بین الملل

پاسخ قاطع ایران به اتهام‌زنی‌های اسرائیل

در چهل و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل ، “اسماعیل باکا او هامانه” ، از قضا یادآوری کرد که رژیم اسرائیل به بهترین وجه در قطعنامه 3379 مجمع عمومی سازمان ملل در 10 نوامبر 1975 توصیف شده است.

وی گفت: حاكمیت قانون ، همراه با یك دولت عادل و مفید ، پایه و اساس ارتقا and و حمایت از حقوق بشر و محافظت از مبانی آزادی است. جای تأسف است که برخی از دولت ها به بهانه دفاع از حقوق بشر و تمرکز بر تضعیف قانون کشورهای در حال توسعه ، دستگاه قضایی کشورهای در حال توسعه را هدف قرار می دهند.

سفیر کشورمان به ما یادآوری کرد که هیچ کشور یا گروهی از کشورها در دیکته اولویت ها و آرزوهای سیستم به سایر کشورها نباید مشروع تلقی شود. مطابق با اصل استقلال عمل ، دولت در انتخاب سیستم های دولتی ، قضایی ، حقوقی و اقتصادی آزاد است.

وی تأکید کرد که هیئت های حقوق بشر باید از سیاست زدگی ، استاندارد های دوگانه ، انگ و کلیشه ها فاصله بگیرند. حیف است که برخی دولت ها مانند کانادا ، استرالیا ، انگلیس ، دانمارک ، ایالات متحده ، آلمان ، فرانسه ، سوئیس ، هلند ، بلژیک ، اتریش و سوئد آمده اند تا مسئولیت خود را به عهده بگیرند. برای حقوق بشر وانمود کنید که هیچ کس از رفتارهای متناقض در داخل و خارج از کشور اطلاع ندارد.

بقایی گفت این کشورها به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در سراسر جهان و اجرای سیاست های یک جانبه علیه کشورهای در حال توسعه که اسلحه به کشورهای حمله کننده صادر می کنند ، مقصر شناخته می شوند.

دیروز (پنجشنبه) در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ، بسیاری از کشورها از جمهوری اسلامی ایران انتقاد کردند.

311311

دکمه بازگشت به بالا