذیه ، غلات صبحانه غالباً حاوی آرد تصفیه شده و مواد افزودنی غذایی مصنوعی هستند. بعلاوه ، آنها غالباً سرشار از قند هستند ، بنابراین سطح انرژی بلافاصله افزایش می یابد ، اما قند خون با همان سرعت کاهش می یابد. ترکیب پروتئین و چربی سالم با غلات صبحانه می تواند به جلوگیری از این بیماری کمک کند.

شما کالری بسیار کمی مصرف می کنید

به گفته راشل فاین ، متخصص تغذیه ، شروع روز با یک صبحانه بسیار ناچیز می تواند باعث گرسنگی در تمام طول روز و در نهایت پرخوری در ناهار و شام شود. برای کنار آمدن با این وضعیت ، باید تعادل را در نظر بگیرید. صبحانه باید حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی باشد. به عنوان مثال ، به جای اینکه فقط سفیده بخورید ، می توانید چند برش آووکادو و یک تخم مرغ آب پز شده با نان سبوس دار بخورید. همراه با کربوهیدرات های انرژی نان غلات کامل ، چربی های اشباع نشده چند قلبی آووکادو و تخم مرغ دوستانه قلب باعث احساس سیری و رضایت بیشتری تا وعده غذایی بعدی می شود.

خیلی سریع بخورید

به گفته شانون هنری ، متخصص تغذیه ، روزه داری می تواند میزان کالری دریافتی را افزایش دهد. به آرامی بخورید ، به صبحانه خود پروتئین اضافه کنید تا در طول روز احساس سیری کنید و از فاصله طولانی بین وعده های غذایی که می تواند بر سطح انرژی شما تأثیر منفی بگذارد ، جلوگیری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا