فرهنگی

ویژگی‌های آیت‌الله ری شهری به روایت شریعتمداری

وزیر سابق کار در مورد شخصیت آیت الله ری شهری گفت: آن مرحوم علاوه بر حوزه های فرهنگی و علمی، در امور اجرایی در دستگاه دولت و قوه قضائیه موفق کرد و موفق شاگردان بسیاری را تربیت کردند که آینده فرهنگی و علمی کشور را خواهند ساخت.

به گزارش گزارشگر یک، محمد شریعتمداری -وزیر سابق تعاون، کار و احساس اجتماعی- در گفتوگویی، در مورد شخصیت آیت الله ری شهری گفت: مرحوم ری شهری شخصیت چندوجهی و چندبعدی داشت. ایشان شخصیتی بودند که همراه علم و دانش از خردجمعی، نظم و انضباط خاص برخور.دار بو

وی ادامه داد: بیانیه که در پیام رهبر معظم انقلاب هم شاهد بودیم ایشان فرمودند «آیت الله ری شهری هم در حوزه فرهنگی و هم پژوهشی برای انقلاب ذخیره ارزشمندی بود». از پیش از انقلاب تا پیروزی انقلاب و سپس رهبری امام راحل و زعامت رهبر معظم انقلاب، آیت الله ری شهری در دستگاه دولت و قوه قضاییه ایفای نقش کرد و در همه عرصه ها نیز موفق بود.

ویان کرد: در حوزه فرهنگی و علمی، تأسیس دارالحدیث را داشت که به عنوان یک مرکز مهم برای حدیث و بیان مطالب اهلبیت (ع) و تبیین فرهنگ غنی اسلام بینظیر است و امروز در جهان اسلام و نه فقط تشیع آثار این مرکز رجوع است. می کنند و جمعی از پژوهشگران جوان در این دارالحدیث حضور دارند و آثار عجیبی مانند موسوعه پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و همچنین میزان الحکمه در این مرکز تالیف شده است.

شریعداری یادآور شد: از طرفی، دیگر وقتی آنها تولیت آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) را برعهده گرفته بودند 5600 متر فضا تحویل دادند اما امروز بیش از 170 هزار متر مربع فضای فرهنگی عام از کتابخانه، موزه و فضای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. . حتی مجموعه دارالشفاء را تاسیس کرد که خود یک مجموعه درمانی خوب در جنوب شرق تهران را به شمار آورد که خود یک برای مومنین نیازمند نیز دارالمومنین تأسیس کردند که به محرومین منطقه خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: در حوزه مسائل اداری و اجتماعی نیز همیشه ایشان یار و یاور امام راحل بودند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار آیت الله مشکینی و پس از آن در کنار امام راحل و رهبر معظم انقلاب حضور دارند و تا آخرین لحظه کار تحقیق و تدریس را در کنار نگذاشت و در حوزه علمی بسیاری از جوانان را تربیت می کنند که آینده فرهنگی و علمی کشور را انجام می دهند. خواهند ساخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا