سلامت و دانش

وقتی معیار انتخاب افراد در حوزه سایبری، سواد و دانش نیست،حمله سایبری به راحتی شکل می‌گیرد

عامل اولسکوت ها و تکذیب های مختلفی در این زمینه وجود دارد و با سکوت یا نفی پراکنده راه به جایی نخواهیم برد. از چنین تجربیاتی باید دانش به بخش‌های دیگر منتقل شود و عواملی که می‌توانند از تکرار یک حادثه جلوگیری کنند باید به‌دقت شناسایی شوند، اما متأسفانه نهادها و سازمان‌ها یاد گرفته‌اند که در صورت وقوع چنین حوادثی انکار کنند و سکوت کنند.
علم از طریق چنین اقداماتی تبلیغ نمی شود. به عبارت دیگر اگر این روش ادامه پیدا کند نه تنها موقعیت الف بلکه موقعیت ب نیز آسیب می بیند و مورد حمله قرار می گیرد زیرا همه در حال انکار و سکوت هستند.

نکته دوم به عبارت دیگر، ما توسعه رایگان را به جای توسعه مبتنی بر هزینه یاد گرفتیم. مثلاً ویندوز، آنتی ویروس، ابزارهای ITSM و ابزارهای پردازش و غیره را رایگان تبلیغ کردند. اگرچه برای سخت افزار گران است، اما ابزارهای منبع باز معمولاً برای نرم افزار یا ابزارهای مدیریت داده ها و دارایی های نامشهود استفاده می شوند و به راحتی هک می شوند. توجه به این نکته مهم است که درک اینکه چیزی نفوذ کرده است همیشه اینطور نیست مگر اینکه هدف هکرها نشان دادن قدرت خود باشد.

در طول سال‌ها، ما توسط همان نرم‌افزاری که به صورت رایگان دریافت کرده‌ایم در معرض خطر و آسیب قرار گرفته‌ایم، اما متأسفانه از این موضوع آگاه نیستیم، زیرا همیشه مجبور نیستیم به مردم در مورد استفاده از آنها هشدار دهیم، مگر اینکه آنها بخواهند. قدرت خود را بیان می کند

ضریب جمع عدم علاقه به دستگاه های تشکیل شده برای جلوگیری از این گونه حوادث به روز است. دانش فعلی لزوماً به تحریم مربوط نمی شود. متأسفانه، ممکن است متوجه شوید که برخی از سازمان ها می دانند که مهمترین چیز در مورد امنیت، جداسازی اینترنت و اینترانت است. امروزه این بیانیه به دلیل ناآگاهی از گستره امکانات شبکه های کامپیوتری در عمیق ترین شکل خود است. البته این بستگی به این ندارد که آیا اینترنت کشور شما به اینترانت متصل است یا خیر. به عبارت دیگر مراکزی که از این حوادث جلوگیری می کنند به کمترین شکل ممکن کار خود را انجام می دهند. بیشتر در قالب یک شعار.

عنصر چهارمفقدان دانش امنیتی و علاقه عملی به مسائل توسعه امنیت نرم افزار. نرم افزارهای کشور از فناوری امنیتی آگاهی ندارند. متأسفانه مراکزی مانند ماهر و سایر مراکز دانش مشابه کمتر احتمال دارد و کمتر با آنها برخورد می شود و بیشتر هشدار می دهند.

در مسائل فناوری اطلاعات، پیمانکاران بر اساس تاییدیه ها و ارتباطاتشان انتخاب می شوند نه تخصص، نقاط قوت یا توانایی هایشان.
وقتی صحبت از فناوری و حفاظت از فناوری به میان می‌آید، ما باید به جای یک موضوع فرعی، بر روی افراد آگاه از فناوری تمرکز کنیم، از جمله شعاری که اینترنت را از اینترانت جدا می‌کند. ، اما این بحث در کشور 20 سال پیش منجمد شد و دستگاه های نظارتی باید در این زمینه تحقیقات و اطلاعات بیشتری انجام دهند.

23302

دکمه بازگشت به بالا