عمومی

ویتامین‌هایی که اثرات آلودگی هوا را خنثی می‌کنند

هوای یک مشکل جدی در جهان امروز است و نمی‌توانم تبعات آن را نادیده گرفت. بنابراین بهترین کاری که می‌توان داد خنثی‌کردن را انجام داد که می‌تواند روی مواد شیمیایی و سمی از بدن باشد که با آلوشاددن هوبوا.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه همشهری در ادامه نوشت‌‌‌‌‌ «یافته‌های مطالعات حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض هوا با وسایل همراه از روی سیستم‌های تنفسی و سلامتی و افزایش مرگ‌ومیر است.

حین، ذرات معلق سمی هوا وارد بدن شده و به سطح ریه‌ها می‌چسبد و به این وسیله در بدن انسان‌ها می‌چسبد و باعث می‌شود که ضداکسیدان‌های بدن به‌خصوص ضداکسیدان‌های بدن به‌خصوصی از پوست‌های ضداکسیدان‌های مایعی که به دنبال آن سلول‌های آسیب دیده می‌شوند و باعث ایجاد سرطان به‌خصوص می‌شوند. سرطان ریه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین دریافت غذا و مواد مغذی که در آن کاهش می‌یابد، در کنار دریافت مواد مغذی، می‌تواند به کاهش مخرب ناشی از استنشاق ریزگردها کمک کند. باید توجه کرد که می‌توان با مصرف مواد غذایی مناسب و بدن را در برابر آلاینده‌ها محافظت کرد.

ویتامین E

عملکرد عمده ویتامین E نقش آنتی‌اکسیدانی آن است. روغن‌ها (غنی‌ترین) منبع این ویتامین‌اند که با پختن از بین نمی‌روند ولی با سرخ کردن تخریب می‌شوند. منابع آن روغن سویا، روغن آفتابگردان، جوانه گندم و سایر روغن‌های گیاهی است، بنابراین سعی کنید در طبخ و فرآوری غذاها حتماً از انواع روغن‌های خوراکی گیاهی استفاده کنید.

ویتامین C

ویتامین C نیز یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به بدن کمک کند. این ویتامین در سبزی ها و میوه های تازه وجود دارد و نسبت به حرارت، نور و محیط قلیایی بسیار حساس است. پرتقال، لیموترش، نارنج، نارنگی، توت فرنگی، سیب، خربزه، طالبی، انار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و سبزی خوردن، انواع فلفل ازجمله فلفل دلمه ای، شلغم، لبو و پیاز را در روزهای مصرف هوا بکنید.

ویتامین A

بتاکاروتن نیز یکی از کاروتنوئیدهای مهم و پیش‌ساز ویتامین است که در بدن به ویتامین تبدیل می‌شود و شامل میوه‌ها و محصولات زرد و نارنجی است که باید بیشتر استفاده کنید. مصرف بالای هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، زردآلو، آلو، طالبی، موز، انبه توصیه می شود.

منیزیم

منیزیم در هوای آلوده باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند کادمیوم می شود و دفع سرب را بالا می برد و از طریق زمان تماس این ترکیبات زیانبار را در بدن به حداقل می رساند و بنابراین مصرف انواع سبزی ها با رنگ سبز تیره که از این ماده غذایی غنی است. به همه افراد توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مانند کلم، اسفناج، جعفری، کاهو، برگ چغندر، غلات سبوسدار و حبوبات مثل لوبیا و سویا و … است. همچنین مصرف جوانه‌ها و آجیل‌های گیاهی را در روزهای مصرف هوا در اولویت قرار دهید.

امگا ۳

ماهی، گردو و خرفه بیشتر مصرف کنید. این مواد غذایی امگا ۳ خوبی دارند که می‌توانند در حفظ سلامت ریه‌ها باشند. بای جه جه که هیای ر که که از ایای چ اگا3

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا